Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg traff nettopp en fyr, vi planlegger date 2 hjemme hos meg. 

Greia er at hver gang jeg gir han en kompliment svarer han: "Jeg vet ikke hvordan jeg skal reagere på det" / " vet ikke hva jeg skal si". 

Jeg har svart :" bare si takk". 

Dette får meg likevel til å føle at han ikke vil gi meg noe komplimenter. Kanskje han ikke syntes jeg er fin i det heletatt. 

Hva ville dere tenkt?

Anonymkode: 3fe5d...0fe

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1842317-n%C3%A5r-han-ikke-komplimenter-tilbake/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Greia er at hver gang jeg gir han en kompliment svarer han: "Jeg vet ikke hvordan jeg skal reagere på det" / " vet ikke hva jeg skal si". 

[...]

Dette får meg likevel til å føle at han ikke vil gi meg noe komplimenter. Kanskje han ikke syntes jeg er fin i det heletatt. 

Forstår ikke helt hvorfor du drar denne slutningen ut fra det at han ikke er god på å ta imot komplimenter selv?

Anonymkode: 0dab7...d6d

Det er noen som ikke vet hva som er verst, å gi et komplement eller å få et kompliment. 

Så han kan være en slik person fra en plass med stor utbredelse av jantelov, det betyr ikke at han liker deg. Når han vil treffe deg igjen, så betyr det nok at han liker deg, men ikke er så god på å gi eller få kompliment

AnonymBruker

Jeg er ikke veldig god på å motta eller gi komplimenter etter å ha møtt en person en eneste gang selv. Det er altfor tidlig, man vet jo nada om personen. Kan si "du virker som en hyggelig/interessant/morsom person" eller noe sånt, men that's it. Og om menn begynner å rose utseendet veldig mye så tidlig så vil jeg bare mistenke de for å være overfladiske og sexfikserte... Så jeg tenker du bør roe ned litt og la folk bli kjent med deg før du forventer veldig mye der.

Anonymkode: 1d046...1fb

• Nyttig 3
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva ville dere tenkt?

Etter 1 date, så er han vel sikkert ikke sikker på hvordan han skal reagere 🤔 Ikke alle er gode på å ta imot komplimenter 😊 

At du sier "bare si takk" synes jeg er litt spesielt 🤔 Gi han tid, så blir han sikkert vant til det etterhvert 😊 Hvis dette er en fyr som du ønsker å satse på 😊

• Liker 1

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke overøs folk med komplimenter på første date. Det blir for mye.

Anonymkode: c599f...ab5

Enig. Og la mannen få servere komplimentene først.

Anonymkode: 6c268...158

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker skrev (På 23.5.2025 den 13.02):

Du har møtt fyren en gang, det er ikke sikkert han er komfortabel med sånt etter å ha kjent en person i 5 minutter.

Anonymkode: 2f35e...244

Det høres ut som han kanskje er på autistpektrumet? De fleste velfungerende mennesker trenger ikke å bli fortalt hvordan de skal svare på komplimenter. Og det er jo helt normalt å gi komplimenter til folk man liker.

Sier han aldri noe positivt om deg? I så fall høres han uinteressert, og uinteressant, ut. Hvorfor kaste bort tid på en sosialt klønete fyr som ikke en gang synes du er fin?

Dette høres både kjempekleint og veldig skuffende ut.... 😕 Man skal ikke måtte lure på om noen er interessert. 

Anonymkode: 7de5a...bf3

• Liker 2
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det høres ut som han kanskje er på autistpektrumet? De fleste velfungerende mennesker trenger ikke å bli fortalt hvordan de skal svare på komplimenter. Og det er jo helt normalt å gi komplimenter til folk man liker.

Sier han aldri noe positivt om deg? I så fall høres han uinteressert, og uinteressant, ut. Hvorfor kaste bort tid på en sosialt klønete fyr som ikke en gang synes du er fin?

Dette høres både kjempekleint og veldig skuffende ut.... 😕 Man skal ikke måtte lure på om noen er interessert. 

Hun har møtt han 1 gang!

Anonymkode: 9fdb2...8a2

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hun har møtt han 1 gang!

Anonymkode: 9fdb2...8a2

Gutten sier ""Jeg vet ikke hvordan jeg skal reagere på det"" 😂 Han er sosial inkompetent og ikke keen på henne

AnonymBruker skrev (På 23.5.2025 den 12.58):

Hva ville dere tenkt?

Hvilke komplimenter av verdi har du gitt etter ETT treff? I flertall?

Man vet ikke i nærheten av mye nok om en person etter en kaffe på offentlig sted til å gi komplimenter av verdi, gjør man? Eller tenker du type «du klarer å drikke kaffe uten å sleve, godt gjort?» eller «så flink du var til å kle på deg selv i dag?» :klo:

Og hvilke komplimenter forventer du i retur? «ser du har knyttet skolissene dine, godt jobba»? Eller «du fant frem til avtalt sted helt alene, formidabel innsats»? Alternativt «du bestilte kaffe uten å velge å være ufin mot noen som helst - det er imponerende»?

Anonymkode: a3623...d6c

• Liker 3
  • Nyttig 1

Annonse

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Slutt å sett diagnoser på alt, det er ikke alle som er komfortable med å hverken ta imot eller gi komplimenter til noen man så vidt har møtt.

Anonymkode: 2f35e...244

• Liker 2
  • Nyttig 1

Ts… noe du må forstå er at menn generelt får komplementer veldig sjeldent, mange får det tilnærmet aldri om i det hele tatt. Så mange menn har blitt litt herdet i form av at vi ikke legger så mye i det - typisk, siden vi ikke får komplementer så trenger vi ikke komplementer. Når vi da plutselig får et komplement, så er det ikke alltid lett å på sparket vite hvordan man skal reagere. 
Samtidig føles det gjerne kunstig å svare med et komplement som om det var forventet - når man ønsker at komplementet faktisk skal bety noe. 

Dere planlegger andre date, prøv å ikke gruble for mye og heller bli kjent. Dine tanker kan være din verste fiende. Se på handling og hva han sier 

Anonymkode: 0b4e8...980

Gutten sier ""Jeg vet ikke hvordan jeg skal reagere på det"" 😂 Han er sosial inkompetent og ikke keen på henne

Synes det er snodig hvordan noen inntar rollen som sosialt kompetent men likevel feiler de totalt når de møter mennesker som gjør og sier andre ting enn de selv ville gjort og sagt. 
Sosial kompetanse betyr å kunne omgås og kommunisere med et mangfold av mennesker - ikke bare dem som er lik en selv

• Nyttig 2
Annonse
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvilke komplimenter av verdi har du gitt etter ETT treff? I flertall?

Man vet ikke i nærheten av mye nok om en person etter en kaffe på offentlig sted til å gi komplimenter av verdi, gjør man? Eller tenker du type «du klarer å drikke kaffe uten å sleve, godt gjort?» eller «så flink du var til å kle på deg selv i dag?» :klo:

Og hvilke komplimenter forventer du i retur? «ser du har knyttet skolissene dine, godt jobba»? Eller «du fant frem til avtalt sted helt alene, formidabel innsats»? Alternativt «du bestilte kaffe uten å velge å være ufin mot noen som helst - det er imponerende»?

Anonymkode: a3623...d6c

Bare noe så enkelt at " du er søt" hadde vært tilstrekkelig. 

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ts… noe du må forstå er at menn generelt får komplementer veldig sjeldent, mange får det tilnærmet aldri om i det hele tatt. Så mange menn har blitt litt herdet i form av at vi ikke legger så mye i det - typisk, siden vi ikke får komplementer så trenger vi ikke komplementer. Når vi da plutselig får et komplement, så er det ikke alltid lett å på sparket vite hvordan man skal reagere. 
Samtidig føles det gjerne kunstig å svare med et komplement som om det var forventet - når man ønsker at komplementet faktisk skal bety noe. 

Dere planlegger andre date, prøv å ikke gruble for mye og heller bli kjent. Dine tanker kan være din verste fiende. Se på handling og hva han sier 

Komplement er noe annet enn kompliment. 

Anonymkode: 6c268...158

• Nyttig 2

Møtes vel ikke hjemme før man er sikre på hvor man har hverandre.

For meg ville komplimenter, etterfulgt av neste treff hjemme vært alt for meget for fort. Med mindre det kun er snakk om å være elskere.men selv da blir det ikke komplimenter unntatt kanskje du lukter godt, jeg trives så langt veldig godt i ditt selskap eller lignende. Må kjenne noen før jeg gir mye komplimenter og ville følt meg litt bombardert om det ble mye av det i starten.

Men, vi er alle forskjellige og ts du burde prate med ham, ikke oss..

Anonymkode: 8d4d8...800

Hvis du har møtt han bare en gang, så kjenner du han jo ikke. Kan hende han trenger mer tid på å komme med komplimenter tilbake, nettopp fordi han trenger tid. Komplimenter skal jo være ektefølte, og det kan være vanskelig for mange å komme med ektefølte komplimenter når de vet såpass lite om personen. Mange komplimenter i starten kan oppfattes som noe annet enn positivt, f.eks smisking eller love bombing. Jeg ville ventet med sånn til dere ble bedre kjent med hverandre. 

Jeg var på date med en mann en gang, og han sa på første date at han ikke var redd for å gifte seg igjen. Jeg møtte han bare to ganger til, ergo, det gikk ikke så bra. 

Noen ganger bør man være svært nøye med porsjoneringen. 

Anonymkode: 12393...aaf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...