AnonymBruker Skrevet 23. mai #1 Skrevet 23. mai Jepp, snakker gressgrønn avføring som går i ett med plenen (neida har ikke driti i hagen). Lurer på når det er grunn til bekymring. Har hatt det slik i to dager nå (igår og idag) hvor mesteparten av avføringen igår var brun og resten grønt, og idag var alt grønt. Løs avføring igår, hard/noe forstoppa idag. Har liksom ikke spist noe ihjelgrønn mat heller. Spist agurk, men da snakk om 1/3 agurk og ikke en hel plante... litt blåbær, lilla kefir med blåbær og aronia. Har vært borti grønnbrun, men blyantfarget lysegrønn? Ikke sett før. Ikke IBS eller andre kjente sykdommer som kan forklare fargen heller Anonymkode: 4052a...988
AnonymBruker Skrevet 23. mai #2 Skrevet 23. mai https://lommelegen.dagbladet.no/mage-og-tarm/artikkel/hva-betyr-fargen-pa-avforing/72556055 Anonymkode: 58a92...c32
AnonymBruker Skrevet 23. mai #4 Skrevet 23. mai AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Du har spist blåbær. Anonymkode: 51ee2...eb6 Det har jeg, men her snakker jeg ikke om en halv neve engang.. kefiren er lilla men trodde heller ikke den kunne farge såpass at det bokstavelig talt er vanlig grønnfarge Anonymkode: 4052a...988
AnonymBruker Skrevet 23. mai #5 Skrevet 23. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Jepp, snakker gressgrønn avføring som går i ett med plenen (neida har ikke driti i hagen). Lurer på når det er grunn til bekymring. Har hatt det slik i to dager nå (igår og idag) hvor mesteparten av avføringen igår var brun og resten grønt, og idag var alt grønt. Løs avføring igår, hard/noe forstoppa idag. Har liksom ikke spist noe ihjelgrønn mat heller. Spist agurk, men da snakk om 1/3 agurk og ikke en hel plante... litt blåbær, lilla kefir med blåbær og aronia. Har vært borti grønnbrun, men blyantfarget lysegrønn? Ikke sett før. Ikke IBS eller andre kjente sykdommer som kan forklare fargen heller Anonymkode: 4052a...988 Er du helt sikker på at du ikke har spist noe med matvarer? Eks konen min sendte mange til legen uten med kaken sin en gang 🤣 Anonymkode: df029...894
AnonymBruker Skrevet 23. mai #6 Skrevet 23. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er du helt sikker på at du ikke har spist noe med matfarge? Eks konen min sendte mange til legen uten med kaken sin en gang 🤣 Anonymkode: df029...894 Rettelse i fet skrift. Anonymkode: df029...894
AnonymBruker Skrevet 23. mai #7 Skrevet 23. mai Jeg hadde det slik i 14 år. Var cøliaki. At mage-tarm er litt ute iblant er helt vanlig. 2 dager er ikke noe å lage styr om. Mest trolig er du tilbake til normalen før du kommer til lege. Anonymkode: 053c0...1ff 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai #8 Skrevet 23. mai AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Rettelse i fet skrift. Anonymkode: df029...894 Spiste to blå makroner mandag eller tirsdag samt enda en onsdag 😏 men igjen, forstår ikke grønnfargen Anonymkode: 4052a...988
AnonymBruker Skrevet 23. mai #9 Skrevet 23. mai AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det har jeg, men her snakker jeg ikke om en halv neve engang.. kefiren er lilla men trodde heller ikke den kunne farge såpass at det bokstavelig talt er vanlig grønnfarge Anonymkode: 4052a...988 Det er galle. Slapp av. Anonymkode: 053c0...1ff
AnonymBruker Skrevet 23. mai #10 Skrevet 23. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg hadde det slik i 14 år. Var cøliaki. At mage-tarm er litt ute iblant er helt vanlig. 2 dager er ikke noe å lage styr om. Mest trolig er du tilbake til normalen før du kommer til lege. Anonymkode: Har tatt blodprøve på cøliaki som var negativ. Men spiser ikke gluten til vanlig da jeg har slitt i mange mnd med mye løs mage (skeia ut på 17 mai og restefest dagen etter, ikke lurt 🥲), men ikke grønn avføring med mindre jeg drakk smoothie med blåbær aronia og spinat 😏 Anonymkode: 4052a...988
AnonymBruker Skrevet 23. mai #11 Skrevet 23. mai Jeg vedder en femmer på at hvis du slutter å spise blå ting at avføringen din blir normalfarget. Anonymkode: 51ee2...eb6 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai #12 Skrevet 23. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er galle. Slapp av. Anonymkode: 053c0...1ff Trodde avføringen ble blek/sandfarget? Hvorfor blir den grønn av gallen? Anonymkode: 4052a...988
AnonymBruker Skrevet 23. mai #13 Skrevet 23. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg vedder en femmer på at hvis du slutter å spise blå ting at avføringen din blir normalfarget. Anonymkode: 51ee2...eb6 *Og andre ting med sterk farge. Anonymkode: 51ee2...eb6
AnonymBruker Skrevet 23. mai #14 Skrevet 23. mai AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Trodde avføringen ble blek/sandfarget? Hvorfor blir den grønn av gallen? Anonymkode: 4052a...988 Kommer an på temopoet. Her gikk det så fort at det jeg spiste lå i doskåla etter max 15 min. Da er gallen grønn. Det tar forresten ca 10 år før cøliaki slår ut på blodprøver. Anonymkode: 053c0...1ff
AnonymBruker Skrevet 23. mai #15 Skrevet 23. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kommer an på temopoet. Her gikk det så fort at det jeg spiste lå i doskåla etter max 15 min. Da er gallen grønn. Det tar forresten ca 10 år før cøliaki slår ut på blodprøver. Anonymkode: 053c0...1ff Oi det var raskt ja. For min del går jeg kun 1 gang til dagen på do.. Mulig jeg skal drøfte med lege på nytt vedrørende gluten da, men skal sies at etter å ha vært glutenfri lenge ble jeg ikke dårlig av maten annet enn løa mage dagen etter. Har også spist mat med små mengder gluten uten reaksjon. Anonymkode: 4052a...988
AnonymBruker Skrevet 23. mai #16 Skrevet 23. mai AnonymBruker skrev (26 minutter siden): *Og andre ting med sterk farge. Anonymkode: 51ee2...eb6 Mulig jeg skal droppe 17.mai makroner da ja. Synes bare fargen var så "voldsom" Anonymkode: 4052a...988
AnonymBruker Skrevet 23. mai #17 Skrevet 23. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Mulig jeg skal droppe 17.mai makroner da ja. Synes bare fargen var så "voldsom" Anonymkode: 4052a...988 Og blåbær. Anonymkode: 51ee2...eb6
AnonymBruker Skrevet 23. mai #19 Skrevet 23. mai AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Og blåbær. Og blåbær da.. lilla kefir også? Anonymkode: 4052a...988
AnonymBruker Skrevet 23. mai #20 Skrevet 23. mai Du har spist blåbær. Da får man grønn avføring. Anonymkode: a9d7d...9a8 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå