Gå til innhold

EQ og menn, bekymringsverdig?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Denne likestillingen har gått for langt! Menn og kvinner er ulike, og vil alltid være ulike. Både fysisk og psykisk. 

Ingen nytt at menn generelt har lavere eq enn kvinner 😅 Biologi! 

Kort fortalt: Menn er i utgangspunktet jegere. Ikke så lett å være jeger med samme eq som kvinner. 

På andre siden har menn egenskaper vi ikke er så gode på. Sammen er vi dynamitt! Eller har ihvertfall potensialet til det. 

Også har alle mennesker ulike kvaliteter og egenskaper uavhengig av kjønn. 

Anonymkode: 787d2...921

• Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så nettop noe helt tilfeldig noe om iq og sosial forståelse. Kan hende de tilfellene jeg har kommet over har handlet om det og ikke nødvendigvis om at menn ikke bryr seg så mye. Bare tilfeldig så har mange med lav forståelse, som i klarer ikke engamg å se for seg et uekte sosialt eksempel. Da blir det vanskelig å bry seg for akkurat dem, for de vet på ekte ikke.  Men det er bare en også skummel teori. 

Kjenner mange oppegående mennesker, sier ikke menn i seg er ute av stand til å bry seg. Bare at det er et tema også her inne at en del av gruppen er helt håpløse. Dramatisk håpløse med nærmest kriminell effekt som resultat.

Anonymkode: 51486...425

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Denne likestillingen har gått for langt! Menn og kvinner er ulike, og vil alltid være ulike. Både fysisk og psykisk. 

Kort fortalt: Menn er i utgangspunktet jegere. Ikke så lett å være jeger med samme eq som kvinner. 

På andre siden har menn egenskaper vi ikke er så gode på. Sammen er vi dynamitt! Eller har ihvertfall potensialet til det. 

Sammen er vi dynamitt ❤️ hadde flere forstått det - at vi er ment å utfylle hverandre. Likevel leter noen etter en partner som er helt lik dem selv. En som kan skli helt ukomplisert, nærmest ubemerket inn i livet deres.

Anonymkode: 25d09...933

AnonymBruker
Skrevet

En mann hadde klart å bruke 10% av ordene du brukte og samtidig fått frem  budskapet tydeligere. 

Så mye prat og vrøvl at man sovner på avsnitt 4. 

Anonymkode: 3bf7b...dce

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

En mann hadde klart å bruke 10% av ordene du brukte og samtidig fått frem  budskapet tydeligere. 

De mennene jeg kjenner hadde ikke klart det, for de klarer ikke å formidle tankene sine overordnet sett. I en så enkel grad at ofte man misforstår budskapet deres, men gud forby. La vær og lese da? Ingen tvinger deg… særlig når jeg påpeker det er et langt innlegg. 

Anonymkode: d3fd4...367

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Sammen er vi dynamitt ❤️ hadde flere forstått det - at vi er ment å utfylle hverandre. Likevel leter noen etter en partner som er helt lik dem selv. En som kan skli helt ukomplisert, nærmest ubemerket inn i livet deres.

Anonymkode: 25d09...933

Jupp.

Vi er ikke ment for å være like.  Sånn generelt er menn er gode på noe, kvinner på noe annet. Sånn er vi fra natur. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De mennene jeg kjenner hadde ikke klart det, for de klarer ikke å formidle tankene sine overordnet sett. I en så enkel grad at ofte man misforstår budskapet deres, men gud forby. La vær og lese da? Ingen tvinger deg… særlig når jeg påpeker det er et langt innlegg. 

I all verden, hvilken sosioøkonomisk status har disse mennene? 

Jeg er et selvstendig individ, sterk og selvstendig individ 😉. Fatter mine egne beslutninger gjør jeg også. Jeg har ikke oppfattet at du har tvunget meg til å lese innlegget. Det beklager jeg. 

Det er dessverre ofte slik det oppfattes av mottaker når kvinner uttrykker seg, det er alltid 2500 ord for mye så budskapet drukner. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jupp.

Vi er ikke ment for å være like.  Sånn generelt er menn er gode på noe, kvinner på noe annet. Sånn er vi fra natur. 

Om du ikke er god på det sosiale er det en sjangse for at du ikke er fungerende og har en sykdom.  

Som narisissme. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Der får du jo frem litt av poenget til Ts 😅 "Vi" forklarer med mange ord, følelser og uttrykk. Budskapet ligger inni alt man skriver og uttrykker som gir en helhet. Og kommer ikke alltid like tydelig frem med 10% av teksten.  

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Om du ikke er god på det sosiale er det en sjangse for at du ikke er fungerende og har en sykdom.  

Som narisissme. 

Narsisster er ofte super dyktige sosialt.

Man kan fint være litt mindre god på det sosiale uten at det er noen sykdom eller noe galt. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

I all verden, hvilken sosioøkonomisk status har disse mennene? 

Jeg er et selvstendig individ, sterk og selvstendig individ 😉. Fatter mine egne beslutninger gjør jeg også. Jeg har ikke oppfattet at du har tvunget meg til å lese innlegget. Det beklager jeg. 

Det er dessverre ofte slik det oppfattes av mottaker når kvinner uttrykker seg, det er alltid 2500 ord for mye så budskapet drukner. 

Du mistet meg på ordene sosioøkonomisk status, og at du måtte påpeke at du er et selvstendig individ 2 ganger i samme setning. Denne ordlyden gjør at jeg danner meg et bilde av en fyr som prøver å formidle seg på en måte som gjør han større enn det han egentlig er. Det er nå min mening. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Narsisster er ofte super dyktige sosialt.

Man kan fint være litt mindre god på det sosiale uten at det er noen sykdom eller noe galt. 

Nei. Ikke sammemlignet med noen som er sosialt inteligent og bryr seg om andre på ekte.

De er flinke til det overfldiske snikk snakket, men ikke når det kommer til stykket. De vil aldri egentlig forstå.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Menn er jegere ja,og byggere.

Logisk teknisk overgår di damene med stor margin så at di er svakere på eq må man bare godta

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Ikke sammemlignet med noen som er sosialt inteligent og bryr seg om andre på ekte.

De er flinke til det overfldiske snikk snakket, men ikke når det kommer til stykket. De vil aldri egentlig forstå.

Der må jeg si meg uenig. Har vært borti et par som har både narsissistiske trekk og er mer eller mindre en renspikket narsissist. Både de som har tendenser og er helt nars. Er at de er ofte veltalende og har godt vokabular. De speiler ofte folk i sosiale settinger som gjør de lette og like. De sier folk hva de tror de vil høre, men når de får deg på kroken er da masken faller av. Da blir de vanskelig, uberegnelig og manipulerende. De utnytter, misbruker og skyr ingen for og få det slik de vil ha. Ofte er sosiopater de som er litt eklere, de er ofte veldig sjarmerende - men ikke like dyktige til det sosiale spillet og kalkulerende… Samt ofte mer uberegnelig og utagerende enn en psykopat. Noen av de mest smarteste menneskene jeg vet er mer eller mindre psykopat.. og du skal kjenne de veldig godt - spesielt for venner - til å se deres sanne jeg. Kjærlighets relasjoner føler jeg det kan være lettere å se tegnene tidligere fordi man lever oppå de og omgås med de på en helt annen måte. Det krever ofte mer enn et rent vennskap også, dermed flakker fasaden fortere. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det har du rett i. Narsisster er flinke på en falsk måte og mangler forståelse og dybde. 

Men man trenger fortsatt ikke å være syk selv om man ikke er så flink sosialt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det har du rett i. Narsisster er flinke på en falsk måte og mangler forståelse og dybde. 

Men man trenger fortsatt ikke å være syk selv om man ikke er så flink sosialt. 

Det stemmer, men det er ikke optimalt når man skal være sammen med noen. Derfor liker jeg ikke at dere setter lista for menn så lavt. Kanskje er den lav på ekte, men da vil dere serriøst måtte tvinge oss til å være sammen med dere, ikke forvente at vi har lyst..

Usikker om du er mann. 

AnonymBruker
Skrevet

Det stemmer, men det er ikke optimalt når man skal være sammen med noen. Derfor liker jeg ikke at dere setter lista for menn så lavt. Kanskje er den lav på ekte, men da vil dere serriøst måtte tvinge oss til å være sammen med dere, ikke forvente at vi har lyst..

Usikker om du er mann. 

Men ikke tving oss. Det var bare et utrykk.

Man vet aldri, noen her inne har allerede foreslått det flere ganger enn en.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Usikker om du er mann. 

Dette forstod jeg ikke mye av 🤔

Jeg er kvinne. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Der får du jo frem litt av poenget til Ts 😅 "Vi" forklarer med mange ord, følelser og uttrykk. Budskapet ligger inni alt man skriver og uttrykker som gir en helhet. Og kommer ikke alltid like tydelig frem med 10% av teksten.  

Etter min erfaring henger klare tanker ofte sammen med klare ord. Å greie å uttrykke seg presist og konsist er krevende og et tegn på intelligens, kunnskap og trening.

Anonymkode: 89d30...3d1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Usikker om du er mann. 

Å ha lyst for å ha lyst er det aller beste. Bak denne setningen ligger det mye kunnskap. Alle mennesker som har høy sexdrive har et enormt ansvar for seg selv. Selvinnsikt i sine egne drifter, reaksjonsmåter og emosjoner. Alt henger sammen. Det burde vært obligatorisk å ha denne kunnskapen før man går inn i et forhold. Det kunne spart mange mennesker for mye fortvilelse.

Kunnskap er makt, og den kunnskapen burde vært tilgjengelig for alle, men det er ikke alle som kan gjøre seg tilgjengelig for kunnskapen av ulike årsaker. Å være nysgjerrig for å ha et ønske om å lære, og utvikle seg er gode egenskaper. Bare her går man gjennom mange prosesser. Noen bruker lang tid, mens andre kort. Det er et veldig spennende tema. Lyst og responstid henger sammen.

Anonymkode: 1d0dc...0e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...