Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I går møtte jeg et par som vært sammen og gift i «alle år». Vi er i 50 årene, og de så helt nyforelsket ut. Hun så på han, hans så på henne, så flott…Jeg kjenner de fra før av, og vet at de er så gode og find med hverandre

Og jeg tok meg i å tenke, hva med meg og kona? Vi har vært gift i 10 år, sammen i ca 15 år. Vi krangler, kjefter, er harde med hverandre. Vi er mer som venner eller partnere med krav og forventninger til hverandre. Vi er langt fra nyforelska, og kanskje heller motsatt…

Så hvordan er tonen og kjemien mellom dere etter mange år sammen?

Anonymkode: 7666a...816

• Hjerte 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Syrlig, skarp og preget av å ikke ville hverandre vel. 

Anonymkode: 32bd7...7da

• Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Sånn dere har det, bør man jo avslutte. I ALLE FALL for barnas del.

Anonymkode: 29209...c84

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sånn som de du møtte på 🥰 gift i 20+ år

Anonymkode: 9f758...48c

• Liker 1
  • Hjerte 6
AnonymBruker
Skrevet

Både og. Krangler vel litt for mye, men... Det paret du snakker om kan jo være ren fasade...

Anonymkode: 781ef...34a

• Hjerte 1
Skrevet

Vi har en god tone med hverandre. Snakker med respekt, samtidig om vi er trygge på hverandre til å si det meste. Vi snakker stort sett til hverandre med oppmuntrende og gode ord. Hvis ikke, spør vi hva den andre mente med det.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det hender vi diskuterer. Men ikke ofte. Vi har vært sammen i 25 år. Men jeg viser ikke offentlig hvor glad jeg er i han nei. Ikke her vi bor. Jeg går ikke rundt og holder han i handa eller kysser på han. Vi jobber også sammen. Så det er mulig det som har gjort at vi ikke driver på slik her. Men når vi er på ferie så gjør vi det. Vi har funnet en vei som fungerer for oss. Barna våre er store no og har flytta ut. Så ble en ny forelskelse når vi ble alene også. En ny epoke i livet. 

Anonymkode: 10ec0...908

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

I går møtte jeg et par som vært sammen og gift i «alle år». Vi er i 50 årene, og de så helt nyforelsket ut. Hun så på han, hans så på henne, så flott…Jeg kjenner de fra før av, og vet at de er så gode og find med hverandre

Og jeg tok meg i å tenke, hva med meg og kona? Vi har vært gift i 10 år, sammen i ca 15 år. Vi krangler, kjefter, er harde med hverandre. Vi er mer som venner eller partnere med krav og forventninger til hverandre. Vi er langt fra nyforelska, og kanskje heller motsatt…

Jeg tror at flere par er som dere enn det andre paret. I nær familie så har foreldre, besteforeldre og oldeforeldre (og sviger-variantene) vært ganske krasse mot hverandre opp i alder. Og det er nok vanskeligere å skjule ting for nær familie.

Noen klarer å holde på den respekten/beundringen som man gjerne har tidlig i relasjonen og all ære til dem for det.

Anonymkode: 49da7...6ac

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Etter et par år er man ikke nyforelsket lenger. De som utgir seg for å være det, spiller skuespill for seg selv og andre. De enste parene jeg har kjent som fremstår som "perfekte" og forelskede utad, er forhold som er preget av mye underliggende uro og konflikt, mye uløst og usagt. Det endte med brudd for alle sammen.

Jeg og samboeren er hverandres bestevenner, vi kjenner hverandre på godt og vondt. Vi krangler, diskuterer, og kan være veldig direkte med hverandre. Vi har ikke behov for å dulle og kose med hverandre til enhver tid, men har et dypt og nært bånd. Vi skjuler ingenting for hverandre. Det føles trygt og avslappet og riktig. 

Anonymkode: ff841...1e7

• Liker 2
Skrevet

Varm og kjærlig. :)

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Etter et par år er man ikke nyforelsket lenger. De som utgir seg for å være det, spiller skuespill for seg selv og andre...

Anonymkode: ff841...1e7

Javel, herr Allvitende. Da får ìngen være forelska da, siden det iķke går an.

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Jeg vet ikke om vi ser nyforelsket ut. Men vi kan plutselig gi hverandre et kyss hvis vi dulter borti hverandre (ikke blandt fremmede, da). Vi krangler aldri. Kjefter aldri. Er aldri harde mot hverandre. Faller det en uheldig kommentar, så tolker vi den i beste mening, for vi vet at det aldri er vondt ment. Så vi har veldig god tone og kjemi.

Har vært gift i 37 år.

Anonymkode: e0c15...800

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Sammen i 32 år. Vi er i slutten av 40 årene. Har to barn, 18 og 19 år.

Det kommer an på hvor i syklusen jeg er 😂 PMS er en høyst reell sak. Eggløsning likeså. Men det skjer stadig sjeldnere, så er vel på vei inn i overgangsalder.

Eggløsning (varer ei ukes tid): Masse sex, desperat og intenst. Det er fryd og gammen, og det er som å være nyforelska igjen og vi koser oss så veldig med hverandre. 

PMS (ca 3-4 dager): Jeg er kald, litt sånn avvisende/uinteressert og ganske muggen. Jeg vil helst være i fred. Jeg er ikke frekk, nedlatende eller direkte fæl, men jeg er tydelig på at ting akkurat nå ikke er bra og jeg trenger å være i fred til det går over. Iblant kan jeg til og med føle avsky for ham, uten noen som helst grunn. Jeg vil bare være i fred. Han tar det greit, holder seg på en armlengdes avstand og gir meg tid. Så sier jeg et oppriktig og genuint unnskyld etterpå og ber ham ut på date nå som barna kan være litt alene hjemme uten barnevakt.

Livet generelt: Sex 1-5 ganger i uka, deilig, leken og lidenskapelig sex. Gode samtaler, mye fysisk nærhet og kjærlighet i løpet av dagen, godt samarbeid, og verdier, holdninger og generelt alt går som hånd i hanske med oss. Vi er samkjørte, men vi diskuterer også, dog alltid saklig og aldri overoppheta hvor enn uenige vi er. Vi respekterer og aksepterer hverandre. Vi møter hverandre på en god måte, selv når vi er uenige. 
Vi er egentlig veldig ulike med tanke på personlighet, men det funker så bra.

Vet ikke om andre kan se om vi har det godt sammen, men ser ikke at det spiller noen rolle.

Anonymkode: 7e0f1...2de

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Vi er ganske kjærlige mot hverandre, både fysisk og i kommunikasjonen. Liten forskjell på om det er hjemme eller ute blant folk. Respekt, åpen kommunikasjon, kjærlighet, godt sexliv og avslappa stemning er stikkord for oss. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi er best sammen når vi er alene. Hvis andre er i nærheten, spesielt folk vi kjenner,  kan det bli anspent. Spesielt forsi han er autist og mistrives i selskap. Han hater å ha besøk, han hater støy, han er veldig privat og klarer ikke slappe av rundt andre. Det kan fort oppstå gnisninger når vi er med andre fordi han blir anspent og kan komme med vonde/kjipe kommentarer og bemerkninger. Han kan også snakke om helt upassende ting som sårer meg. Men han forstår det ikke der og da, og plaprer før han tenker fordi han er stresset og prøver å underholde. 

Men alene er det veldig bra.

Anonymkode: 79149...d62

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke orket å leve så konfliktfylt. Vi har ytterst sjeldent uenigheter, og er vi uenige så krangler vi ikke likevel. Begge får blåse ut hvis det er noe, men vi har gode samtaler og kommuniserer om løsninger når det er noe. 

Vi er ikke nyforelsket etter 12 år sammen, men vi gir hverandre et kyss når vi drar på jobb og kommer hjem. Vi interesserer oss i hverandres hverdag. 

Anonymkode: 2edea...f87

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi er snille og gode med hverandre, unner hverandre bare gode ting, har lange samtaler og sovner alltid inntil hverandre.

Kysser når vi treffes etter jobb, lager middag sammen når det passer og er mye sammen. Reiser på fine ferier og har det generelt svært godt og avslappet, vi ler mye og deler samme hobby.

Anonymkode: 6b1e4...c8f

AnonymBruker
Skrevet

Tonen er likegyldig mellom oss. 

Anonymkode: 5ac47...22b

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Husk at en del kan oppføre seg annerledes når kun de er sammen, og sammen med andre. Dessuten er nok noen mer avslappet om man skal ut på restaurant, på fest, man har pyntet seg ekstra, kanskje alkohol. 

Men noen bare er slik. 

Anonymkode: 5ed48...bd2

Skrevet

Over 20år sammen her. Nyforelska vil jeg vel ikke påstå at vi hverken er eller fremstår som, men det er da heller ikke noe mål i seg selv. I offentligheten kan vi nusse og holde hender, men ikke noe mer klissklass. Hjemme har vi en god tone, vi både liker og respekterer hverandre og vil hverandre vel. Kan kysse og klemme og stryke på hverandre. Det kan selvsagt gå en kule varmt innimellom, men det er sjeldent vi krangler, og vi snakker aldri stygt til hverandre. Både fordi vi jo elsker hverandre og dessuten vil gå foran som et godt eksempel overfor barna.

Generelt vil jeg si vi har det fint og trives i hverandres selskap. Han er min beste venn og støttespiller, selv om alt ikke er perfekt hele tiden. 

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...