Gå til innhold

Hva heter boka med disse vitsene? (Hva er forskjellen på en elefant?/ Fotspor i leverposteien)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Da jeg var liten kan jeg huske at jeg leste vitser fra en bok med et oransje cover. Dette var veldig merkelige vitser om varierende dyr og gjenstander og jeg har veldig lyst til å finne den igjen! Problemet er at jeg ikke husker hva den heter🤔

Her er noen vitser fra boka:

- Hva er forskjellen på en elefant? - Den kan verken sykle.

- Hva er forskjellen på 2 elefanter? - De kan verken sykle tandem.

- Hvordan vet du om en elefant har vært inne i kjøleskapet ditt? - Det er fotspor i leverposteien.

- Hva er lite og rødt å fyker fra tre til tre? - Et tyttebær med påhengsmotor på ryggen.

- Hvordan kan du vite om en elefant er inne i kjøleskapet ditt? - Trehjulssykkelen dens står parkert utenfor.

- Hvordan kan man få en elefant inn i kjøleskapet? - Steg 1 åpne kjøleskaps-døra, Steg 2 putte inn elefanten, Steg 3 lukk igjen kjøleskaps-døra.

- Hvordan kan man få en giraff inn i kjøleskapet? - Steg 1 åpne døra, Steg 2 ta ut elefanten, Steg 3 putte inn giraffen, Steg 4 lukke igjen døra.

Jeg har lett lenge etter boka med disse vitsene, men har aldri funnet en som inneholder mer enn 2 eller 3. Selv husker jeg at så å si hele boka inneholdt disse typen vitser. Vet du hva den heter?

Alle forslag er til hjelp!

Tusen takk for svar🙂

Anonymkode: 30dd3...418

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg husker ikke navnet på boka! Men husker vitsene. Gir deg en dytt i håp om at noen andre ser tråden og husker!

Anonymkode: 678a3...631

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du prøvd å spørre ChatGPT? Jeg limte inn skjermbilde av innlegget ditt, og skrev: «Kan du hjelpe denne personen? Fikk dette til svar:

IMG_4692.thumb.png.7108128ddf6c56e2466fb46d434d2cfb.pngIMG_4693.thumb.png.846774bba31e7d1989196a08a81e8902.png

Anonymkode: faf74...9a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har du prøvd å spørre ChatGPT? Jeg limte inn skjermbilde av innlegget ditt, og skrev: «Kan du hjelpe denne personen? Fikk dette til svar:

IMG_4692.thumb.png.7108128ddf6c56e2466fb46d434d2cfb.pngIMG_4693.thumb.png.846774bba31e7d1989196a08a81e8902.png

Anonymkode: faf74...9a9

Liten digresjon, men pseudonymet til André Bjerke var Bernhard Borge, ikke Kloke-Hans, og han har aldri skrevet noen bok som heter "Tull og tøys og rare vers". ChatGpt er håpløst.

Anonymkode: 803ef...1d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...