Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Både jeg og mannen fikk melding for 3-4 uker siden at dattera vår på 6 har tannlegetime 22.mai kl 11.

Jeg måtte søke fri fra jobben for å ta med henne til tannlegen.da pappaen er på jobbreise.  Sendte melding til skolen også at hun kommer etter tannlegetimen.

Kun to timer før timen sender de melding på nr til far at timen er avlyst. Far er på jobbreise han ser meldingen veldig sent. Jeg får ingen beskjed. Vi møter opp til timen og får vite at timen er avlyst. Jeg ble sååå sint inni meg at hva er dette for noe?? Jeg måtte ta fri noen timer fra jobben for en tannlegetime som er avlyst😡 de bare vi sendte jo sms...ja men hvorfor sender dere ikke til begge foreldrene?? Jeg sjekket på helsenorge også. Der står det heller ingen ting om avlyst time.

De burde også ha en 24 timers regel slik vi pasienter har😡

Anonymkode: a862f...344

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du forstår vel at tannleger og tannlegers barn kan bli akutt syke?

Endret av Me0987
  • Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er mannen din som skapte dette problemmet for deg.

Anonymkode: ea5e3...e9e

• Liker 12
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner frustrasjonen TS og jeg tenker også at din mann burde ringt deg asap for å videreformidle MEN to timer er kort varsel! Jeg ville nok lagt igjen en kommentar om tapt arbeidsfortjeneste :P

Anonymkode: 161ef...d21

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hei

Både jeg og mannen fikk melding for 3-4 uker siden at dattera vår på 6 har tannlegetime 22.mai kl 11.

Jeg måtte søke fri fra jobben for å ta med henne til tannlegen.da pappaen er på jobbreise.  Sendte melding til skolen også at hun kommer etter tannlegetimen.

Kun to timer før timen sender de melding på nr til far at timen er avlyst. Far er på jobbreise han ser meldingen veldig sent. Jeg får ingen beskjed. Vi møter opp til timen og får vite at timen er avlyst. Jeg ble sååå sint inni meg at hva er dette for noe?? Jeg måtte ta fri noen timer fra jobben for en tannlegetime som er avlyst😡 de bare vi sendte jo sms...ja men hvorfor sender dere ikke til begge foreldrene?? Jeg sjekket på helsenorge også. Der står det heller ingen ting om avlyst time.

De burde også ha en 24 timers regel slik vi pasienter har😡

Har tannlegen blitt akutt syk, med diaré eller noe annet, så kan de ikke avlyse før de vet at tannlegen må gå hjem eller ikke kommer på jobb den dagen. 
Tro meg, ingen sitter og avlyser timer for moro skyld eller for å gjøre livet og dagen vanskelig for dem som blir rammet av en avlysning. 
Synes du er veldig korttenkt her. 

Anonymkode: ee3bf...fda

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Helt uenig.

Hvis de sendte melding om time til begge foreldre burde de også greie å sende melding til begge om avlyst time.

Hvis mannen min var den som skulle følge til tannlegen, mens jeg skulle på jobb, og de sendte avlysnings-melding til kun MEG, så ville heller aldri mannen fått den beskjeden. Jeg har nemlig ikke lov å bruke telefonen på jobb.

Anonymkode: ae8d5...662

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Her har de avlyst tannlegetimen for vår seksåring samme dag to ganger på rad.. sist fikk jeg påminnelse om timen og avlysning av timen med et par timers mellomrom 😅 kun jeg som får sms, ikke far, så jeg vet ikke om det kun er et nummer de sender ut til. Men de burde ringe også, ikke bare sende sms. 

Anonymkode: f6207...b33

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Me0987 skrev (12 minutter siden):

Du forstår vel at tannleger og tannlegers barn kan bli akutt syke?

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har tannlegen blitt akutt syk, med diaré eller noe annet, så kan de ikke avlyse før de vet at tannlegen må gå hjem eller ikke kommer på jobb den dagen. 
Tro meg, ingen sitter og avlyser timer for moro skyld eller for å gjøre livet og dagen vanskelig for dem som blir rammet av en avlysning. 
Synes du er veldig korttenkt her. 

TS her. Jeg skjønner veldig godt at det kan være akutt. Men problemet er at hvorfor kan de ikke klare å sende sms om avlysning til begge foreldrene ?? 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

TS her. Jeg skjønner veldig godt at det kan være akutt. Men problemet er at hvorfor kan de ikke klare å sende sms om avlysning til begge foreldrene ?? 

Jo, det kan jeg svare deg på. Ligger det inne to telefonnumre, så sender de som regel sms automatisk via pc. Disse programmene er slik at de velger første elefonnummeret. Vil dere ikke at far skal ha melding så ber dere om at fars nummer slettes, og bare mors nummer står der. Da må mor være sjefen for tannlegetime i den offentlige tannhelsetjenesten. 
Ellers står dere fritt til å ta barnet tilprivat tannlege dersom den offentlige tannhelsetjenesten er for dårlig til dere. Det gjør vi, og betaler heller for privat tannlege så vi slipper dette logistikk tullet. Med tre barn koster det litt, men vi slipper disse grusomme skoletannlegene. Offentlig ansatte tannleger er som regel de som ikke er gode nok til å jobbe privat. Noe flere av oss fikk erfare da vi vokste opp..

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Nei, det er tannklinikken! Sender de innkalling til begge foreldre må de også sende avlysning til begge foreldre! Aller helst burde de ha ringt minst en av dem til de fikk kontakt!

Anonymkode: 5cb0d...d0e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hør med tannlegekontoret hvorfor de har den praksisen. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Her har de avlyst tannlegetimen for vår seksåring samme dag to ganger på rad.. sist fikk jeg påminnelse om timen og avlysning av timen med et par timers mellomrom 😅 kun jeg som får sms, ikke far, så jeg vet ikke om det kun er et nummer de sender ut til. Men de burde ringe også, ikke bare sende sms. 

Det samme har skjedd her. Og det er kun jeg (mor) som har fått sms. 

AnonymBruker
Skrevet

Her på sykehuset jeg jobber, blir det sendt melding til 1 nummer. Det er slik systemet er. Vi spør alltid hvilket nummer pas eller foreldre vil ha meldinger på. Kan være det er samme praksis hos tannlegen? 

Anonymkode: 6adf2...86d

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde 4 t reisevei til off.fysio, og var nesten fremme da timen ble avlyst😀Det var skikkelig dritt! Men folk blir syke. Min bror kjørte sønnen sin ca 5 timer, de skulle på Volvat. De hadde 30 min igjen da de fikk beskjed om at legen var syk🥹

Anonymkode: d2365...189

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Sånt skjer ja.

Men er det andre veien, så må vi betale når vi ikke gir beskjed 24 timer før timen. 

Anonymkode: 659cc...31e

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Her ringte tannlegen for å si at timen var avlyst. Det er da bedre at de ringer en eller begge enn en sms.

Anonymkode: 36fc6...d27

AnonymBruker
Skrevet

1) Deres ansvar å oppdatere kontaktinfo. Om du vil motta telefoner/smser, så fikser du det slik.

2) Tannleger kan også bli syke og avlyse. Det er like mye menneske som deg.

3) Hva har tannlegen med HelseNorge å gjøre? Du vet vel at tannlegen er underlagt fylkeskommunen? 

Anonymkode: d01ee...a92

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Her fikk begge foreldrene sms om innkalling til tannlege, men kun en fikk påminnelse. Tror disse systemene er ganske primitive og gjør det de finner for godt selv.

Trenger ikke betale for barn som uteblir, da sender tannlegen bare refusjon som vanlig til det offentlige. Så de får pengene sine uansett om du blir syk eller tannlegen blir syk. Du som pasient vil aldri få noe 😆

Anonymkode: 2bbae...847

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.5.2025 den 8.33):

Helt uenig.

Hvis de sendte melding om time til begge foreldre burde de også greie å sende melding til begge om avlyst time.

Hvis mannen min var den som skulle følge til tannlegen, mens jeg skulle på jobb, og de sendte avlysnings-melding til kun MEG, så ville heller aldri mannen fått den beskjeden. Jeg har nemlig ikke lov å bruke telefonen på jobb.

Anonymkode: ae8d5...662

Er det lov og ikke ha lov og bruke telefon på jobben når man har små barn? Hva hvis barnet ditt blir sykt når mannen din er på jobbreise? 

Anonymkode: 748eb...221

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Er det lov og ikke ha lov og bruke telefon på jobben når man har små barn? Hva hvis barnet ditt blir sykt når mannen din er på jobbreise? 

Anonymkode: 748eb...221

Ikke meg du siterer, men det finnes ordninger for det. De kan ringe til avdelingen, sentralbord, leder osv. 

Anonymkode: 77f1e...5ef

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...