Gjest Gjest_Kristianna_* Skrevet 15. mars 2006 #1 Skrevet 15. mars 2006 Heisann! Ja jeg trenger tips fra dere som har giftet dere i utlandet. Hvor giftet dere dere? Spiste dere? Hva ble pris? Hadde dere mangen gjester med ol? Er det noe som vil fortelle hvordan de gjorde det. Vi er kun på tankestadiet...Jeg et steg lengre kanskje
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2006 #2 Skrevet 15. mars 2006 Vi skal gifte oss i Italia 20. mai i år. Vi skal ha med 4 foreldre og våre to barn. Vi skal bo på en vingård og selve vielsen skal stå på et slott fra 1042. Oppholdet går fra 16. til 22. mai og det er lagt inn utflukter og opplevelser, samt at det meste av drikke og mat er inkludert. Totalt kom dette på ca 65000. Vi har fått all hjelp (og veldig bra hjelp) av Brudepikene.no
Pasha Skrevet 15. mars 2006 #3 Skrevet 15. mars 2006 Sjømannskirken i new york til høsten. Fra norge blir foreldrene mine med + forlover. Så tante og søkenbarn med følge fra usa. tot 11 mennesker med oss. skal ut å spise etterpå. regner med at det blir mellom 500-1000 kr per pers med middag. Vielsen med diverse avgifter kommer på ca 2100
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2006 #4 Skrevet 15. mars 2006 Begge deler er notert Er det noen som har giftet seg i København, sydens el lignende.. Jeg syntes kanskje 65 000 er litt mye penger...eller kanskje ikke ejg men vet forleoveden min vil syntes det. Jeg kunne brukt mye jeg...
Pasha Skrevet 16. mars 2006 #5 Skrevet 16. mars 2006 også er det alt det andre rundt som koster da, 10 dager på 4 stjerners hotell nært times square er jo ikke billig. men selve bryllypet er jo ikke så dyrt
Gjest Gjest_mrs.doubt_* Skrevet 16. mars 2006 #6 Skrevet 16. mars 2006 Hei. Vi giftet oss i Dubai i januar. Det var kun oss, barna og hans foreldre(de bor der). Vielsen kostet 2000, brudesuiten på 5 * hotell 4500, mat ca 1800, ringer 1300 (kjøpte de der, veldig billig) brudebukett 500 (40 roser). Klær kjøpte vi her hjemme før vi dro. Var en veldig spesiell opplevelse. Hadde holdt det hemmelig, alle ble veldig glade. Lykke til
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2006 #7 Skrevet 16. mars 2006 Det er gratis å gifte seg på ambassader og hos sjømannskirker... Og "alt rundt" gjør dere jo hva dere vil med. Vi spiste middag på restaurant med våre 7 gjester og bodde på et "normalt hotell".. Betalte ikke mer enn middagen på gjestene. De tok det som en ferie alle sammen (og de var jo spurt over ett år i forveien alle sammen)
Vesle Vesla Skrevet 16. mars 2006 #8 Skrevet 16. mars 2006 Det er ikke gratis å gifte seg i sjømannskirken, vi betaler ca. 2500,- når vi skal gifte oss i sjømannskirken i Spania. Vi betaler ca. 10 000,- for fly, hotell (6 dager) og kirke, og vi blir 4 pers. som reiser nedover i mai. Og gjett om vi gleder oss
*Emma* Skrevet 16. mars 2006 #9 Skrevet 16. mars 2006 Vi skal gifte oss i Orlando Florida i mars neste år. ( www.disneyweddings.com ) Vi betaler ca 23.000kr for: - seremoni inkludert prest/dommer, lokale, musikk (tror det er piano og fløyte) - limo i 4 timer - kake og champagne etter vielsen - brudebukett og blomst til mannen - fotograf og album med bilder I tillegg kommer klærne våre, reise og opphold. (Vi skulle uansett dit på ferie så vi inkluderer ikke det i bryllups regnskapet.) Vi hadde ikke ventet oss noen gjester, men vi kommer til å bli 15 totalt tror jeg. Vi skal betale middag med vin for alle gjestene våre (vet ikke hvor mange retter enda). Regner med at middagen vil komme på et sted mellom 7.500 og 15.000 kr. Gjestene våre betaler selv reise og opphold
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2006 #10 Skrevet 16. mars 2006 Kjenner noen som giftet seg paa ambassaden i Mexico City. De var veldig fornöyd!!
Pasha Skrevet 16. mars 2006 #11 Skrevet 16. mars 2006 og vi betaler ca 2100 for å gifte oss i sjømannskirken i New york.. så gratis er det ikke. Noe av disse pengene er avgifter til marriced licence.. men mesteparten er til kirken
Marililja Skrevet 16. mars 2006 #12 Skrevet 16. mars 2006 (endret) Vi gifter oss i København til sommeren. Vi inviterte i utg.pkt ingen andre enn forloverne våre, som vi betaler fly og hotell for, men endel familie velger likevel å komme (noe vi setter stor pris på...). Vi har bestilt bord i en restaurant der vi får eget rom (koster ikke noe... Eller, maten er jo ikke gratis da ). Vi gifter oss ved ambassaden (også gratis). I alt regner vi med å bruke 25000 kroner i Danmark, da er klær og ringer kjøpt på forhånd. Nå kommer vi til å bruke en god del mer penger på bryllupet, men det er fordi vi skal feire hjemme senere i sommer. Endret 16. mars 2006 av Marililja
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå