Gå til innhold

Digitalt analfabeter foreldre?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi gamle blir avskrevet, gjort narr av og infantilisert fordi unge voksne mener vi ikke henger med i digital utvikling. Personlig kjenner jeg meg ikke igjen, men det er ikke poenget her.

Min påstand er at generasjonen før oss som nå har barn i grunnskolen kanskje ikke er så digitalt kompetente som de selv tror når de gjør narr av oss. 

Hvis påstanden ikke stemmer, hvordan kan det få slike utslag som dette:

https://www.digi.no/artikler/foreldre-frustrert-over-digitale-losninger-i-skolen/558928

Anonymkode: 64b26...685

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Handler vel like så mye om at en del av de digitale plattformene ikke er spesielt brukervennlige, har noen tekniske utfordringer og ikke nødvendigvis alltid gir varsel når man har fått nye meldinger. 

Har opplevd flere ganger at man hver gang man åpner appen til barnehagen må verifisere meg med BankID med langt passord. Og slik kan den holde på i over en uke. Da blir man litt irritert. Livet ble vesentlig bedre da jeg gikk fra Android til iPhone, virker som om  det er mindre appkrøll i den verden. 

Har ikke kommet til skolen ennå, så veit ikke hvor irriterende det er der. 

Jeg tror forresten det er noe krøll med tidslinjen din. Du snakker om "vi gamle", er det 60+? Så er det den generasjonen FØR oss, som da må være 80? Ikke flere enn Mick Jagger og Arve Tellefsen på den alderen som har barn på barneskolealder. 

Endret av newman01
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...