AnonymBruker Skrevet 23. mai #1 Skrevet 23. mai Har jobbet 50% sist år ( kommunalt) - er allerde 50% ufør.( progrerende nevrologisk lidelse) Etter sykepenge- slutt i vår måtte jeg søke ulønnet perm frem til svar på økt uføre. Er nå 100% ufør og må si opp jobben. Blir jeg trukket for 5 uker ferie når jeg ikke skal jobbe der lenger? I så fall går lønnslippen i juni i minus siden jeg går på ulønnet perm .🤔 Anonymkode: 54030...7e1
AnonymBruker Skrevet 23. mai #2 Skrevet 23. mai Hvis de skulle finne på å trekke for ferie du ikke har tatt ut i 2025, må de tilbakebetale til deg det de har trukket når du slutter. Snakk med lønn/ HR på arbeidsplassen din. Anonymkode: 9b429...6e0
Liljerød Skrevet 23. mai #3 Skrevet 23. mai De skal kun trekke for ferie du faktisk har eller skal ta ut. Så dersom du nå skal si opp og ikke skal ta ut ferie før du slutter, kan de ikke trekke deg for 25 dager. MEN vær obs på at noen arbeidsgivere pålegger deg å ta ut all ferien i oppsigelsestiden din, og da kan det hende du må ta den ut (hvorpå de trekker for full ferie). Men det gjelder visse regler for dette, de må blant annet si fra en viss tid før. Dette kan du finne ut av ved å søke på nettet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå