Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med noen av de merkene som selges hos apotek og dyrebutikk og virker det egentlig? 

Har en golden på 1.5 år som ikke er så knall glad i bilkjøring. Det er blitt veldig mye bedre siste halve året og hun er med på turer i bil flere dager i uken så vi øver masse. Nå skal vi derimot på litt lengre bilturer fremover så lurte på om noe slikt kunne hjulpet litt på. Vil ikke få sterke tabletter hos veterinær da vi ikke er helt der heller.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Postafen virker

Anonymkode: 0d08d...d71

AnonymBruker
Skrevet

Du tenker egentlig til deg selv?

Anonymkode: 05326...b49

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Postafen virker

Hvordan og hvor mye gir man da? Viste ikke at man kunne bruke det. Takk for tips

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk resept av dyrlegen på medisin til bilkjøring. Er et par år siden så husker ikke hva det het. Ville tatt kontakt med dem og sjekket, ville stolt mer på råd fra dem.

Anonymkode: 0028b...f2c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gav hunden min postafen på nyttårsaften i mange år, sov som en stein. Var skikkelig dop jo😳 Ja, var i samarbeid med veterinær, men det er vel iallefall 20 år siden🤭

Anonymkode: e8174...2b2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Gav hunden min postafen på nyttårsaften i mange år, sov som en stein. Var skikkelig dop jo😳 Ja, var i samarbeid med veterinær, men det er vel iallefall 20 år siden🤭

Å såpass ja. Nei var ikke fullt så voldsom påvirkning jeg ville ha🙈 Bare litt ekstra ro i kroppen hennes

Anonymkode: 03837...938

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Å såpass ja. Nei var ikke fullt så voldsom påvirkning jeg ville ha🙈 Bare litt ekstra ro i kroppen hennes

Anonymkode: 03837...938

Var ikke meningen at dette skulle være anonym 

AnonymBruker
Skrevet
Guddla skrev (36 minutter siden):

Hvordan og hvor mye gir man da? Viste ikke at man kunne bruke det. Takk for tips

Hvor mye kommer ann på vekt. Min er 40+ kg gir han 2 stk. Gir han dem som regel enten ved å blande det i maten og hvis det ikke går ved å stikke det inn i munnen/halsen og de til at han svelger.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Aldri opplevd detat de blir dopet bare mer rolige i bil. Gitt det til mine hunder i over 30 år nå og foreldrene mine gjorde samme 

AnonymBruker
Skrevet

Regner med hunden din er over 10 kg, men hvis den hadde vært under, kunne du gitt den Anxitane S, som er beroligende tabletter.

Fås kjøpt hos dyrlegen og apotek.

Anonymkode: d2fb6...d9b

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hvor mye kommer ann på vekt. Min er 40+ kg gir han 2 stk. Gir han dem som regel enten ved å blande det i maten og hvis det ikke går ved å stikke det inn i munnen/halsen og de til at han svelger.

Ok. Min er 30 kg ca. Bør jeg gi 1 eller 2 da tenker du?

AnonymBruker
Skrevet
Guddla skrev (1 minutt siden):

Dyreklinikk.no skriver 1 tablett per 8kg, så en hund som veier 24kg kan få 3 tabletter.

Jeg ville dog ikke gitt 3 første gang. Tror hunder kan reagere litt forskjellig, så du kan teste med 1 først, også øke om 1 tablett ikke fungerer. Det er ingen grunn til å gi mer om 1 er nok 🙂

Det er ikke gjort noen studier på postafen til hund (som jeg kan finne). Noen dyrleger sier det er helt greit, og andre ikke. Jeg fikk voksenkjeft av en dyrlege for å ha gitt dette til min hund da han plutselig fikk skikkelig elveblest en lørdagskveld. Noen jeg kjenner reddet livet til hunden sin ved å dytte i den flere voksen-doser av postafen etter et alvorlig angrep av jordveps. Dyrlegen, når de endelig fikk den dit neste dag, var overrasket over at hunden hadde overlevd 100-200 stikk. Hunden ble heller ikke syk av å ha fått en latterlig stor dose av postafen, og levde i 18 år til.

Anonymkode: 37656...da3

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Guddla skrev (3 timer siden):

Prøv deg frem, start med å gi den 1 kan være det er nok. Hvis ikke det er det så gi før neste biltur. Kommer jo ann på hvor blilsyk din blir. Min blir så bilsyk at han kaster opp, men får han 2 postafen går det bra. Husk også gi det i god tid før bilturen så det rekker å virke.

Lykke til😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.5.2025 den 15.31):

Prøv deg frem, start med å gi den 1 kan være det er nok. Hvis ikke det er det så gi før neste biltur. Kommer jo ann på hvor blilsyk din blir. Min blir så bilsyk at han kaster opp, men får han 2 postafen går det bra. Husk også gi det i god tid før bilturen så det rekker å virke.

Lykke til😊

Det funket helt fantastisk! Vi har prøvd nå i helgen og det var beste bilturen vi har hatt😁😁

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...