Sivensvans Skrevet 22. mai #21 Skrevet 22. mai Usj, jeg skjønner at du synes det er litt ekkelt og kvier deg for å svare. Er jo ekkelt å bli mistenkeliggjort og mistrodd. Ingen god følelse. Hvis jeg hadde havnet i en slik situasjon, tror jeg at jeg hadde valgt å ringe sjefen min og tatt en prat. I stedet for å skrive noe. Bare sagt det som det var, slik du gjorde for oss nå her inne. Tror det hadde lettet veldig på situasjonen for deg også. Tenker det er noe modent over å ringe også, ikke skygge banen. Om sjefen din er noenlunde empatisk og ok, så vil det gå helt fint - og, du vil forhåpentligvis føle deg lettet etterpå. Og, igjen få ro til å bli helt frisk♥️ Krysser fingre for deg!🤞
AnonymBruker Skrevet 22. mai #22 Skrevet 22. mai AnonymBruker skrev (11 minutter siden): I all verden, hvilken kommune er ikke kommet lengre enn at de fyller ut sykehjemsplass på papir, og i tillegg sender dette i posten? Og ikke nok med det, sender mellom hjemmesykepleien og de som innvilger sykehjemsplass? Det pleier være innen for samme døra. Anonymkode: ac5fa...549 I denne kommunen sitter de som jobber med plasser på andre side av kommunen. Faktisk på kommunehuset eller hva det heter….. Anonymkode: 14aaa...718
AnonymBruker Skrevet 22. mai #23 Skrevet 22. mai Lederen din har «rett» i det hun sier, enda hun garantert kunne vært mer smidig. Du har ikke gjort noen direkte feil, bare sånn halvveis. Ikke stress med det. Vært sykmeldt en stund til, til du slutter å obsesse. Det du ikke har lov til, er å være sykmeldt på grunn av personlige forhold. Det signerer du på når du sender sykmeldingen/søknad om sykepenger. Sykmelding gjelder kun sykdom. Anonymkode: 322c4...346
AnonymBruker Skrevet 22. mai #24 Skrevet 22. mai AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hva skal jeg skrive? Jobbet i 15 minutter? Anonymkode: 14aaa...718 Ja, du skriver de minuttene du jobber. Anonymkode: 322c4...346
AnonymBruker Skrevet 22. mai #25 Skrevet 22. mai AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Takk for råd. Syns dog du var litt strengt. Det var veldig uklokt av meg. Jeg er og har alltid vært ærlig og jeg har allerede lagt meg flat. Må si du virker veldig streng. Men takk for rådet. Anonymkode: 14aaa...718 Kutt nå ut! Anonymkode: 322c4...346
AnonymBruker Skrevet 22. mai #26 Skrevet 22. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Snakk med tillitsvalgt på jobben din eller hovedtillitsvalgt i fagforbundet ditt, så vil du få korrekt svar Anonymkode: 52c07...844 Enig i denne. De kan ordne opp mens du er syk. Anonymkode: 322c4...346
AnonymBruker Skrevet 22. mai #27 Skrevet 22. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kutt nå ut! Anonymkode: 322c4...346 Beklager. Takk for råd. Setter veldig stor pris på det. Det du sa var helt riktig. Jeg har lagt meg helt flat og jeg er og har alltid vært med min leder angående jobb, fravær, hva jeg kan gjøre. Jeg gjorde en menneskelig feil og jeg har lært mye av det. ts Anonymkode: 14aaa...718 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai #28 Skrevet 22. mai AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Takk for råd. Syns dog du var litt strengt. Det var veldig uklokt av meg. Jeg er og har alltid vært ærlig og jeg har allerede lagt meg flat. Må si du virker veldig streng. Men takk for rådet. Anonymkode: 14aaa...718 Jeg tydeliggjør bare reglene. Streng får være på din kappe. Og til spørsmålet du stiller om hva du skriver på søknaden om sykepenger, er svaret at du skriver opp det du jobbet. Jobbet du 15 min skriver du det. Hvis ikke lyver du i søknaden om sykepenger. Nå kommer du sikkert til å mene jeg er streng, men det får du bare synes. Lurt å sette seg inn i reglene for sykemelding når du er sykemeldt. Anonymkode: 6456a...1ca 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai #29 Skrevet 22. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Beklager. Takk for råd. Setter veldig stor pris på det. Det du sa var helt riktig. Jeg har lagt meg helt flat og jeg er og har alltid vært med min leder angående jobb, fravær, hva jeg kan gjøre. Jeg gjorde en menneskelig feil og jeg har lært mye av det. ts Anonymkode: 14aaa...718 Personen som skrev kutt ut nå var ikke den du siterte og skrev var streng. Det var meg du kalte streng. Jeg har aldri bedt deg kutte ut, kun sette deg mer inn i reglene for sykemelding. Anonymkode: 6456a...1ca
AnonymBruker Skrevet 22. mai #30 Skrevet 22. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Beklager. Takk for råd. Setter veldig stor pris på det. Det du sa var helt riktig. Jeg har lagt meg helt flat og jeg er og har alltid vært med min leder angående jobb, fravær, hva jeg kan gjøre. Jeg gjorde en menneskelig feil og jeg har lært mye av det. ts Anonymkode: 14aaa...718 Det var ikke meg du svarte altså, jeg ble bare litt gretten av alt ‘jeg er så snill og flink, ikke vær så hard med meg’. Forstår at du er syk, og det er tøft å være syk, men utenfra så ser det litt vel martyr-aktig ut. Pust dypt, det her er ikke noe katastrofe. Anonymkode: 322c4...346 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai #31 Skrevet 22. mai Du kan jobbe selv om du er sykemeldt, men du må KOMMUNISERE med arbeidsgiver og NAV. Jeg jobber også i helse. Det er mange som prøver seg på det kom-og-gå-som-du-vil-opplegget. Her løser vi det med at den sykemeldte AVTALER admistrativt arbeid med arbeidsgiver. Vi har ansvaret for menneskeliv her, vi må ha kontroll. Det er dårlig med ressurser, så oppgavene må planlegges. Jeg forstår din tankegang, men jeg forstår ogdå arbeidsgiver og kolleagane dine. Helse er team, dersom du ønsker å delta som sykemeldt må du være i form til å tenke team. Anonymkode: 3bd55...b39 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai #32 Skrevet 22. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Personen som skrev kutt ut nå var ikke den du siterte og skrev var streng. Det var meg du kalte streng. Jeg har aldri bedt deg kutte ut, kun sette deg mer inn i reglene for sykemelding. Anonymkode: 6456a...1ca Det vet jeg som skrev kutt ut, og jeg siktet til dramaet, nærmere bestemt to ganger ‘du er streng’ når du egentlig bare forsøkte hjelpe, og ikke var streng i det hele tatt. Anonymkode: 322c4...346
AnonymBruker Skrevet 22. mai #33 Skrevet 22. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det var ikke meg du svarte altså, jeg ble bare litt gretten av alt ‘jeg er så snill og flink, ikke vær så hard med meg’. Forstår at du er syk, og det er tøft å være syk, men utenfra så ser det litt vel martyr-aktig ut. Pust dypt, det her er ikke noe katastrofe. Anonymkode: 322c4...346 Takk for at du satt ord på det jeg følte for å si. Er så dritt lei det flink pike syndromet som lager flere problem enn det løser. Anonymkode: 3bd55...b39 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai #34 Skrevet 22. mai Sjefen din burde berømmet deg for dette initiativet og invitert deg på kaffe og en prat. Ikke mistrodd deg på denne måten. Det er helt vanlig å komme gradvis tilbake på jobb og at du klarte å fullføre den søknaden er jo et godt tegn. Jeg synes sjefen din utviste dårlig lederskap. Anonymkode: 4a029...799 3
AnonymBruker Skrevet 22. mai #35 Skrevet 22. mai Og hvor har det blitt avaktiv sykemelding og at man skal holde kontakten med arbeidsplassen, når man er sykemeldt? Man skal heller ikke være 100% sykemeldt med mindre man ikke kan stå på beina, sånn omtrent, i følge reglene til NAV. Hele saken høres merkverdig ut. Kan leder reagere på at arbeidstaker sniker seg inn og sniker seg utilgjengelig, når hen har meld5 fra at hen ikke kan jobbe? Flere ting som kan ha skjedd her, i tillegg til at leder kan se annerledes på saken enn ts? Anonymkode: ac5fa...549
AnonymBruker Skrevet 23. mai #36 Skrevet 23. mai AnonymBruker skrev (7 timer siden): Takk for råd. Syns dog du var litt strengt. Det var veldig uklokt av meg. Jeg er og har alltid vært ærlig og jeg har allerede lagt meg flat. Må si du virker veldig streng. Men takk for rådet. Anonymkode: 14aaa...718 Hvordan håndterer du kritikk generelt når du mener at AB var streng? Er ingenting i innlegget hennes som kan oppfattes som strengt. Men tåler du ikke direkte tilbakemeldinger, er dette noe du må jobbe med. Anonymkode: 05477...457 3
Myrmica Skrevet 23. mai #37 Skrevet 23. mai Altså, for en drittsjef du har! Hos oss er man velkommen inn med åpne armer om man er sykmeldt. Om det bare er for å ta en kaffe og bolle med kollegaene - superhyggelig! Klarer man å ferdigstille en mappe eller skrive ut et dokument? Topp! Da kan man gjøre det helt i fred om man ønsker, uten at noen begynner å være kritiske eller stille spørsmål om restarbeidsevne. Her er man velkommen uansett, og initiativ og tiltak man gjør på egenhånd blir applaudert. Skulle ønske det var slik over alt, hvordan kan folk virkelig ikke se at inkludering og positivitet virkelig gir mye bedre trivsel og resultater i lengden, enn kritikk? 6 3
Kålrota Skrevet 23. mai #38 Skrevet 23. mai Du burde avklart det, ja, da vet du det til neste gang. Det er vanskelig å skru av når man jobber med mennesker. Men! Du utleverer jo altfor mye om denne brukeren her, jeg synes det er grovere enn at du var innom. Vær litt nøyere på taushetsplikten. 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai #39 Skrevet 23. mai Det var ikke kriminelt. Moralsk sett var det flott gjort. Anonymkode: ee7d8...768 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai #40 Skrevet 23. mai Avklar med leder. Jeg gjorde noe enkelt "kontorarbeid" da jeg var sykemeldt en periode. Jeg skulle være minst mulig i bevegelse, men kunne gjøre ferdig noe skriftlig så det ble lettere for vikar å ta over. Dette avtalte jeg med leder, da. Kan tenke meg at de hadde synes det hadde vært rart om jeg bare kom innom og begynte å jobbe en dag. Det var også andre oppgaver jeg vet jeg kunne gjort. Og det hadde vært best om akkurat jeg gjorde de. Men vet du hva... jeg tenkte at jeg er sykemeldt 100% og skal ta det med ro en periode nå. Det blir kanskje litt ekstra stress for vikaren, men det er faktisk ikke mitt ansvar. Anonymkode: 8e59e...64a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå