Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye kcal ca skal man spise for å gå ned i vekt? Trener itillegg...bør jeg da telle med trening? Eks Lifesum, skal jeg legge til trening da og spise mer enn hvis jeg ikke hadde lagt til trening? 

Anonymkode: 0eecc...ad7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hvor mye kcal ca skal man spise for å gå ned i vekt? Trener itillegg...bør jeg da telle med trening? Eks Lifesum, skal jeg legge til trening da og spise mer enn hvis jeg ikke hadde lagt til trening? 

Mindre enn det du inntar.

Anonymkode: babad...309

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Mindre enn det du inntar.

Anonymkode: babad...309

??

AnonymBruker
Skrevet

Det varierer veldig med alder og størrelse, finnes mange gode kalkulatorer f eks lifesum. Hvis du inntar færre kcal enn metabolismen din+ forbrukt til trening går du ned :)

Anonymkode: 9a27f...483

AnonymBruker
Skrevet

Dette kunne du lett googlet deg til.

500 kcal i underskudd pr dag, så må du finne en kalkulator som kan regne ut basalforbrenningen din pr i dag også trekker du 500 kcal fra det.

Anonymkode: f44cf...6c5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig individuelt hvor mye man forbrenner. Du må nesten prøve deg fram og finne det som fungerer for deg. Du sier ikke noe om hva utgangspunktet ditt er. 

Ang treningskalorier: Jeg pleide å spise maks halvparten av hva jeg trente. To årsaker til det: det feilberegnes i stor stil fra apper, klokker osv hva som faktisk forbrennes ved trening, samt jeg ønsket at treningen skulle bidra til vektnedgang. 

Og etter hvert som du går ned i vekt, må du også redusere inntaket ytterligere da en mindre kropp trenger mindre energi. 

Anonymkode: 20b5c...34c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hvis lifesum sier du skal gå ned på en mengde kalorier, så er det på en inaktiv dag og det beregnes med ett sunt kaloriunderskudd. Hvis du trener hardt så må inntaket økes for at kroppen skal få nok næring.

Jeg går ned med ett gjennomsnittlig inntak på 2000 kalorier.

Anonymkode: 4a1e9...cd5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...