Gå til innhold

Vannkoker uten plast?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vannkokeren gikk nettopp i stykker og i og med at vi prøver å bytte ut ting i plast litt etter hvert, tenkte jeg nå å bytte til en i metall/glass og metall uten plast. Det er ikke lett! Alle jeg finner som tilsynelatende er i metall, har plasttut, plastvindu eller noe i plast inni. Finnes det en vannkoker der vannet ikke er i kontakt med plast?

Anonymkode: 60d14...446

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg brukte lang tid på å lete etter det samme, og kjøpte til slutt denne: https://www.ellos.no/zwilling/vannkoker-enfinigy-1-5-l/1721200-01

Det er plast/gummipakning rundt lokket, og noe over silen som kan komme i kontakt når du heller vann. Men ikke noe plast i kontakt med vannet når det koker, og du kan bruke den med lokket oppe om du ønsker. Jeg er veldig fornøyd. 

Anonymkode: ccd96...e89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da kjøper du heller en plystre kjele.

Anonymkode: 26a0a...a04

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grytesett m/5 dele Signature rustfritt stål

Slike er uten plast. Om du skal ha vannkoker som går på strøm MÅ det være plast inni den, på en eller annen måte. Lecreuset har noen fine vannkokere til induksjonskoketopp. Plasttut som piper når vannet koker, og håndtak i plast, men ellers metall overalt. 

Kone-kjele

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har denne glasskannen. Det riktignok plast i lokket, men det er minimalt i kontakt med vannet. Når du skal helle ut så går det også  an å åpne lokket, og da er det absolutt ikke i kontakt med vannet i det hele tatt.

https://www.rusta.com/nb-no/hjem-og-innredning/kjokkenapparater/vannkokere/vannkoker-2000-w-17-liter-glass-ekg19

Har hatt den lenge, og er veldig fornøyd 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har denne, ikke plast :)

https://kaffelageret.no/products/vannkoker-10-l-1380-w-bodum?gad_source=1&gad_campaignid=21416711968&gbraid=0AAAAAqCVgBXDEmWdNimcm-5klMt9ZXAXJ&gclid=Cj0KCQjwucDBBhDxARIsANqFdr3FAurht9f7MCZ_NGgr8uQLo_xzrnNmn6f_Y-S7Uoj5LhD2FdjfZcwaArEnEALw_wcB

Screenshot_20250523-144948.png

Anonymkode: 2ab82...d6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Vannkokeren gikk nettopp i stykker og i og med at vi prøver å bytte ut ting i plast litt etter hvert, tenkte jeg nå å bytte til en i metall/glass og metall uten plast. Det er ikke lett! Alle jeg finner som tilsynelatende er i metall, har plasttut, plastvindu eller noe i plast inni. Finnes det en vannkoker der vannet ikke er i kontakt med plast?

Anonymkode: 60d14...446

Det kan du glemme. Tenk òg over sakene med stavmikseren der folk ikke ville ha plast, og valgte stål med innhold som var verre å få lekket ut i maten enn plast. 

Anonymkode: 39db2...714

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...