kakkamini Skrevet 22. mai #1 Skrevet 22. mai Hei, jeg tenker på et forhold jeg var i da jeg var 15 år. Noe som har preget meg og mine relasjoner senere i livet. I dag er jeg 23 år gammel. går i terapi der dette nylig har kommet frem da jeg endelig har klart å sette ord på det. Jeg ble sammen med en gutt som var 2 år eldre enn meg. Jeg har bursdag sent og han i midten. jeg ble 15 år i slutten av 2017, da var han 17 år. Vi begynte å ligge sammen starten av 2018, da han presset meg til å miste dommen min. Han ble 18 år sommeren 2018 da var jeg fortsatt 15 år. Og vi fortsatte å ha sex. Jeg fikk dermed et veldig feil bilde på hva sex var og han presset meg med andre ting som feks å drikke mens jeg var 15 år og bli med han på fester. Vi reiste også på ferietur med hans familie der jeg var 15 og han var 18 år. Vi lå altså mye sammen i den perioden jeg var 15 år. Føler meg veldig undertrykt og veldig glad jeg endelig innser roten til noe av mine problemer. Skal fortsette å gå til terapi, men føler det er så urettferdig at dette skjedde og er jo faktisk ulovlig. Har noen tips på hva jeg kan gjøre? vi var sammen i cirka 5 år til sammen, men dette er noe jeg har tenkt mye på den siste perioden etter jeg begynte i terapi, og han presset meg seksuelt og med andre ting jeg ikke var klar for. 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai #2 Skrevet 22. mai Du var under seksuell lavalder, men normalt blir ikke folk straffet når aldersforskjellen er så liten. Det kan være annerledes hvis han presset deg Det kommer også an på hvordan han presset deg. Masing er ikke straffbart. Hvis han brukte makt eller var truende så er det voldtekt. Anonymkode: 76e7e...758 3
monican94 Skrevet 22. mai #3 Skrevet 22. mai så mange åt etter, så lik alder, sammen i 5 år og med null bevis blir det kun henlagt uansett..du tjener mer på å gå videre og ta lærdom av hva slags forhold du vil være i 3 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai #4 Skrevet 22. mai AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Du var under seksuell lavalder, men normalt blir ikke folk straffet når aldersforskjellen er så liten. Det kan være annerledes hvis han presset deg Det kommer også an på hvordan han presset deg. Masing er ikke straffbart. Hvis han brukte makt eller var truende så er det voldtekt. Anonymkode: 76e7e...758 Masing bør være straffbart da det kan fungere og vedkommende enda ikke har lyst= overgrep. Vi har alt for mange som bør bak lås og slå. Anonymkode: d66d7...bdb 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai #5 Skrevet 22. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Masing bør være straffbart da det kan fungere og vedkommende enda ikke har lyst= overgrep. Vi har alt for mange som bør bak lås og slå. Anonymkode: d66d7...bdb Det er ikke vits i å anmelde ting som burde vært straffbart, men som ikke er det. Anonymkode: 76e7e...758 1
Gaia Skrevet 22. mai #6 Skrevet 22. mai monican94 skrev (20 minutter siden): så mange åt etter, så lik alder, sammen i 5 år og med null bevis blir det kun henlagt uansett..du tjener mer på å gå videre og ta lærdom av hva slags forhold du vil være i Hva sier behandleren din om å anmelde da?
AnonymBruker Skrevet 22. mai #7 Skrevet 22. mai AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Masing bør være straffbart da det kan fungere og vedkommende enda ikke har lyst= overgrep. Vi har alt for mange som bør bak lås og slå. Anonymkode: d66d7...bdb Det er "masing" i mange forhold. Ikke bare om sex, men det kan være alt fra masing om å gå ut og feste, masing om å kun være de to, masing om å reise på en bestemt ferie osv. Hvor går grensen for når "masing" er et overgep? Er det kun når sex er involvert? All annen aktivitet som kommer av at den ene maser og den andre motvillig blir med på det, er bare noe en må tåle i et forhold? Hvis alt som det synses om, skulle føre til at man ender opp bak lås og slå, så blir det ganske så trangt i fengslene. Til ts: Du var sammen med en person i 5 år. De to siste årene som en voksen person. Godt mulig det er ting du angrer på, men iløpet av 5 år, må man anta at du var i stand til å ta ansvar for dine egne. At du angrer på noen av dem, betyr ikke at det er andres skyld at du tok de valgene. Synes terapeuten din burde hjelpe deg med å legge dette bak deg, ta livslærdom av. Sannsynligvis har du også gode minner fra 5 årene. Hva med å heller fokusere på dem. Anonymkode: 10e49...268 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai #8 Skrevet 22. mai kakkamini skrev (2 timer siden): Hei, jeg tenker på et forhold jeg var i da jeg var 15 år. Noe som har preget meg og mine relasjoner senere i livet. I dag er jeg 23 år gammel. går i terapi der dette nylig har kommet frem da jeg endelig har klart å sette ord på det. Jeg ble sammen med en gutt som var 2 år eldre enn meg. Jeg har bursdag sent og han i midten. jeg ble 15 år i slutten av 2017, da var han 17 år. Vi begynte å ligge sammen starten av 2018, da han presset meg til å miste dommen min. Han ble 18 år sommeren 2018 da var jeg fortsatt 15 år. Og vi fortsatte å ha sex. Jeg fikk dermed et veldig feil bilde på hva sex var og han presset meg med andre ting som feks å drikke mens jeg var 15 år og bli med han på fester. Vi reiste også på ferietur med hans familie der jeg var 15 og han var 18 år. Vi lå altså mye sammen i den perioden jeg var 15 år. Føler meg veldig undertrykt og veldig glad jeg endelig innser roten til noe av mine problemer. Skal fortsette å gå til terapi, men føler det er så urettferdig at dette skjedde og er jo faktisk ulovlig. Har noen tips på hva jeg kan gjøre? vi var sammen i cirka 5 år til sammen, men dette er noe jeg har tenkt mye på den siste perioden etter jeg begynte i terapi, og han presset meg seksuelt og med andre ting jeg ikke var klar for. Hvorfor gikk du ikke fra han da? Og du får du det bedre av å anmelde en som kanskje har fått skikk på livet sitt? Det er ett valg å skape ett godt liv! Anonymkode: 9cee2...859
AnonymBruker Skrevet 22. mai #9 Skrevet 22. mai Man kan anmelde hva man vil, men saken du beskriver vil med 99% sannsynlighet henlegges - trolig uten noen som helst etterforskning. Anonymkode: 495a8...a76 1 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai #10 Skrevet 22. mai AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Man kan anmelde hva man vil, men saken du beskriver vil med 99% sannsynlighet henlegges - trolig uten noen som helst etterforskning. Anonymkode: 495a8...a76 Dette! Anonymkode: bbbfe...163 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå