Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da var jeg i full gang med overgangsalder og kroppen endrer seg. Fettet legger seg på mage og lår, der jeg ikke har strevd med ekstra kilo tidligere. 

Hva gjorde du for å komme tilbake til formen igjen, når det først hadde begynt å sige på og endre seg? 

Anonymkode: 35e59...2a7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke i overgangsalderen enda (49 år), men har slitt med hormonelle-kiloer rundt magen og lår lenge. Løsningen ble lavkarbo. 

Anonymkode: edad9...57d

AnonymBruker
Skrevet

Samme her. Har nå snudd dette til vektnedgang med å kun spise mellom 14 og 22. Normalt spiser folk som følger dette mellom 12 og 20, men det klarte jeg ikke. Fungerer for meg slik. Ned 6 kg på halvannen måned. 

Spiser vanlig mat ellers, men ikke noe søtsaker eller ekstra mellom måltidene. 

Anonymkode: 9a897...b51

AnonymBruker
Skrevet

Vanlig mat her, men velger ekte smør, kefir, nøtter, bær, grønnsaker, frukt, biff, kylling og fisk. 0 brus, mindre sukker, søtt og snacks. Og styrketrening 2-3 ganger i uken. Vekten holder seg stabil. Gikk opp 2 kg, men er nede igjen i min vekt jeg liker best. Bevegelse og mosjon er viktig.

Anonymkode: 29e13...0a3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg klarte ikke gå ned noe før jeg fikk hormonbehandling. Hadde andre og vanskeligere overgangsplager i tillegg. Men det gikk ikke mer enn et par uker etter hormonstart før jeg merket at vekten gikk nedover igjen, samtidig som energien økte. 

Anonymkode: 7d93f...d12

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg klarte ikke gå ned noe før jeg fikk hormonbehandling. Hadde andre og vanskeligere overgangsplager i tillegg. Men det gikk ikke mer enn et par uker etter hormonstart før jeg merket at vekten gikk nedover igjen, samtidig som energien økte. 

Hva slags behandling, helt konkret?

Anonymkode: a99bb...84f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har hormonplaster, Estalis. Men de kan være vanskelige å få tak i, hrt behandling finnes som gel og spray også.

Det er imidlertid veldig individuelt hvordan kroppen reagerer på behandling. Vel så vanlig å gå mere opp i vekt som å gå tilbake iflg legen min. 

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.5.2025 den 9.41):

Jeg bruker ingenting, kun kosthold og vitaminer. 

Anonymkode: 29e13...0a3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...