AnonymBruker Skrevet 22. mai #1 Skrevet 22. mai Har blitt innkalt til et gruppeintervju i en kommunal jobb. Vi har fått en case vi skal løse og legge frem løsningene og avveiningene og diskutere i gruppa. Noen som har vært borti lignende intervju? Hva er lurt å tenke på? Anonymkode: fe0ce...3a2
AnonymBruker Skrevet 23. mai #2 Skrevet 23. mai Helt ærlig, med mindre det var ekstremt viktig for meg å få jobben, så hadde jeg meldt avbud. Gruppeintervjuer burde vært forbeholdt McDonald's på 90tallet. Anonymkode: 3aa7f...f13 2
Snok1 Skrevet 23. mai #3 Skrevet 23. mai Jeg har vært i samme situasjon. Jobbet godt med caset basert på åpne kilder om virksomheten og stillingsutlysningen og gjorde en god presentasjon som løste caset, samt la fram en skisse til en 100-dagersplan for å etablere rollen jeg søkte på. Under presentasjonen fokuserte jeg på å henvende meg til beslutningstakeren, og legge meg på h*ns temperatur og kroppspråk. Jeg følte at jeg lyktes med det. Deltakerne i gruppeintervjuet var to personer fra linjen, én fra HR og én fagforeningsrepresentant. Jeg ble tilbudt stillingen og takket ja. Forhandlet meg også til en lønn som lå over rammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå