AnonymBruker Skrevet 22. mai 2025 #1 Skrevet 22. mai 2025 Sliter med alle store valg, studier, jobb, forhold, så mye at jeg blir helt gal av det, og sånn kan det være i åresvis. Har fått masse hjelp med å bearbeide traumer men virker som ruminering og usikkerhet er helt fastlåst. Noen som har blitt fri fra dette og i så fall gjennom åssen type terapi? Redd dette på sikt vil ta knekken på meg. Anonymkode: 8de20...815 2
Fighter83 Skrevet 22. mai 2025 #2 Skrevet 22. mai 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sliter med alle store valg, studier, jobb, forhold, så mye at jeg blir helt gal av det, og sånn kan det være i åresvis. Har fått masse hjelp med å bearbeide traumer men virker som ruminering og usikkerhet er helt fastlåst. Noen som har blitt fri fra dette og i så fall gjennom åssen type terapi? Redd dette på sikt vil ta knekken på meg. Anonymkode: 8de20...815 Finnes medikamentell behandling 👍 Ellers kan jeg anbefale ukentlig gruppeterapi 👏
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2025 #4 Skrevet 22. mai 2025 Tror kognitiv eller meta kognitiv terapi skal fungere ganske godt når det gjelder sånt. Cipralex fungerer vel ganske bra mot det, har du vurdert medisiner? Anonymkode: 9ee49...8b4
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2025 #5 Skrevet 22. mai 2025 Takk for svar! Ikke så gira på medisiner da ikke funka så bra sist, men mulig annet merke kan fungere godt. Har noen av dere erfaringer med at den kognitive biten kan går relativt raskt når man har jobbet maaaaasssse med emosjonsfokusert terapi? Og hva er det mest effektive her? Metakognitiv er jeg litt skeptisk til da det virker som en «for enkel» løsning for min del. Men mulig noen deler av kognitiv terapi kan fungere. Anonymkode: 8de20...815
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2025 #6 Skrevet 23. mai 2025 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Takk for svar! Ikke så gira på medisiner da ikke funka så bra sist, men mulig annet merke kan fungere godt. Har noen av dere erfaringer med at den kognitive biten kan går relativt raskt når man har jobbet maaaaasssse med emosjonsfokusert terapi? Og hva er det mest effektive her? Metakognitiv er jeg litt skeptisk til da det virker som en «for enkel» løsning for min del. Men mulig noen deler av kognitiv terapi kan fungere. Anonymkode: 8de20...815 Hvis du jobber mye selv er det ofte få timer som skal til med kognitiv behandling. Anonymkode: 75b61...a88
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2025 #7 Skrevet 23. mai 2025 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Takk for svar! Ikke så gira på medisiner da ikke funka så bra sist, men mulig annet merke kan fungere godt. Har noen av dere erfaringer med at den kognitive biten kan går relativt raskt når man har jobbet maaaaasssse med emosjonsfokusert terapi? Og hva er det mest effektive her? Metakognitiv er jeg litt skeptisk til da det virker som en «for enkel» løsning for min del. Men mulig noen deler av kognitiv terapi kan fungere. Anonymkode: 8de20...815 Den som kan kognitiv terapi kan mest antakelig også metakognitiv terapi og vice versa, men du behøver jo ikke velge mellom disse to. Hva som vil virke best det finner psykolog/psykiater ut for deg etter at dere har blitt litt kjent. Jeg mener at det ikke finnes noe som heter at det er for enkelt... Det du gjør nå er jo unødvendig vanskelig for å si det slik. 😅 Hva skjedde når du prøvde medisiner sist? Hvilken type og hvor lenge brukte du dem? Forstår hvis du ikke vil svare på det, ikke noe problem om så. Anonymkode: 9ee49...8b4
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2025 #8 Skrevet 23. mai 2025 Tankevirus! I tillegg er det noen kommuner som har kurs for angst som kan hjelpe. Anonymkode: 344b1...732
Saima Skrevet 23. mai 2025 #9 Skrevet 23. mai 2025 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tankevirus! I tillegg er det noen kommuner som har kurs for angst som kan hjelpe. Anonymkode: 344b1...732 Anbefaler også app'en Tankevirus, enkel selvhjelps app🙏
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå