Gå til innhold

Vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til svigerinnen min

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har egentlig hatt et godt forhold har jeg følt, ikke møttes så ofte, annet enn familiebesøk, men vi har sendt snapper til hverandre flere ganger i uken, og egentlig delt mye personlig, hun har fortalt meg ting og jeg har gjort det samme. Hun har bla skrevet hun er glad vi har hverandre, takknemlig for den jeg er.. har følt det har vært veldig fint, og satt pris på at vi kan dele ting. 

For et halvt år siden sa de at de skal ha barn, det er veldig hyggelig så klart, og jeg skrev det til henne da hun fortalte det. Gratulerte og at jeg var veldig glad på deres vegne ❤️ 

Men etterpå.. jeg hører nesten ikke fra henne lenger, det fikk nesten 3 mnd uten livstegn, så jeg tok kontakt. Da skriver hun at hun hadde helt ærlig forventet jeg skulle vise mer glede på deres vegne.. jeg ble veldig overrasket og litt såret over at hun sa det. Jeg har ikke barn, hun skrev og at hun håper det var greit hun sa de skal ha barn, i tilfelle jeg og vil ha barn, men ikke har det.. 

Jeg unnskyldte meg og sa jeg så klart er veldig glad de skal ha barn. Hun sa det var greit, men merker ting har endret seg. Hører ikke fra henne mer, jeg har tatt kontakt, men får ikke noe særlig til svar. 

Kjenner jeg er veldig lei meg, og forvirret egentlig.. forstår ikke helt hva jeg har gjort galt, jeg skrev unnskyld, og at det ikke var ment sånn. 

Hva ville du gjort? Hvordan ville du tolket det? 

Anonymkode: f0afc...8c5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ville tenkt hun er en dramaqueen

Anonymkode: 8bc2e...bd4

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Tok du mindre kontakt etter at hun fortalte at hun er gravid? Hvis du gjorde det så skjønner jeg henne. Hvorfor ventet du bare på at hun skulle ta kontakt? Kunne du ikke tatt kontakt selv? Kanskje har hun vært i dårlig form. Du kunne spurt om hvordan formen hennes er osv.

Anonymkode: f62ab...c7c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tok du mindre kontakt etter at hun fortalte at hun er gravid? Hvis du gjorde det så skjønner jeg henne. Hvorfor ventet du bare på at hun skulle ta kontakt? Kunne du ikke tatt kontakt selv? Kanskje har hun vært i dårlig form. Du kunne spurt om hvordan formen hennes er osv.

Anonymkode: f62ab...c7c

Nei, jeg tok kontakt jeg.. har hørt fra svigerfar hun hat vært kvalm, så jeg har spurt om formen er bedre, hvordan hun føler seg.. ts 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Da skriver hun at hun hadde helt ærlig forventet jeg skulle vise mer glede på deres vegne.. jeg ble veldig overrasket og litt såret over at hun sa det. Jeg har ikke barn, hun skrev og at hun håper det var greit hun sa de skal ha barn, i tilfelle jeg og vil ha barn, men ikke har det.. 

Ville svart: "Hva konkret forventet du av meg som jeg ikke har innfridd"

Anonymkode: 62606...8f0

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet

Vi har egentlig hatt et godt forhold har jeg følt, ikke møttes så ofte, annet enn familiebesøk, men vi har sendt snapper til hverandre flere ganger i uken, og egentlig delt mye personlig, hun har fortalt meg ting og jeg har gjort det samme. Hun har bla skrevet hun er glad vi har hverandre, takknemlig for den jeg er.. har følt det har vært veldig fint, og satt pris på at vi kan dele ting. 

For et halvt år siden sa de at de skal ha barn, det er veldig hyggelig så klart, og jeg skrev det til henne da hun fortalte det. Gratulerte og at jeg var veldig glad på deres vegne ❤️ 

Men etterpå.. jeg hører nesten ikke fra henne lenger, det fikk nesten 3 mnd uten livstegn, så jeg tok kontakt. Da skriver hun at hun hadde helt ærlig forventet jeg skulle vise mer glede på deres vegne.. jeg ble veldig overrasket og litt såret over at hun sa det. Jeg har ikke barn, hun skrev og at hun håper det var greit hun sa de skal ha barn, i tilfelle jeg og vil ha barn, men ikke har det.. 

Jeg unnskyldte meg og sa jeg så klart er veldig glad de skal ha barn. Hun sa det var greit, men merker ting har endret seg. Hører ikke fra henne mer, jeg har tatt kontakt, men får ikke noe særlig til svar. 

Kjenner jeg er veldig lei meg, og forvirret egentlig.. forstår ikke helt hva jeg har gjort galt, jeg skrev unnskyld, og at det ikke var ment sånn. 

Her har ikke du gjort noe galt. Bare hun som gjør seg selv til et offer for hvordan hun selv overfortolker det du har å komme med mm. Kan vel si det er noe gaslighting fra henne her der hun for det meste gir deg en annen virkelighet av hvordan ting var og får deg til å tvile på deg selv. 

Stå støtt i hvordan du gleder deg på hennes vegne og vær tydelig på det! Ikke gi henne noe hold eller unnskyld deg for noe du IKKE har gjort! 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

At det er bedre å ringe hverandre enn å skrive. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke si unnskyld. Du har ikke gjort noenting galt. At hun har reagert på denne måten er et stort 🚩. Jeg ville blitt bekymret for min bror eller den hun er gift med. Hun krever tydeligvis mye. Hun lager drama og krever mye oppmerksomhet høres det ut som. 

Det du skrev er helt fint og normalt. En gratulasjon er alt som trengs. Hva i all verden mere skulle du ha gjort? Jeg ville tatt avstand til henne. IKKE kryp for henne mere. Jeg likte ikke at du gjorde det. HUN er urimelig, HUN burde i såfall bedt om unnskyldning. Unnskyld sier man når man gjort noe galt. Du gjorde INGENTING galt. 

Anonymkode: 2e678...849

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke si unnskyld. Du har ikke gjort noenting galt. At hun har reagert på denne måten er et stort 🚩. Jeg ville blitt bekymret for min bror eller den hun er gift med. Hun krever tydeligvis mye. Hun lager drama og krever mye oppmerksomhet høres det ut som. 

Det du skrev er helt fint og normalt. En gratulasjon er alt som trengs. Hva i all verden mere skulle du ha gjort? Jeg ville tatt avstand til henne. IKKE kryp for henne mere. Jeg likte ikke at du gjorde det. HUN er urimelig, HUN burde i såfall bedt om unnskyldning. Unnskyld sier man når man gjort noe galt. Du gjorde INGENTING galt. 

Anonymkode: 2e678...849

Jeg blir jo litt bekymret..føler også hun lager drama av ingenting.. at hun krever mye har jeg sett før, hun skal alltid være i fokus, snakker jeg med svigerfar skal hun alltid bryte inn. 

Enig, hva mer forventer hun av meg? Det jeg gjør nå, holder avstand, føler jeg må det for min egen del. Takk for at du sier det:) jeg føler virkelig ikke jeg har gjort noe galt! Ble helt ærlig så satt ut av det hun skrev, og jeg er nok litt sånn som person at når jeg føler det er dårlig stemning ber jeg om unnskyldning for å få det fint igjen.. 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
Fighter83 skrev (16 minutter siden):

Her har ikke du gjort noe galt. Bare hun som gjør seg selv til et offer for hvordan hun selv overfortolker det du har å komme med mm. Kan vel si det er noe gaslighting fra henne her der hun for det meste gir deg en annen virkelighet av hvordan ting var og får deg til å tvile på deg selv. 

Stå støtt i hvordan du gleder deg på hennes vegne og vær tydelig på det! Ikke gi henne noe hold eller unnskyld deg for noe du IKKE har gjort! 

Det er akkurat det hun gjør, får meg til å tvile på meg selv, på det jeg sa. Tusen takk for at du sier det! 🥰 jeg har jo ikke gjort noe galt syns jeg..

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ville svart: "Hva konkret forventet du av meg som jeg ikke har innfridd"

Anonymkode: 62606...8f0

Jeg angret veldig etterpå at jeg ikke skrev det altså. Skulle heller skrevet det enn unnskyld. Ts

AnonymBruker
Skrevet

Enkelte gravide blir overfølsomme og tolker ting som de egentlig ikke er. Når graviditet og barsel er over så roer det seg igjen. 

Anonymkode: da524...110

Skrevet

Iom at dere har vært så nære før, og hatt det fint sammen, ville jeg haket av dette på hormoner, og graviditets følelser. For ja, man blir følsom, engstelig, mer nærtagende osv, vært der selv... Imo det beste du kan gjøre er å være enda mer oppmerksom, tilstedeværende, spørrende og omtenksom, UTEN å legge deg flat. Det er hennes følelser og hormoner som sannsynligvis er ute og kjøre, det har mest sannsynlig ingenting med deg spesifikt å gjøre ❤️

AnonymBruker
Skrevet

Så trist, ts!

Noen har veldig høye forventninger når de blir gravid. Noe som kanskje kan forklare hennes reaksjon, selv om det er fryktelig trist så tror jeg du bare skal holde kontakt og gjør som du har gjort. Spør en gang i blant hvordan det går.

Noen har gledet seg hele livet til å få barn og det er det største som skjer i livet. Det betyr ikke at en skal overdrive egen oppførsel eller engasjement, ting skal være naturlig.

Hun kommer seg nok over dette og dere går videre :) 

Anonymkode: 40de6...e9b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.5.2025 den 20.04):

djeeses for en sutrekjerring hun dama er... du har ikke gjort noe galt. 

Anonymkode: d6047...4bd

AnonymBruker
Skrevet

Hun er gravid. Verden kretser muligens rundt henne, og bare henne akkurat nå. Jeg har inntrykk av at det ikke er uvanlig, to av mine venninner var slik. 

Har hun ikke vært i form, så er det også logisk at hun ikke har tatt kontakt, ikke orker å koble seg særlig på andre. Så andre tar avstand. Da er det veldig enkelt å likevel føle at folk ikke egentlig bryr seg. 

Uansett så har du ikke gjort noe galt utfra hva du skriver. Mulig du må vente til barn nummer to før hun blir "seg selv" igjen...

Anonymkode: f38ff...6cb

Skrevet (endret)

Høres ut som en dramaqueen. Kusina til mannen min kunngjore at hun var gravid på bryllupsdagen vår for så å bli fornærmet av at hun ikke kunne spise all maten og at kjøkkenet ikke hadde klart alternativer til henne. Ca halvveis i bryllupet tok min mor henne til side og sa at det fikk være nok klaging og hun ble sittende å surmule å viske om dårlig behandling hele kvelden. Heldigvis fikk jeg ikke med meg mye, synes det var hyggelig at hun var gravid, i ettertid har hun prøvd seg på anklager mot meg og mannen men ikke snakk om at hun får noen unnskyldning. Altså, noen vil bare ha oppmerksomhet og liker å skape drama. Både burde du ikke si unnskyld men også prøve å ikke la det påvirke deg.

Endret av Hannabanna
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.5.2025 den 20.37):

Enkelte gravide blir overfølsomme og tolker ting som de egentlig ikke er. Når graviditet og barsel er over så roer det seg igjen. 

Anonymkode: da524...110

Å være hormonell unnskylder ikke dårlig oppførsel. Har en kollega som skjelte meg ut fordi hun var uenig med meg i en fillesak og tilegnet meg meg meninger jeg verken har eller noen ganger har ytret at jeg har. Hun la seg langflat, var flau og unnskyldte seg etterpå, skyldte på hormoner etc...men selv om jeg sa det var greit, klarte jeg ikke se på henne på samme måte som før. Man har selv valgt å få unge, og det gir ikke fullmakt til å oppføre seg som en gærning

Anonymkode: 74597...eed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...