Gå til innhold

Kullgrill eller gassgrill?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Foretrekker du kullgrill eller gassgrill? Og hvorfor? 

Anonymkode: b6338...8e9

AnonymBruker
Skrevet

Kull; gir bedre grillsmak på mat. 

Anonymkode: 2e335...c7e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Gass. Gidder ikke å styre med kull ørten ganger i måneden og vente til det er grillklart

Anonymkode: abe6c...12a

AnonymBruker
Skrevet

Kull. Gass-grill kommer aldri inn på vår eiendom. Grillmat skal smake grillmat. Gassgrill gir samme resultat som under grill-elementet i stekeovnen. 

Anonymkode: 45c76...bf4

• Liker 5
Skrevet

Kull, pga smaken! 

• Liker 1
Skrevet

Kun kull her.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Gassgrill for å kunne bruke den mer, men gjerne begge deler😊

Anonymkode: 8f6cd...087

AnonymBruker
Skrevet

Kun gass, har ikke timesvis ledig tid til å styre med kull eller plutselig måtte ut og kjøpe fordi det har blitt for gammelt eller fuktig. 

Anonymkode: 5c0d0...4e3

AnonymBruker
Skrevet

Ja takk begge deler. Raskere å fyre opp gassgrill, og slipper styret med kull og en gasstank varer en god stund. 

Men kull smaker bedre...

Anonymkode: 5ee99...18e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men om jeg bare kunne velge én så hadde jeg valgt gassgrill. 

Og så endt opp med å kjøpe kullgrill også etter en stund 🤭

Anonymkode: 5ee99...18e

• Hjerte 1
Skrevet

Kull! Det gjør jo hele smaken jo!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fyrer selvfølgelig med bjørkeved :) En sjelden gang kan jeg ha litt grillkull i også hvis det skal grilles til mange personer. 

Anonymkode: 8d6b7...8f7

• Liker 1
Skrevet

Vi bruker bjørk. Noen ganger kull

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Gass. Gidder ikke å styre med kull ørten ganger i måneden og vente til det er grillklart

Anonymkode: abe6c...12a

Kull er ikke vanskelig. Legg kullet i en haug, legg på tennvæske og tenn på. Vent 10 minutter og så kan du starte å grille.

Anonymkode: 01a9c...ff4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gass nå men vurderer og gå tilbake til kull fordi det er et forferdelig arbeid å rengjøre gassgrill! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kull. Ingen sommer uten lukten av kull og tennvæske.

Anonymkode: a06f1...bf3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Gass. Er mest opptatt av god mat som jeg kan lage ute i stedet for inne, slik at jeg kan nyte sola når jeg lager middag. Å la være å lage mat ute i sola, hvis en ikke får lukt av kull og tennvæske er sært. Vi har jo av og til engangsgrill når vi er på båttur etc, men ikke når vi er på terrassen og lager middag med masse tilbehør. Har også kokeplate på grillen vår. 

Anonymkode: f8309...05e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg har gass nå men vurderer og gå tilbake til kull fordi det er et forferdelig arbeid å rengjøre gassgrill! 

Vi har fat i aluminniumsfolie i bunnen som tar opp litt, samt stekematter som vi bare kan vaske, så vi synes ikke det er så ille. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Gass. Er mest opptatt av god mat som jeg kan lage ute i stedet for inne, slik at jeg kan nyte sola når jeg lager middag. Å la være å lage mat ute i sola, hvis en ikke får lukt av kull og tennvæske er sært. Vi har jo av og til engangsgrill når vi er på båttur etc, men ikke når vi er på terrassen og lager middag med masse tilbehør. Har også kokeplate på grillen vår. 

Mat blir bedre på kull, der får du rett grill smak.

Føler at ved gass blir ikke maten grillet rett

Er som en venn som er kokk sier. Gass er for de som ikke vet alt en kan med kull, få røyk smak hvis en ønsker, rett grillingen osv 

Anonymkode: 0ae2c...51f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Gass er enkelt, kull er best. Enn så lenge har vi kullgrill fordi grilling er kos og vi er ofte ute etter litt røyksmak. Det trenger ikke gå så fort eller være så enkelt. Vi griller året rundt. 

Har begge deler på hytta, lett å hive noen pølser på gassgrillen når man kommer opp fredag kveld. 

Anonymkode: 52e06...122

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...