AnonymBruker Skrevet 22. mai #1 Del Skrevet 22. mai Har alltid hatt katt, men kun 1 om gangen Nå har vi 1 katt som er snart 2 år og 1 katt som snart er 1 år. Eldste katten begynte å være ute da han var nesten 1 år. Og nå er det yngste katt sin tur til å begynne å være ute. Han blir snart 1 år. Til orientering: Begge er kastrert, vaksinert og chippet. Kattene har et godt forhold til hverandre, men eldste kan bli litt lei av yngste da han er "litt" ivrig innimellom;) Hvordan løse det på best mulig måte? Slippe yngstekatt ut sammen med eldste eller øve med yngstekatt mens eldste allerede er ute? Jeg er usikker på hva som er best. Dere med erfaring (og jeg skjønner at det sikkert er ulike erfaringer) : Hva gjorde dere? Anonymkode: ab098...a54 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1842202-katt-nr2-skal-bli-utekatt-%C3%B8nsker-tips/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai #2 Del Skrevet 22. mai Begynn med sele først!! Katten burde bli vandt til lukter og lyder og bli kjent med området rundt huset før den slippes ut. Begynn å ha på sele inne i noen timer om dagen før dere tar neste steg ut. (For å minske stresset katten vil gå gjennom) Når dere evt føler dere trygge på å slippe ut pus alene for første gang, gjør det alltid tidlig på dagen sånn at dere har dagen på å finne igjen katten dersom den skulle bli borte, for det kan skje. Man trenger ikke å øve på å gå i bånd sammen med den andre pusen, men så klart kan man hvis man vil. Vår katt på 12 er mye ivrigere og leken når han er ute og det virker som om det er ganske spennende å ha yngre ''søsken'' å gå ute med. Vi liker å tro at han ''passer på'' de og beskytter litt fra andre erfarne utekatter, men nå er det sånn at man ikke skal menneskliggjøre dyr så det er nok bare for egen samvittighet.😅 Jeg slapp ut min katt på 1 år sammen med eldste pus på 12 første gangen hun skulle ut alene og det gikk fint. Nå skal tredjemann ut snart og da slippes han ut på samme måte, men med begge kattene samtidig. Det er greit å gjøre det på denne måten fordi katter lærer av hverandre. Har det seg slik at katten din ønsker å følge etter den andre katten din så vil den lære de beste rutene og de tryggeste stedene å gjemme seg osv, blir litt som å ha en mentor 😊 Jeg har hatt 6 katter og vi har gjort det slik gjennom alle årene. Anonymkode: edfd9...8ea Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1842202-katt-nr2-skal-bli-utekatt-%C3%B8nsker-tips/#findComment-36074678 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai #3 Del Skrevet 22. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg slapp ut min katt på 1 år sammen med eldste pus på 12 første gangen hun skulle ut alene og det gikk fint. Nå skal tredjemann ut snart og da slippes han ut på samme måte, men med begge kattene samtidig. Det er greit å gjøre det på denne måten fordi katter lærer av hverandre. Har det seg slik at katten din ønsker å følge etter den andre katten din så vil den lære de beste rutene og de tryggeste stedene å gjemme seg osv, blir litt som å ha en mentor 😊 Jeg har hatt 6 katter og vi har gjort det slik gjennom alle årene. Takk for tips Høres logisk ut at de kan gå ut sammen og yngste lære av eldste. Anonymkode: ab098...a54 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1842202-katt-nr2-skal-bli-utekatt-%C3%B8nsker-tips/#findComment-36075425 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå