AnonymBruker Skrevet 22. mai #1 Skrevet 22. mai ? Jeg har jobbet 10 dager på rad. Kjempesliten og bare lagt meg når jeg har kommet hjem. Mye sykdom og fravær på jobb. Når jeg kom hjem i dag hadde min datter på 21 som bor på hybel invitert inn flere venninner og moren til ene venninnen. Kjente jeg var rød i ansiktet når de dro. Vet ikke om jeg noen sinne har hatt det mindre presentabelt. Anonymkode: a14e3...ebe 3 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai #2 Skrevet 22. mai Nei jeg blir ikke det. Jeg har gode venner som vet at når det er finvær over vestlandet (som det nå har vært i en måned) så står ikke jeg inne og støvsuger, det skjer bare ikke. Jeg tar det grøvste men er mer opptatt av å leve livet ute når jeg kan om sommeren enn å ha et prikkfritt hjem. Det gjør heller ikke mine venner. Jeg pleier å ha god orden, ryddig og rent men det skjer ting som gjør at jeg heller prioriterer en fjelltur, eller noe annet fremfor å ta huset, og det er helt greit. Der det er hjerterom er det husrom. Jeg blir heller ikke forferdet av å komme til venner som kanskje akkurat da jeg stikker innom hadde det litt rotete. Det er helt greit, såpass slingringsmonn må en gi folk en besøker tenker jeg. Selvfølgelig er det mer passende og jeg føler meg jo mer vel når det er fint, ryddig, ordentlig. Men jeg blir sjeldent stresset om det ikke ser tipp topp ut. Anonymkode: 7c3b2...48b 4 2 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai #3 Skrevet 22. mai Å steike, jeg drømte at husverten kom og skulle se på noe på badet, og så var både vasken og doen fulle av dritt. Kanskje jeg skulle vaske badet så jeg slipper å ha mareritt. Anonymkode: 4ecb7...3e3 6 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai #6 Skrevet 22. mai Jepp. Det gjør meg ikke noe at det ikke er striglet, men når huset er på sitt verste vil jeg helst ikke ha besøk. Familie på 5, travle dager og dårlig helse hos en av oss foreldre gjør at det av og til er litt for sjuskete her, så jeg vil helst ha forvarsel før det kommer noen, hehe. Anonymkode: 6e904...f34 8 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai #7 Skrevet 22. mai Har kun meg selv å ta vare på i hus - men gud og flaut å få besøk da når man har 3-4 tallerker, en kjele som ikke er vasket opp, ikke tørket av bord osv - men at det må være shina må det jo absolutt ikke. Men liker at alt av overflater hvor det normalt ikke skal være noe bør være borte liksom. Anonymkode: 70af1...9d2 3
AnonymBruker Skrevet 22. mai #8 Skrevet 22. mai Jeg sier alltid unnskyld og kommer med forklaringer når sånt skjer. De fleste som kommer på besøk vet at vi egentlig er i stand til å rydde og vaske, så jeg trøster meg med det. Anonymkode: 9b16c...75c 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai #9 Skrevet 22. mai Ingen kommer inn her uten avtale. Hadde absolutt blitt stresset i denne situasjonen. Anonymkode: 90397...493 10 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai #10 Skrevet 22. mai Hjelp ja, er glad det aldri har skjedd! Anonymkode: 871b4...525 2
SPOCA Skrevet 22. mai #11 Skrevet 22. mai Ja, det hadde gjort meg veldig stresset. Hater uventet besøk. 8 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai #12 Skrevet 22. mai Ja, det blir jeg, men det spørs litt hvem det er. Det er typisk at noen kommer når det er rotete og vaskingen er blitt utsatt. Pluss at jeg kanskje har hatt en lat dag og surrer rundt i pysjen. Jeg har ikke støv på hjernen eller noe sånt, men foretrekker at det ser greit ut. Liker egentlig best når folk har avtalt å komme innom. Anonymkode: 2a2ec...fc9 1 2
Gaia Skrevet 22. mai #13 Skrevet 22. mai AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Kommer an på hvem det er Anonymkode: ca91c...dbd Samme her. 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai #14 Skrevet 22. mai Hater det, og det skjer for ofte! Jeg klarer ikke holde huset strøket nok, blir daglig motarbeidet av unger, mann og hund og litt for mange livshendelser siste året som har ført til en depresjon jeg prøver å holde vedlike ved jobb og trening og litt overskudd til ungene, men huset har ofte bedre dager. Mannen kunne ikke brydd seg mindre om hvordan det ser ut og inviterer gjerne folk innom , og familien til mannen dukker opp når som helst, ofte når han ikke er hjemme . Altså, det har skjedd flere ganger at jeg ligger på sofaen og sover etter en nattevakt, eller prøver å ta en YouTube treningsøkt og så står onkelen hans på verandadøren og ser rett inn og vil inn og ha en kaffe.. han har gått dit fordi ingen svarte på døra . Jeg HATER det. Føler meg invadert i mitt eget hjem. Mannen mener jeg er vanskelig. Anonymkode: 15b6b...87d 3 5 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai #15 Skrevet 22. mai Jeg regelrett hater det! Blir superstresset, synes ikke det er koselig og blir helt satt ut lenge etterpå. Jeg er alene med to barn og hund, prøver å få hverdagen til å gå opp. Har prioritert at ungene skal få gå på de idretten de ønsker, men det krever desverre mye kjøring pga avstand. I tillegg har jeg (endelig) startet å prioritere meg selv og min helse. Så da må noe av tiden gå til trening. Den lille tiden vi har sammen hver dag går til lekser, måltider hjelpe med øving til korpdet og fort avgårde til aktiviteter. Så her flyter kjøkkenbenken oftere enn hva den er ryddig. Hundehår på gulvet til enhver tid, selv om jeg støvsuger daglig. Dørene burde også fått seg en vask, for det er kladdemerker på hver en dørkarm, speilet i inngangspartiet er fult av kladdemerker da det skyves opp med å holde hendene på speilet. Ja jeg kan nevne 100 andre ting som jeg stresser meg over at besøket ser når de kommer på uventet besøk. Om så var: 15 min forvarsel kunne ha hjulpet til å prioritere en super kriserydding. Men største grunnen til at jeg hater det. Det går på bekostning av allerede stramt tidsbudsjett, og nor annet blir bortprioritert. Anonymkode: d1964...d85 6 1
Macro Skrevet 22. mai #16 Skrevet 22. mai Nei. Vi bor her og er i jobb ellers. Dersom de forventer et hus klart for visning så er de kommet feil. Hjelper mye at kompisgjengen til ungen har vært her siden de var 6-7 år gamle. Jeg vet de trives, og de vet det er er mat, omsorg og trygghet her. Hva voksne tenker gir jeg faen i. De vet hvordan det er, eller så har de for mye fritid. 4 3
NiceOrNothing Skrevet 22. mai #17 Skrevet 22. mai AnonymBruker skrev (5 timer siden): ? Jeg har jobbet 10 dager på rad. Kjempesliten og bare lagt meg når jeg har kommet hjem. Mye sykdom og fravær på jobb. Når jeg kom hjem i dag hadde min datter på 21 som bor på hybel invitert inn flere venninner og moren til ene venninnen. Kjente jeg var rød i ansiktet når de dro. Vet ikke om jeg noen sinne har hatt det mindre presentabelt. Anonymkode: a14e3...ebe Full forståelse . Hadde gitt beskjed om at fremtidige besøk måtte avklares i litt bedre tid. Ikke hvis datter kom alene , barna kan komme når de vil. Men å invitere med hele «nabolaget» bør avklares med «verten « , mener jeg🫶 2 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai #18 Skrevet 22. mai Jaaaa. Jeg hadde aldri likt det. Skjer ikke hos meg... Anonymkode: a9c1f...13c 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai #19 Skrevet 22. mai Nei. Jeg slipper dem ikke inn. Anonymkode: 06bab...286 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai #20 Skrevet 22. mai En av de store fordelene med å bo alene, ubudne gjester slipper ikke inn. Anonymkode: fcd3b...b37 3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå