Gå til innhold

Sy om til "havfruemodell"

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Har kjøpt en brukt kjole som jeg snart skal levere til sydame for tilpasning. Kjolen er A-linje formet, og har et ca 1,5 m slep. Synes kjoler som er litt smal nedover hoftene er veldig fine. Går det an å sy om en klassisk kjole til en noe mer "havfrueformet" modell?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Ja, det går an :) Hvis sydamen sier det motsatte, kan hun ikke nok om å tilpasse og gjøre forandringer på klær...

Lykke til :)

Gjest Gjest
Skrevet

Det er jo ganske stor forskjell på en A-linje og en havfrue modell da. Var det meg ville jeg forhørt meg ganske nøye om hvordan kjolen komme til å sitte etter den var ferdig. Dette må nå kalles omsying i stedet for tilpassing.

Kjolestoffet og øvrige sømmer spiller også inn på hvor enkelt dette er.

Gjest Gjest
Skrevet

Det er ikke like enkelt som å sy inn en kjole i sidesømmene nei, men er man kreativ og har erfaring med brudekjoler, så er det absolutt mulig!

Riktig at det heller blir en omsying enn en tilpassing. Du må sikkert belage deg på å betale minimum 2000,- for en slik jobb.

Det er faktisk overraskende mange kvaliteter som egner seg til havfruemodeller. Tunge, myke kvaliteter viser ikke selve havfruefasongen så godt, da alt stoffet faller nedover i bølger nederst. Mens stivere stoffer viser fasongen godt, da det står mer ut.

Lykke til, nok en gang :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...