AnonymBruker Skrevet 22. mai #1 Skrevet 22. mai Vi skal gifte oss ❤️ Og tenker bare ett sett med ringer. Mest naturlig at de tas i bruk fra bryllupsdagen eller fra vi har mottatt de under forlovelsesperioden? Fullt klar man kan gjøre akkurat som man selv ønsker. Anonymkode: cc330...080
AnonymBruker Skrevet 22. mai #2 Skrevet 22. mai Vi har ett sett som vi brukte fra forlovelse. Forloveden min fridde med de. Nå skal vi gifte oss om noen uker og eneste grunnen til at jeg gidder å i det hele tatt ha de med som en ringsermoni er at vi da får inkludert en niese. Vi har jo gått med den i halvannet år, så det er liksom ikke noe stas eller følelse av at dette er en giftering nå. Så, med den erfaringen så ville jeg nok valgt å vente om jeg gjorde det igjen. Samtidig har det vært utrolig hyggelig at han var så ivrig på å ha forlovelsesring, og det er veldig koselig å ha den på og tenke på at vi skal gifte oss. Så begge deler har jo fordeler og ulemper. Vi er jo også alle ulike og har ulike opplevelser av ting for meg hadde det ideelle vært 2 ringer, for andre er det like koselig med 1 og bruke den hele tiden. Anonymkode: 4752b...049
Kålrota Skrevet 23. mai #3 Skrevet 23. mai Vi satt de på ved forlovelse og graverte bare inn ny dato da vi giftet oss. Var ikke noe mindre stas av den grunn. Vi hadde ikke ringseremoni. (Ikke vanlig i humanistisk vielse). 2
Gladgutten79 Skrevet 23. mai #4 Skrevet 23. mai Vi tok ringene på da vi forlovet og å har brukt dem siden, datoen som står inni er bryllupsdagen og det ble gravert inn 10-15 år etterpå 🫣 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai #5 Skrevet 23. mai hva vil du betydningen av ringen skal være? Om du tar de i bruk ved forlovelse vil de alltid være knyttet til den i tillegg til bryllupset, om du bare tar de i bruk bryllupsdagen tror jeg de er gifteringer.. Anonymkode: d673f...b7b
AnonymBruker Skrevet 23. mai #6 Skrevet 23. mai Selv har jeg kun forlovelsesringen fortsatt, for det om vi har giftet oss. Kjøpte en forlovelsesring/giftering til han i forlovelsesperioden som han har brukt hele tiden. Jeg anser egentlig forlovelsesringen som giftering også, men mulig der blir en til plain ring etterhvert. Anonymkode: a1385...338
AnonymBruker Skrevet 23. mai #7 Skrevet 23. mai Vi kjøpte sett til meg - enstensdiamant + diamantbånd. Jeg brukte enstensringen fra vi kjøpte den. Og så brukte vi gifteringene fra bryllupet. Anonymkode: 1c5a1...2a8
AnonymBruker Skrevet 23. mai #8 Skrevet 23. mai AnonymBruker skrev (40 minutter siden): hva vil du betydningen av ringen skal være? Om du tar de i bruk ved forlovelse vil de alltid være knyttet til den i tillegg til bryllupset, om du bare tar de i bruk bryllupsdagen tror jeg de er gifteringer.. Anonymkode: d673f...b7b ? Vi tok på ringene da vi forlovet oss, tok dem av kvelden før bryllupet og tok dem på igjen under vielsen. Alltid sett på dem som gifteringer etter bryllupet. Anonymkode: 339eb...bfb 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai #9 Skrevet 28. mai Vi tok dem på først da vi giftet oss, for å tydeligere markere skillet på når vi var gift og ikke. Anonymkode: 5b87b...6b3
AnonymBruker Skrevet 28. mai #10 Skrevet 28. mai Vi tok på ringene da vi forlovet oss, og fikk dem gravert og pusset før bryllupet, slik at de fremsto som nye igjen da. For å skille på forlovet/gift, valgte vi å bruke ringene på venstre hånd mens vi var forlovet, og å bruke dem på høyre hånd etter at vi hadde giftet oss. Det opplevdes som annerledes for oss, men var nok ikke noe så mange andre så og tenkte over. (Det er veldig uvant å mangle ring der man er vant med at den er, og å ha ring der man ikke er vant med å ha en.) Anonymkode: c0ee9...b78 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai #11 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (På 23.5.2025 den 6.54): hva vil du betydningen av ringen skal være? Om du tar de i bruk ved forlovelse vil de alltid være knyttet til den i tillegg til bryllupset, om du bare tar de i bruk bryllupsdagen tror jeg de er gifteringer.. Anonymkode: d673f...b7b Er det et problem? Om ringene er forlovelses OG gifteringer, så er de jo like betydningsfulle i det lange løp. Dessuten er glatte gullringer stort sett mer anvendelige i hverdagen enn disse "nymotens enstens forlovelsesringene". Den norske tradisjonen har jo vært å kun ha ett sett med ringer. Det er ganske unødvendig å ha egen forlovelsesring når man gifter seg innen et år eller to, om man ser i perspektivet at ekteskapet skal vare livet ut. VI har brukt samme ringer, og ringen har da en historie for oss, som inkluderer både forlovelsen, giftemålet og ekteskapet. Kan ikke si jeg har savnet en ekstra ring noen gang. Anonymkode: c0ee9...b78 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai #12 Skrevet 30. mai mine foreldre forlovet seg, men kjøpte ringer først igje ett år senere, og giftet seg et halvt år etter det igjen. De tok ringene i bruk den dagen de kjøpte dem, og det er den datoen de fikk inngravert. Jeg synes det er urkomisk at de hadde sånn pragmatisk innstilling! Anonymkode: b6cda...34b
AnonymBruker Skrevet 1. juni #13 Skrevet 1. juni Min mor og hennes mann gjorde det, de tok de på når de giftet seg 😊 Anonymkode: 96ebd...1d9
AnonymBruker Skrevet 3. juni #14 Skrevet 3. juni Vi har «bare» gifteringer (helt enkle i gult gull) som vi begynte å bruke i kirken da vi giftet oss 😊 Altså ingen forlovelsesring(er). Anonymkode: 55b9a...545 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni #15 Skrevet 8. juni Vi har promise ringer som ble forlovelsesringer. De skal brukes som gifteringer 🥰 Anonymkode: fee3d...058
AnonymBruker Skrevet 8. juni #16 Skrevet 8. juni Vi kjøpe ringer når vi forlovet oss. Så vi har samme ringene som giftering. Har ikke plass til datoen på bryllupet. Så det er bare forlovelsesdatoen i den. Vi pusset de opp igjen når vi giftet oss. Det samme gjorde mine foreldre når dem forlovet seg på slutten av 60 tallet. Står bare forlovelsesdatoen i den ringen også. Men man gjør som man vil tenker jeg. Anonymkode: 15baf...9fd
AnonymBruker Skrevet 12. juni #17 Skrevet 12. juni Kjøpte ringer når vi forlovet oss, skal ha de samme 😊 Gifter oss imorgen 💍 Anonymkode: 93ec8...bab
test1e Skrevet 12. juni #18 Skrevet 12. juni Vi hadde egentlig ikke "forlovelse" men var samboere i 10 år før jeg ble 'mast' til kirka Vanlige gullringer pluss en liten diamant på kona sin. Vi hadde en dato, men når vi giftet oss ble det den nye datoen som også står i gifteringen (Så er selvfølgelig diskusjonen om datoen betyr 'Best før' eller 'Siste forbruksdag
AnonymBruker Skrevet 22. juni #19 Skrevet 22. juni Vi har brukt gifteringene som forlovelsesringer. Når vi var forlovet satt ringen på venstre hånd. Tok de av litt før bryllupet (når vi leverte de tll gullsmeden. Fikk inngravert dato og pusset de) og utvekslet ringene på nytt under vielsen, men da på høyre hånd 😊 Anonymkode: 829f5...34c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå