AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #1 Del Skrevet 12 timer siden Skal til Korfu i sommer. Lyst å leie bil denne gang for se mere. Erfaringer og farer med selskaper i Hellas ?. Vet at det er lurt m forsikring gå over bilen ta bilder om det er merker osv. men ellers?. Har dere firma som er trygge?. Anonymkode: c16cf...7f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #2 Del Skrevet 12 timer siden Jeg har brukt en del lokale firmaer i Hellas (aldri Korfu) og aldri egentlig hatt noe trøbbel. Har alltid gjort litt research og valgt et selskap med mange og positive anmeldelser på nett, og gjerne tatt en liten titt på anmeldelsene og sett at de virker reelle. Jeg har også brukt et kredittkort med ganske god leiebilforsikring inkludert, sånn når jeg først har et. Jeg har som du nevner alltid tatt bilder fra ulike vinkler både før og etter leieforholdet, og kjapt sett over det papiret man gjerne mottar med oversikt over skader (inkl. riper/merker) som firmaet allerede har notert at var der idet du overtok bilen. Så har jeg aldri fått noen krav/klager/påstander i ettertid, altså. Det har i virkeligheten vært ganske smertefritt, Bare gidder ikke ta unødvendige sjanser ved å ikke være litt ekstra nøye. Anonymkode: 36b0f...c87 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #3 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg har brukt en del lokale firmaer i Hellas (aldri Korfu) og aldri egentlig hatt noe trøbbel. Har alltid gjort litt research og valgt et selskap med mange og positive anmeldelser på nett, og gjerne tatt en liten titt på anmeldelsene og sett at de virker reelle. Jeg har også brukt et kredittkort med ganske god leiebilforsikring inkludert, sånn når jeg først har et. Jeg har som du nevner alltid tatt bilder fra ulike vinkler både før og etter leieforholdet, og kjapt sett over det papiret man gjerne mottar med oversikt over skader (inkl. riper/merker) som firmaet allerede har notert at var der idet du overtok bilen. Så har jeg aldri fått noen krav/klager/påstander i ettertid, altså. Det har i virkeligheten vært ganske smertefritt, Bare gidder ikke ta unødvendige sjanser ved å ikke være litt ekstra nøye. Anonymkode: 36b0f...c87 Takk ja det var fint å få med seg. Vil helst ikke sitte igjen med kjempe regninger. Anonymkode: c16cf...7f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #4 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk ja det var fint å få med seg. Vil helst ikke sitte igjen med kjempe regninger. Anonymkode: c16cf...7f1 Nei, det skjønner jeg godt. De ekstra euroene for en ekstra sikring kan fint være verdt det, sånn om man ikke har tilsvarende gunstige kredittkortbetingelser som meg. Men jeg har altså ikke opplevd at firmaene har prøvd å ta meg på noe, uavhengig av forsikringsbetingelser og den slags greier. Så det går nok fint, bare du velger et med en del historikk og positiv omtale. De mest useriøse lukes relativt kjapt bort, har jeg inntrykk av. Nå er det forskjell på greske øyer, Korfu er jo stor og langt nærmere fastlandet og kanskje ikke så ille. Men bare for å nevne det: Jeg har etter hvert konsekvent begynt å leie den aller minste bilen som har plass til oss når jeg er i Hellas. På smale, svingete veier på enkelte greske øyer (gjerne til små landsbyer på høyder) er det gjerne greit å ha en liten bil. Billigere, og det er fint, men også mer praktisk. Synes det går helt fint å kjøre, og det har aldri gått galt, bare nevner det i fall du blir fristet til å slå litt på stortromma. God tur, da! 😃 Anonymkode: 36b0f...c87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #5 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, det skjønner jeg godt. De ekstra euroene for en ekstra sikring kan fint være verdt det, sånn om man ikke har tilsvarende gunstige kredittkortbetingelser som meg. Men jeg har altså ikke opplevd at firmaene har prøvd å ta meg på noe, uavhengig av forsikringsbetingelser og den slags greier. Så det går nok fint, bare du velger et med en del historikk og positiv omtale. De mest useriøse lukes relativt kjapt bort, har jeg inntrykk av. Nå er det forskjell på greske øyer, Korfu er jo stor og langt nærmere fastlandet og kanskje ikke så ille. Men bare for å nevne det: Jeg har etter hvert konsekvent begynt å leie den aller minste bilen som har plass til oss når jeg er i Hellas. På smale, svingete veier på enkelte greske øyer (gjerne til små landsbyer på høyder) er det gjerne greit å ha en liten bil. Billigere, og det er fint, men også mer praktisk. Synes det går helt fint å kjøre, og det har aldri gått galt, bare nevner det i fall du blir fristet til å slå litt på stortromma. God tur, da! 😃 Anonymkode: 36b0f...c87 Tusen takk for tips🤗 Ja blir liten bil, ja gleder meg. Anonymkode: c16cf...7f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #6 Del Skrevet 3 timer siden Vi har vært i Hellas utallige ganger, og har alltid leid bil. Ulike selskaper. Leser papirene før vi signerer, tar bilder av bilen fra alle kanter og spesielt på eventuelle ting vi faktisk ser. Vi presterte en gang å bli kjørt inn i av en lokal fyr, helt og holdent hans skyld for vi sto i ro i et kryss. Han ble med til utleiefirmaet (var heldigvis tilfeldigvis rett oppi veien) og forklarte hva som hadde skjedd til utleier. Helt uproblematisk for oss. Skal leie bil igjen i sommer. Anonymkode: 5ad6b...88c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #7 Del Skrevet 3 timer siden Har dere sjekket om dere har leiebilforsikring inkludert i reiseforsikringa dere har? Det er flere som har det. Jeg har spart mye på å la være å betale ekstra for å få lavere egenandel, siden jeg vet at jeg uansett er dekket fullt ut. Bruk google til å søke opp leiebilfirmaer på stedet dere skal, og les anmeldelser fra tidligere kunder. Da finner dere fort ut om de er seriøse eller ikke. Anonymkode: 585fd...5b6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #8 Del Skrevet 2 timer siden Tusen takk for gode råd🤗🤗🤗 Anonymkode: c16cf...7f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå