AnonymBruker Skrevet 22. mai #1 Skrevet 22. mai Vi har en 4 år gammel hund som har slitt med balanse og svikt i frembeina i ett par måneder. Var hos dyrlegen i går og det ble tatt masse blodprøver. Dyrlegen mente det kom fra hjernen/nervesystemet. Da kan det i verste fall være svulst, så vi venter på svar på blodprøvene først. Dette har vært et forferdelig døgn for oss som familie, det å ikke vite om vi skal miste han eller ikke. Vi klarer oss til håpet om at det er borrelia eller noe som kan behandles. Vi er så bekymret at vi nesten ikke klarer å fungere i hverdagen 💔 Noen som har opplevd noe lignende med sine dyr eller har historier hvor det endte bra tross alt? Trenger virkelig litt trøst nå. Anonymkode: 734af...4cc 5
AnonymBruker Skrevet 22. mai #2 Skrevet 22. mai Min hadde lignende i vinter, litt sånn sjøbein av og til. Hadde bestilt dyrlegetime da han hoppet og slo opp prolaps og fikk nerveskade så han klarte ikke å gå på do. Så avlivet han etter noen dager med prøving og feiling 💔 drithardt men absolutt vårt ansvar at de skal ha livskvalitet Anonymkode: 93f34...a8f 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai #4 Skrevet 22. mai Dere må bli henvist til CT først og fremst for å utelukke/konstatere dette. Lykke til. Anonymkode: 526ea...889
AnonymBruker Skrevet 22. mai #5 Skrevet 22. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dere må bli henvist til CT først og fremst for å utelukke/konstatere dette. Lykke til. Anonymkode: 526ea...889 Vi blir det dersom det ikke dukker opp noe på blodprøvene… ts Anonymkode: 734af...4cc
AnonymBruker Skrevet 22. mai #6 Skrevet 22. mai Har dere sjekket for DM? Er den renraset eller blanding - har dere papirer på foreldre så dere kan sjekke om de er bærere? Anonymkode: 29000...265
AnonymBruker Skrevet 22. mai #7 Skrevet 22. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har dere sjekket for DM? Er den renraset eller blanding - har dere papirer på foreldre så dere kan sjekke om de er bærere? Anonymkode: 29000...265 Hva er DM? Det er renrase ja. ts Anonymkode: 734af...4cc
AnonymBruker Skrevet 22. mai #8 Skrevet 22. mai Min på 2 var ustø og sviktet i bakbeina i vinter, der var det bare en låsning i bekkenet, mest sannsynlig etter at han tryna skikkelig på holka. Jeg hadde tatt en tur til en veterinær med utdanning innen kiropraktikk TS, den vanlige veterinærutdannelsen er dessverre litt mangelfull på det området. Jeg hadde også tidligere en hest som slet med å balansere seg på forbeina, han klarte ikke stå stødig dersom man løftet det ene. Det var en låsning i skulderen han fikk på sommerbeite. Anonymkode: 05668...f3d
AnonymBruker Skrevet 22. mai #9 Skrevet 22. mai AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Min på 2 var ustø og sviktet i bakbeina i vinter, der var det bare en låsning i bekkenet, mest sannsynlig etter at han tryna skikkelig på holka. Jeg hadde tatt en tur til en veterinær med utdanning innen kiropraktikk TS, den vanlige veterinærutdannelsen er dessverre litt mangelfull på det området. Jeg hadde også tidligere en hest som slet med å balansere seg på forbeina, han klarte ikke stå stødig dersom man løftet det ene. Det var en låsning i skulderen han fikk på sommerbeite. Anonymkode: 05668...f3d Svært viktig å først og fremst få tatt CT ved disse symptomene, ikke bare begynne å behandle med kiropraktikk f.eks som kan være helt feil her. Anonymkode: 526ea...889
AnonymBruker Skrevet 22. mai #10 Skrevet 22. mai Dyrlegen har kjent på hunden og lyttet på hjertet osv. hun var helt sikker i sin sak. Symptomer kommer fra hjerne/ryggmarg. Venter først og fremst på svar på blodprøvene. Merker hverdagen er tung nå. ts Anonymkode: 734af...4cc 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai #11 Skrevet 22. mai Hvis ikke blodprøver viser noe tegn til sykdom der så er det henvisning til MR neste. Og da er det 50/50 sjanse for at det går bra eller ikke. Vet ikke helt hvordan vi skal ivareta jentungen på 8 år heller, hun er svært bekymret og har vondt i magen hver dag. Dette er bare så tungt 😥 Anonymkode: 734af...4cc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå