AnonymBruker Skrevet 22. mai #1 Skrevet 22. mai Hva slags kremer/salver kan hjelpe på røde merker av akne? Anonymkode: e4de9...424
AnonymBruker Skrevet 22. mai #2 Skrevet 22. mai Jeg ble anbefalt en krem fra apoteket som skulle dempe arr og arrdannelse, da jeg tok brystoperasjon. Drev og smurte på den kremen hver eneste dag i ukesvis, men det ble noen saftige arr likevel. Ikke mye å skryte av den kremen. Anonymkode: 78ccf...fc0
AnonymBruker Skrevet 22. mai #3 Skrevet 22. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg ble anbefalt en krem fra apoteket som skulle dempe arr og arrdannelse, da jeg tok brystoperasjon. Drev og smurte på den kremen hver eneste dag i ukesvis, men det ble noen saftige arr likevel. Ikke mye å skryte av den kremen. Anonymkode: 78ccf...fc0 Yeah er så mye dyrt humbug på markedet så er så vanskelig å finne noe. Er mest for å dempe rødheten, "hvite" arr gjør ikke noe. Anonymkode: e4de9...424
Roci Skrevet 23. mai #4 Skrevet 23. mai Du kan se etter serumer og/eller kremer med et virkestoff kalt tranexaminsyre/tranexamic acid, som kan lysne pigmenteringer og jevne ut hudfargen. TXA er også antiinflammatorisk, noe som gjør den velegnet for f.eks. aknearr. Du bør bruke fuktighetskrem og solkrem tilpasset din hudtype i tillegg, og en skånsom rens for å fjerne solkrem og evt. sminke, dersom du bruker det. Noen produkter med TXA som du kan vurdere, er: Anua Niacinamide 10%+Txa 4% Dark Spot Correcting Serum. Niacinamide (vitamin B3) bidrar også til dempe rødhet og jevne ut hudtonen. haruharu wonder Centella 4% TXA Dark Spot Go Away Serum SkinCeuticals Discoloration Defense Serum Om du har tid og råd, kan en hudpleier hjelpe deg med produkter og behandlinger for å redusere arrene. 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai #5 Skrevet 23. mai Barrier Repair Care - invisibli BAPSCARCARE gel (20 gr) - invisibli Anonymkode: c5a58...cb0 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai #6 Skrevet 23. mai Du kan høre med legen din om du kan få resept på tretionin. Anonymkode: 3e745...42f 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai #7 Skrevet 28. mai Ikke bry deg om arr etter kviser er vel det letteste. Du vil aldri bli kvitt de med noe krem i hvert fall. Jeg har selv noen arr i trynet etter kviser, men det plager meg ikke. Er midt i ISO-kur nå og håper kvisene holder seg unna for godt. 😉 Anonymkode: 202a6...6c1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå