AnonymBruker Skrevet 22. mai #1 Skrevet 22. mai Har i utgangspunktet fulgt alle rådene for mat i graviditeten. Iblant har jeg spist av salatdisken på jobb, og egentlig tenkt at dette har vært i tråd med retningslinjene. Dvs ikke spist noe som ikke er anbefalt. I dag begynte jeg å tenke på det med fetaost, som egentlig skal være trygt, men skal spises godt innenfor holdbarhetsfristen. Jeg har jo ingen aning hvor gammel denne fetaosten har vært. I tillegg har det vært diverse kjøtt, som stekt kylling, i salatbaren. Har også kjøpt påsmurt mat med kokt skinke. Jeg vil jo tro at kantina ikke serverer gammel mat, men gravide skal jo spise de tingene jeg listet opp godt før utgangsdato. Nå er jeg redd for at jeg har utsatt babyen for fare, og at den kan ha blitt smittet med listeria. Noen som har noen gode råd? Anonymkode: bd0fd...bdd
mommyaka Skrevet 22. mai #2 Skrevet 22. mai Original feta er vanligvis helt hvit siden melk fra sau og geit er hvitere enn kumelk. Osten er salt og litt syrlig og har 50 % fett i tørrstoffet. Den kan oppbevares i lengre tid – i noen uker eller flere måneder.
AnonymBruker Skrevet 22. mai #3 Skrevet 22. mai mommyaka skrev (1 time siden): Original feta er vanligvis helt hvit siden melk fra sau og geit er hvitere enn kumelk. Osten er salt og litt syrlig og har 50 % fett i tørrstoffet. Den kan oppbevares i lengre tid – i noen uker eller flere måneder. God dag mann økseskaft? Anonymkode: 71ab5...253 3
mommyaka Skrevet 22. mai #4 Skrevet 22. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): God dag mann økseskaft? Anonymkode: 71ab5...253 God dag til deg å...bare skriver at for at feta ost skal være farlige må den å ligge ute i flere uker
mereo Skrevet 22. mai #5 Skrevet 22. mai Godt råd pust med magen og anta at de forholder seg til regler fra Mattilsynet angående oppbevaring og tilberedning av mat. 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai #6 Skrevet 22. mai Herregud, så hysterisk trenger du ikke å være. Det går bra. Anonymkode: be696...7f5 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai #7 Skrevet 22. mai Jeg var også livredd for sånne ting da jeg var gravid og fant ut av flere og flere ting som var farlig, som jeg liksom fant ut av eller begynte å tenke på «for seint». Husker jeg hadde tatt et par biter av en blodig biff og var sikker på at babyen var alvorlig syk av det i flere uker etterpå. Jeg har hatt noen sånne runder denne gangen også, for eksempel var jeg helt sikker på at babyen min kom til å bli hjerneskada fordi jeg ikke hadde tatt jod-tilskudd i første trimester. Det er lett å bli litt for stressa om man føler at man har gjort noe galt. Ofte handler det om at man har en ekstremt lav toleranse for risiko mtp babyer i magen. Mest sannsynligvis går det bra. Anonymkode: 51a03...a33
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå