AnonymBruker Skrevet 22. mai #1 Skrevet 22. mai Jeg forstår meg ikke på folk som stjeler ting som står utenfor der man bor. I går skulle jeg gi bort to ildfaste former på Finn, og hadde avtalt at jeg skulle sette en pose med formene på trappen klokken 18. Kokken 18:05 får jeg melding fra han som skulle hente formene at han ikke fant posen, og da har det vært noen der og tatt med seg posen som stod på trappen 5-10 min. I fjor fikk jeg to krukker med blomster stjålet natt til 17 mai, og det var brukt bil som hadde rygget inn til porten kunne jeg se. En annen gang skulle jeg gi bort en mikrobølgeovn og hadde avtalt henting på trappen et visst klokkeslett, og den var også borte før de som hadde kjøpt den rakk å hente den, selv om jeg satte den ut minuter før de skulle komme. Dette er sentralt i Bergen . Er alle kleptomaner? Anonymkode: d5fcb...faf
AnonymBruker Skrevet 22. mai #2 Skrevet 22. mai Hvorfor i alle dager fortsetter du å sette ting på trappen når du vet de blir stjålet? Anonymkode: 92224...7f2 17 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai #3 Skrevet 22. mai Narkomane tar jo med seg alt som ikke er skrudd fast. Du bor jo sentralt i Bergen, må ha lært dette nå, vel? Anonymkode: d647c...81d
NakenPanda Skrevet 22. mai #4 Skrevet 22. mai Noen folk stjeler alt som ikke er naglet fast: Fra Oslo https://vink.aftenposten.no/artikkel/dReLqB/farine-pa-kampen-sliter-med-tyverier--skikkelig-bedritent 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai #5 Skrevet 22. mai Har stadig kjeltringer som kjører fordi i full bil og glaner, vi har en del interessante ting som liker å bli stjålet, biler, båter jo name it. En har kameraer over hele eiendommen, så de blir skremt pga de. Prøvde seg på Teslaen her i fjor, men de stakk når de fikk kamera lyset i trynet. Sover med balltre ved sengekanten. Anonymkode: d0cfa...e73 1
GammelKaktus Skrevet 22. mai #6 Skrevet 22. mai Tror det er slik i alle byer nå at ting blir tatt nesten med en gang du snur ryggen til. Noen er nok tyver av "yrke" andre er litt smårare og bare napper med seg ting. En venninne kom hjem fra påskeferie og da hadde de til og med gravd opp 3 frukttrær som de hadde plantet, de kom altså med spade og gravde de opp. Har flere bekjente som har video fra hagen sin at folk er innom å lurer og leter etter ting de vil ta med, jævlig creepy. Her er det og mange som setter ting utenfor huset sitt for at folk skal kunne ta det om de vil ha det, er et par som har fått seg noen rare opplevelser når de har vært på flyttefot for folk har forsynt seg... 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai #7 Skrevet 22. mai Hvor i Bergen er dette? Det er sikkert ganske stor forskjell på bydelene Anonymkode: 0dd3c...6a3
AnonymBruker Skrevet 22. mai #8 Skrevet 22. mai Indre Sandviken, i en gate med dyre boliger. Jeg tror at narkomane får skylden for mye, men de tar mest sykler og her er det ikke en narkoman å se, så det er vel uærlige folk i alle boligstrøk. Ts Anonymkode: d5fcb...faf
AnonymBruker Skrevet 22. mai #9 Skrevet 22. mai Vi bor på Nymark, og jeg har aldri opplevd slikt, men vi har også boligalarm, med skilt om alarm med kamera. Var redd for slikt da vi flyttet hit, for liker å ha mye fint i hagen, men det har gått fint. Mye mulig dere har en lokal tyv, som tar det som dukker opp. Trenger ikke være mange som stjeler for at flere ting forsvinner i ett område. Det er lov å sette opp kamera på egen eiendom, bare man ikke filmer ut i offentlig område. Koster ikke mye heller. Eventuelt et dummy- kamera, bare for avskrekkende effekt. Anonymkode: ef65c...5c0
AnonymBruker Skrevet 22. mai #10 Skrevet 22. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vi bor på Nymark, og jeg har aldri opplevd slikt, men vi har også boligalarm, med skilt om alarm med kamera. Var redd for slikt da vi flyttet hit, for liker å ha mye fint i hagen, men det har gått fint. Mye mulig dere har en lokal tyv, som tar det som dukker opp. Trenger ikke være mange som stjeler for at flere ting forsvinner i ett område. Det er lov å sette opp kamera på egen eiendom, bare man ikke filmer ut i offentlig område. Koster ikke mye heller. Eventuelt et dummy- kamera, bare for avskrekkende effekt. Anonymkode: ef65c...5c0 Tror det er folk som reker rundt for å finne "gratis" ting, selv om jeg bor i en blindgate langt opp i Sandviken der det ikke går buss helt opp engang. Ts Anonymkode: d5fcb...faf
AnonymBruker Skrevet 30. mai #12 Skrevet 30. mai Det er narkomane eller sigøynere. Sistnevnte stjeler blomster fra gravsteder for å selge i byen. Anonymkode: 1d48c...a00 3
AnonymBruker Skrevet 30. mai #13 Skrevet 30. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er narkomane eller sigøynere. Sistnevnte stjeler blomster fra gravsteder for å selge i byen. Anonymkode: 1d48c...a00 Du kan jo aldri vite hvem som stjeler. Jeg synes det er stygt å gi en gruppe skylden, uten noe form for bevis. Anonymkode: 4893a...085 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai #15 Skrevet 30. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du kan jo aldri vite hvem som stjeler. Jeg synes det er stygt å gi en gruppe skylden, uten noe form for bevis. Anonymkode: 4893a...085 Uansett har nok a00 helt rett. Anonymkode: 27ae0...cc1 3
AnonymBruker Skrevet 30. mai #16 Skrevet 30. mai Desverre tror jeg dette blir mer og mer vanlig fremover. Ting blir dyrere, og folk føler de "fortjener" goder og stjeler fra de rike (de som har fine ting).. Anonymkode: edea3...d6d 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai #17 Skrevet 30. mai AnonymBruker skrev (8 timer siden): Uansett har nok a00 helt rett. Anonymkode: 27ae0...cc1 Finnes mange kleptomaner. Bjørnar Moxnes er verken rusavhengig eller sigøyner. Anonymkode: 4893a...085 1
AnonymBruker Skrevet 12. august #18 Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (På 30.5.2025 den 22.43): Finnes mange kleptomaner. Bjørnar Moxnes er verken rusavhengig eller sigøyner. Anonymkode: 4893a...085 🤣 Anonymkode: 7b5b4...6b3
AnonymBruker Skrevet 13. august #19 Skrevet 13. august NakenPanda skrev (På 22.5.2025 den 12.47): Noen folk stjeler alt som ikke er naglet fast: Fra Oslo https://vink.aftenposten.no/artikkel/dReLqB/farine-pa-kampen-sliter-med-tyverier--skikkelig-bedritent "NOEN" = kulturberikelsene fra ørkenen Anonymkode: 20583...9d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå