Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, den fungerer veldig bra. Viktig at den dekker vinduene, spesielt der hvor solen stråler.

En "fattigmannsversjon" jeg brukte før jeg kjøpte sølvduk var å våte et håndkle med kaldt vann og legge det over bilburet. Det kjølte også godt ned.

• Liker 1
  • Nyttig 1

Annonse

Tabris skrev (10 timer siden):

Ja, den fungerer veldig bra. Viktig at den dekker vinduene, spesielt der hvor solen stråler.

En "fattigmannsversjon" jeg brukte før jeg kjøpte sølvduk var å våte et håndkle med kaldt vann og legge det over bilburet. Det kjølte også godt ned.

Kanskje jeg må anskaffe meg en slik da!

Anonymkode: cb473...2ba

Det går an å feste et lyst laken eller liknende på den siden som går mot bilen, vet ikke om sølvduken funker like bra, men verdt å prøve om man har ganske ny bil. Vi har bare hatt en gammel bil så vi har lagt den rett på, men har ikke sett noe særlige riper, uten at jeg har studert lakken på den😅

Anonymkode: cfdc1...849

• Nyttig 1
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det går an å feste et lyst laken eller liknende på den siden som går mot bilen, vet ikke om sølvduken funker like bra, men verdt å prøve om man har ganske ny bil. Vi har bare hatt en gammel bil så vi har lagt den rett på, men har ikke sett noe særlige riper, uten at jeg har studert lakken på den😅

Anonymkode: cfdc1...849

Ikke sant. Vi har også gammel bil foreløpig, så ikke såå redd for lakken nå. Men skal ha ny bil og da er det litt værre😅 men litt skummelt hvis det blåser f.eks, da ligger den nok å gnikker på lakken

Tabris skrev (15 timer siden):

Er det noe form for fester på disse dukene? Tenker hvis det blåser litt, om den henger på eller blåser av, ligger å flagrer

Den funker ekstremt bra. En sommer der det var over 30 grader var hundene lenge i bilen på et stevne, og der var ordentlig godt og kjølig i bilen. Pleier å feste den i bildørene så den ikke blåser av. Silvershade er GENIALT! 

• Nyttig 1

Annonse

Rainbow skrev (8 timer siden):

Den funker ekstremt bra. En sommer der det var over 30 grader var hundene lenge i bilen på et stevne, og der var ordentlig godt og kjølig i bilen. Pleier å feste den i bildørene så den ikke blåser av. Silvershade er GENIALT! 

Oi ja da fungerer den ihvertfall når det er over 30 grader! Vi har så og si alltid med oss hundene. Så hadde vært greit og hatt en slik som kan "kjøle" litt ekstra utenom å ha vinduene oppe og stå i skyggen.

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Silvershade er genialt, men det riper opp bilen….. Har kjøpt slike myke sølv beskyttelse fra Biltema til frontruten, og så fester jeg silvershaden på innsiden av bilen👍🏼

Anonymkode: aa8a8...1b3

Kjedelig at den riper opp bilen. Håper de lager de litt bedre akkurat der, slik at de ikke gjør det.

Annonse

Den funker. Og jeg har ikke opplevd riper i lakken, men det kan selvfølgelig være at det er småriper jeg ikke ser.

Det har vært enkelte dager hvor jeg har vurdert å krype inn til bikkja i stedet for å være ute i varmen. Jeg har stort sett vinduer lukket og bruker heller klimaanlegget på bilen/campingmodus på bilen til å kjøle ned om det er veldig varmt ute. Det blir jo ikke kaldere enn utetemperatur av den.

Anonymkode: 48a17...b34

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Er det noe form for fester på disse dukene? Tenker hvis det blåser litt, om den henger på eller blåser av, ligger å flagrer

Jeg fester min under vindusviskerne foran!

Funker absolutt, veldig glad i min og bruker den masse 

• Nyttig 1
AnonymBruker skrev (På 23.5.2025 den 20.17):

Oi ja da fungerer den ihvertfall når det er over 30 grader! Vi har så og si alltid med oss hundene. Så hadde vært greit og hatt en slik som kan "kjøle" litt ekstra utenom å ha vinduene oppe og stå i skyggen.

Absolutt mye bedre enn vinduer og skygge. Det blir varmt i skyggen også, men silvershade kjøler faktisk også bilen ned, og det blir aldri varmere enn da du forlot den. Slenger den på bare jeg skal på butikken om sommeren!

Den stevnedagen jeg nevnte gikk jeg for å gi hundene vann og ble helt sjokka over hvor godt og kjølig det var i bilen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...