Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Foreldre som sender småjenter på 11-12 år på barneskolen på skolen med masse sminke på, hvorfor gjør dere dette? 

Anonymkode: b5f19...66e

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fordi jentene vil det selv - det er starten på å bli selvstendig og finne sin identitet og utrykk. 

Anonymkode: 357d7...5db

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fordi jentene vil det selv - det er starten på å bli selvstendig og finne sin identitet og utrykk. 

Anonymkode: 357d7...5db

Hva med å si nei? Bestemmer jentene alt som skjer? Skal de bestemme at de skal skulke skolen og ut å drikke med 18åringer når de går på ungdomskolen? De bestemmer jo selv...... 

Anonymkode: 67e8a...e0c

• Liker 9
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

(Ikke meg nå, mine er eldre, men det kan ha skjedd)

Hvorfor ikke?

Døtrene mine steller seg selv og går til skolen selv, jeg sender dem ikke. De bestemmer over eget utseende. Hvorfor spør du, plager de deg? 

Anonymkode: 380ea...5ab

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blander meg ikke i hvordan mine barn går kledd mot avtalene at de gangene de har noe helt upassende skal jeg kunne si ifra og de hører etter uten å krangle. Fantastisk avtale, de tenker på hva de har på seg og utvikler seg på en fin måte, og vi krangler aldri om klær og styling.

Anonymkode: 567a2...1d1

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Foreldre som sender småjenter på 11-12 år på barneskolen på skolen med masse sminke på, hvorfor gjør dere dette? 

Hvorfor bryr du deg? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

84 modell begynte med sminke i 5 klasse, var langt ifra den eneste. 

Anonymkode: a41b7...ccc

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Disse barna begynner med sminke så tidlig fordi de har fri tilgang til hjerneråtnende videoer på Internett, og fordi de er jevnalderorienterte. 

Jevnalderorientering er et resultat av dårlig tilknytning, samt tidlig institusjonalisering med lange dager i bhg og på Sfo. 

Foreldrene har ingen innflytelse på disse barna. 😔

Anonymkode: 35bc0...3ef

• Liker 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

12 år er vel helt normal alder for å begynne å sminke seg. Mitt kull startet når vi var 13 år. Første året på ungdomstrinnet. Gud hjelpes hvor vi så ut.. 😂 

Anonymkode: e9d28...3af

• Liker 4
Skrevet

Sminke vaskes av når dagen er over. Det er en av de mest ufarlige måtene å eksperimentere både med voksenlivet og med eget utseende og uttrykk. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Tja.

Jeg har ikke jente eller gutt som liker sminke - men noe hadde jeg tillat under tvil.

Husker fortsatt den ene gangen jeg gikk på ungdomsklubben (barneskole) med BH med innlegg og hadde tatt på meg mascara.

Følte meg teit og vasket det av/tok ut innleggene. 

Men fikk ingen kommentarer av mor. 

To år senere var det full makeup alle skoledager 😅 Skjedde ingen skade av det. 

AnonymBruker
Skrevet
mommyaka skrev (24 minutter siden):

Hvorfor bryr du deg? 

Fordi jeg er mor til et barn, som skal få lov til å være barn litt lenger. 

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Disse barna begynner med sminke så tidlig fordi de har fri tilgang til hjerneråtnende videoer på Internett, og fordi de er jevnalderorienterte. 

Jevnalderorientering er et resultat av dårlig tilknytning, samt tidlig institusjonalisering med lange dager i bhg og på Sfo. 

Foreldrene har ingen innflytelse på disse barna. 😔

Anonymkode: 35bc0...3ef

Mitt barn har ikke bedt om å sminke seg, men må vente med sminke til det er eldre. Det samme gjelder utfordrende klær og annet tenåringer gjør som er upassende for et barn. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Fordi jeg er mor til et barn, som skal få lov til å være barn litt lenger. 

Mitt barn har ikke bedt om å sminke seg, men må vente med sminke til det er eldre. Det samme gjelder utfordrende klær og annet tenåringer gjør som er upassende for et barn. 

Jeg har barn jeg å...og selv om de sminker seg litt er de fortsatt barn. Når de begynner å nærme seg ungdom (12+) så er dette en del av å bli eldre. Da kan vi foreldre hjelpe de på veien.

Jeg er barn av 90 tallet og skal si at vi brukte mye sminke før vi å...ble folk av oss å

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte tidlig, foreldre har lite de egentlig skulle sagt her. Jeg sminket meg på skolebussen om så var at foreldre ikke skille se det eller sa nei. En sminker seg når en kommer på skolen, det er 100 muligheter for en pre-teen å sminke seg på selv om foreldre sier nei eller er konservativ på dette området. En kan ikke fotfølge barna sine for evig. 

De skal danne seg en selv identitet, og det å barbere seg, sminke seg, finne ut av hvilke klær de ønsker å gå med osv er noe som hører med til selv identitet. 

Barna er ikke 7 år for alltid og jeg synes oppriktig synd i de barna som har foreldre som prøver å tvinge barna til å være 7 år for alltid. 

Det er sminke, slapp av! 

Anonymkode: 257a2...766

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

det er ikke bra for huden og bruke sminke hver dag og i tillegg legge på mer i løpet av dagen

det går helt fint og bruke det av og til men ikke hver dag

Anonymkode: 07c9e...e8c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

det er ikke bra for huden og bruke sminke hver dag og i tillegg legge på mer i løpet av dagen

det går helt fint og bruke det av og til men ikke hver dag

Sminke som en får kjøpt her i Norge er helt trygg å bruke for huden og kroppen.  Det er ingen som tar skade i å bruke sminke og veldig mange voksne bruker noe sminke hver dag uten å få noe hudproblemer så den skremme propagandaen kan en kutte ut. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sminke som en får kjøpt her i Norge er helt trygg å bruke for huden og kroppen.  Det er ingen som tar skade i å bruke sminke og veldig mange voksne bruker noe sminke hver dag uten å få noe hudproblemer så den skremme propagandaen kan en kutte ut. 

jeg prøver ikke skremme noen. det er ikke farlig og bruke det hverdag men anbefales ikke

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Det er kun ett ytterst mindretall av jentene i den alderen som går på skolen med 'masse sminke' på. Det er sannelig ikke et tema en gang. 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vet du, det tviler jeg faktisk på. Det er ingen som vet hva cocktail-effekten er. 

Anonymkode: c5d45...47d

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

jeg prøver ikke skremme noen. det er ikke farlig og bruke det hverdag men anbefales ikke

Sier hvem?

AnonymBruker
Skrevet

Min datter på 10 får ikke lov, hun er barn og sminke er voksene. Hun får heller ikke g-streng, bh med fyll eller gå med topper som går rett under puppene. 
Selv om det er bare å ta av dette til kvelden, hun er bare 10 år altså et barn. 
Noen ganger har hun sneket seg til å sminke seg på skolen, eller ta sminke med på skolen. 

Anonymkode: 61728...d71

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...