Gå til innhold

Tabletter som skal utsette mens

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg vurderer å utsette mensen pga bryllupet. Det er litt teit, men jeg vil bare sjekke.. er det sånn at man fortsatt får de samme bivirkningene om man tar disse tablettene? (Tenker da på den uken før mensen kommer) 
jeg hadde egt håpet å bli ferdig med mensen før bryllupet så jeg kunne følt meg strålende, men ser ut som at dagen vi gifter oss er dagen før jeg skal blø. Og det er jo da jeg føler meg mest dritt i hele måneden og ser styggest ut..

jeg har aldri brukt sånne tabletter før, men hørt andre nevne at de har tatt det pga en sydenferie osv. 

Anonymkode: 0c0e4...066

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1842119-tabletter-som-skal-utsette-mens/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Dersom du planlegger det kan du jo ta de mnd før bryllup, da forflytter du hele syklusen din et par uker. Jeg gjorde det når jeg skulle på ferie, tok det mnd før, ville ikke risikere bivirkninger der. 

Anonymkode: 6cb30...3d6

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker

Primolut heter de. Jeg har brukt det før og aldri fått bivirkninger, men det er ikke alltid de virker helt etter planen. Hvis du f.eks begynner å ta de for sent hjelper det ingenting. Så har du mulighet tilå ta mnd før som en nover foreslår er nok det lurt. 

Anonymkode: c715d...ebd

• Liker 1
  • Nyttig 1

Annonse

Har tatt det flere ganger i forbindelse med sydenturer. Kan ikke huske å ha fått noen spesielle bivirkninger der og da. Eneste er at den blødningen som kom etterpå var ekstremt vond. Har alltid slitt med menssmerter, men disse smertene var på et nytt nivå. Kjenner andre som sier det samme. Litt greit å være forberedt på iallfall :) 

Jeg brukte det én gang når jeg var ungdom og skulle på sydentur. Mensen som kom når jeg slutta på pillene var grusom og ordentlig vond. Husker jeg lå på gulvet i fosterstilling og gråt i flere dager. Men tror ikke jeg hadde bivirkninger mens jeg tok dem.

AnonymBruker skrev (På 22.5.2025 den 10.54):

Jeg vurderer å utsette mensen pga bryllupet. Det er litt teit, men jeg vil bare sjekke.. er det sånn at man fortsatt får de samme bivirkningene om man tar disse tablettene? (Tenker da på den uken før mensen kommer) 
jeg hadde egt håpet å bli ferdig med mensen før bryllupet så jeg kunne følt meg strålende, men ser ut som at dagen vi gifter oss er dagen før jeg skal blø. Og det er jo da jeg føler meg mest dritt i hele måneden og ser styggest ut..

jeg har aldri brukt sånne tabletter før, men hørt andre nevne at de har tatt det pga en sydenferie osv. 

Det er ikke noen egne piller for det annet enn ordinære p-piller.

Jeg har prøvd dem. Det værste jeg har vært med på. Full av bivirkninger. Jeg var ustabil i humøret. Jeg gråt av ingenting. Og fikk blødninger i tillegg. Ødela hele ferien. Etter det så har jeg heller bare bedt om p piller. Så jeg tok bare de i to mnd bare for å være helt sikker på at jeg slapp mensen. 

Anonymkode: 33d1a...175

Ta tablettene i god tid før bryllupet sånn at du forskyver hele syklusen. Det er umulig å si hvilke, om noen, bivirkninger du kommer til å få.

Jeg får de samme bivirkningene som av p-piller, bare kraftigere. Dvs migrene med synsforstyrrelser. Ikke så gøy å gå rundt og være blind på ett øye, liksom. 

Anonymkode: 25eb8...223

Annonse

Jeg brukte det på ferie en gang. Det var helt forferdelig. I stedet for to dager med oppblåsthet, dårlig humør, smerter, vond rygg, så hadde jeg det slik seks dager før jeg droppet pillene, og tre dager til før blødningen kom. 

Anonymkode: 31ef0...ddf

Har tatt det en gang pga ferie. Fikk ingen spesielle bivirkninger mens jeg tok dem. Muligens litt uregelmessig mens et par måneder etterpå? Virker som det er veldig individuelt om man får bivirkninger eller ikke.

Anonymkode: a292e...c5b

Jeg har prøvd primolut en del ganger, sikkert 5-6 altså. Og nei man får ikke bivirkningene som man får før mensen på de, de utsetter hele sirkuset så lenge en trenger. Men en skal begynne å ta de 10-12 dager før forventet mens så de får funka. 

Anonymkode: 40ac8...70b

Annonse

Skal du bruke Primolut N, så bruk den mensen før du den du skal forskyve. Noen blør mer andre får mensen uansett om de spiser pillene. Og de kan lage en del uregelmessigheter i kroppen din. 

Anonymkode: dfdb0...afb

Jeg utsatte mensen med p-piller for noen uker siden da vi var på studietur. Endte med at jeg måtte stoppe på de pga. bivirkninger som depresjon og ønsket ikke leve. Medstudenter så at noe ikke stemte og da kom en bort til neg å sa jeg måtte snakke med foreleser. Ikke super alvorlig da jeg hadde gode mennesker rundt meg, men likevel skremmende når alt blir mørkt pga. tabletter. Jeg skjønte ikke selv det var p-pillene fordi jeg har historie med depresjon. Men så fort vi kom i kontakt med lege så ba han meg om å stoppe med de, også stabiliserte humøret seg etter jeg sluttet med de. 

Kanskje greit å være klar over at slike bivirkninger kan komme. Står også på pakningsvedlegget

Anonymkode: a2c58...5ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...