Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er snart ingen kredittkort som gir bonus eller rabatt lenger. Så hvordan spare penger? 

Kom tilfeldigvis over Revolut (er bare en vanlig bruker, driver ikke med verving eller noe slikt, bare så det er sagt) Har testet det på svenskehandel og netthandel. Genialt. Du kan veksle gebyrfritt mellom masse valutaer. Jeg sparer visa gebyret. Bare det blir endel. Nå skal jeg betale for ferieleilighet i sør Europa. Sparer mye på å betale i lokal valuta. Dessuten gebyrfri uttak i utenlandske minibanker. 

I hvert fall et supert alternativ om du ikke får kredittkort. Jeg har det, men foretrekker Revolut likevel. 

Anonymkode: 2e442...29e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ulempen er at man må overføre penger fra egen konto og ikke kan benytte kreditt. Utover dette er Revolut veldig smart å bruke i utlandet, ja. Jeg har hatt det i flere år, men ikke brukt det så mye som jeg burde i utlandet. 

Anonymkode: a3b6e...264

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også Revolut. Veksler dere til lokal valuta eller har dere bare pengene i NOK? Hva lønner seg?

Anonymkode: c450b...26b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har også Revolut. Veksler dere til lokal valuta eller har dere bare pengene i NOK? Hva lønner seg?

Det er det som virkelig lønner seg, å veksle til den lokale valutaen der du er. Da sparer du visa/mastercard gebyrer. Når du er f eks i Sverige, veksler du fra den norske til den svenske kontoen inne på Revolut. Så legger du den svenske som hovedkonto så lenge du er der. Da fungerer kortet som om det skulle vært svensk. Og tilsvarende andre land. Du tjener også opp poeng til et fordelsprogram de har. Overraskende smart. Her får virkelig de etablerte, Visa og Mastercard, konkurranse. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Det er det som virkelig lønner seg, å veksle til den lokale valutaen der du er. Da sparer du visa/mastercard gebyrer. Når du er f eks i Sverige, veksler du fra den norske til den svenske kontoen inne på Revolut. Så legger du den svenske som hovedkonto så lenge du er der. Da fungerer kortet som om det skulle vært svensk. Og tilsvarende andre land. Du tjener også opp poeng til et fordelsprogram de har. Overraskende smart. Her får virkelig de etablerte, Visa og Mastercard, konkurranse. 

Tusen takk! Dette skal jeg huske :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Ser ut som du har peiling her, jeg har aldri hørt om/brukt Revolut før, men skal på ferie til Danmark senere i sommer. Burde jeg gjøre dette? Mye å spare?

AnonymBruker
Skrevet
VoodooChild skrev (2 timer siden):

Ser ut som du har peiling her, jeg har aldri hørt om/brukt Revolut før, men skal på ferie til Danmark senere i sommer. Burde jeg gjøre dette? Mye å spare?

Du sparer litt hver gang du bruker kortet. Og i det lange løp så blir det jo penger ute av det.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker Wise er enda bedre, har hatt begge. 

Veksler alltid i appen til lokal valuta først. 

Anonymkode: 5c4d2...6fd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg liker Wise er enda bedre, har hatt begge. 

Veksler alltid i appen til lokal valuta først. 

Hva er forskjellen?

AnonymBruker
Skrevet

Det har noen muligheter for å sende til mobile wallets i land jeg frekventerer, som Revolut ikke har. Det koster også mindre med bankoverføring mener jeg å huske. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.5.2025 den 12.33):

Men er det egentlig noe å spare på å veksle i appen før du betaler med kortet? Jeg bruker Revolut mye i utlandet, men har aldri gidda å veksle i appen først, betaler bare med kortet. Får jo likevel svært god vekslingskurs (bedre enn på kredittkortene mine), og slipper valutapåslag og gebyrer. Jeg har prøvd å finne ut av det, men finner ingen info om det har noe å si om man veksler i appen først.

Anonymkode: 4c894...0e9

AnonymBruker
Skrevet

Litt info om Revolut:

Revolut has been subject to criticism and many controversies in the past, such as issues with customer support and long-lasting lockouts,[100] as well as anti-money laundering compliance failures,[101] lack of support for defrauded customers,[102][103] and even claims of ties to the Russian government[104] 

-Wikipedia 

Anonymkode: 26e83...0fc

Skrevet

Har blitt glad i Revolut. Anbefales!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...