Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har nå en datter på 2 år, som hadde endel slurv i hodet som baby. Jeg fjernet det aldri da jeg leste det skulle gå bort av seg selv, noe det ikke har gjort. Har nå pirket av en god del, det forsvinner om jeg bruker neglen på det forsiktig men skjønner ikke om jeg egentlig skulle fjernet det som baby? Venter ny i august så greit å vite 

Anonymkode: 0904a...a72

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skurv, ikke slurv selvfølgelig 😂

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke det er farlig at det er der, lot det være, men har skrapt det bort nå når hun ble 2 og det ikke forsvant av seg selv 😊 har brukt en kam mens håret har vært fuktig eller under bading for å få det bort.

Anonymkode: a5d65...0bf

• Liker 2
Skrevet

Var veldig konservativ med å tukle for mye med det der, hadde av og til litt babyolje på hodet ifm med bading og brukte litt kam på det verste, men ville ikke lage noen sår i huden

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fjernet litt av det på begge mine med en slik lusekam da de var babyer, etter bad f.eks. Bare det verste. Datteren min hadde en del de første årene og da tok jeg etterhvert mer 

Anonymkode: db11a...f28

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Datteren vår er 2, og har fortsatt noe skurv igjen. Vi prøver også bare å skrape det forsiktig av med negler eller luse kam. 

Anonymkode: 27da9...a5a

AnonymBruker
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler å fjerne det, sønnen min er 6 og har det fortsatt fordi jeg trodde det kom til å forsvinne av seg selv. Og ikke f... om jeg får skrape oppi hodebunnen hans nå 😅

Anonymkode: 3b2ed...7d0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Angrer på at vi ikke skrapte det bort mens han fortsatt var liten nok til å ikke protestere…. Hilsen fire år med masse skurv fremdeles (heldigvis nok hår nå så det ikke SYNS lenger 😂

Anonymkode: e9198...50c

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fjernet det litt forsiktig med myk babybørste og kam når min var rundt året tror jeg og jeg følte det bare ble mer ikke mindre. Men tok absolutt ikke hardt i, så bare det som gikk lett bort ble borte og så forsvant vel resten av seg selv tror jeg (eller har forsvunnet pga jeg grer henne daglig?)

Anonymkode: 67616...9da

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Har nå en datter på 2 år, som hadde endel slurv i hodet som baby. Jeg fjernet det aldri da jeg leste det skulle gå bort av seg selv, noe det ikke har gjort. Har nå pirket av en god del, det forsvinner om jeg bruker neglen på det forsiktig men skjønner ikke om jeg egentlig skulle fjernet det som baby? Venter ny i august så greit å vite 

Dette var baby men da fikk vi beskjed om å fjerne. Bløte og bruke lusekam forsiktig.

Anonymkode: abacc...fb0

AnonymBruker
Skrevet

Fikk noe av legen til å ha i hodebunnen, spør legen🐥

Anonymkode: 1d032...b4b

AnonymBruker
Skrevet

Ene ungen hadde veldig mye skurv, slik at det hemmet hårveksten. En dag fikk jeg nok og satte ham i badekaret og bløtte ham opp før jeg hadde babyolje på hodet. Jeg husker ikke om jeg brukte kammen samme dag eller lot han sove med oljen i håret men etter at jeg brukte en liten kam og kammet forsiktig gjennom alt så ble det mye mye bedre. Skurven var veldig myk og lett å fjerne. Etter det forsvant det helt

Anonymkode: dba0d...1fe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi brukte denne når sønnen vår hadde skurv, hjalp veldig bra og er ekstremt drøy i bruk. Ble kvitt det da han var rundt 7 mnd tror jeg.

Screenshot_20250522-211019_Chrome.thumb.jpg.d43e4be0403840a5b0c54ad7036025b6.jpg

Anonymkode: ddde2...ec9

AnonymBruker
Skrevet

Min hadde bittelitt, tok det vekk når han var baby med litt babyolje på en slik baby klut, ikke noe problem å få vekk.

Anonymkode: 4b483...2b9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Anbefaler å fjerne det, sønnen min er 6 og har det fortsatt fordi jeg trodde det kom til å forsvinne av seg selv. Og ikke f... om jeg får skrape oppi hodebunnen hans nå 😅

Skulle akkurat til å skrive det samme 😂 Fortsatt en del skurv på 6-åringen her, og han får helt panikk hvis jeg begynner å tukle med det 😅 Hadde fjernet mens de ennå var ute av stand til å protestere!

Anonymkode: f203a...10c

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå har ingen av mine barn hatt skurv, men har sett det hos andre barn. Aldri i livet om jeg hadde klart å holdt fingra borte fra det der! 🫨 det imponerer meg faktisk at folk klarer det

Anonymkode: c2002...38a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.5.2025 den 10.24):

Jeg slet unødvendig masse med skurven til jentene mine i flere omganger fra de var babyer til 5-6 år. Oljet inn håret og vasket og gredde i flere omganger. Barna som ikke kan fordra å vaske håret hatet denne prosessen.

Så fikk 5 åringen skurv igjen. Det passet liksom aldri å gå i gang med oljebad og fjerning denne gang. Så vi utsatte det stadig. Da vi så etter 5-6 uker endelig hadde satt av tid, bævar det jaggu meg nesten borte. Så da lærte jeg det. Skurv gåt bort av seg selv og er ikke farlig. Kun litt sjenerende.

Anonymkode: 8af1f...f8a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Skulle akkurat til å skrive det samme 😂 Fortsatt en del skurv på 6-åringen her, og han får helt panikk hvis jeg begynner å tukle med det 😅 Hadde fjernet mens de ennå var ute av stand til å protestere!

Anonymkode: f203a...10c

Da tipper jeg heller han har hatt det i flere omganger. Det er nok ikke samme skurven fra han var baby som sitte fast nå. Noen babyer/barn får lettere skurv enn andre.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Da tipper jeg heller han har hatt det i flere omganger. Det er nok ikke samme skurven fra han var baby som sitte fast nå. Noen babyer/barn får lettere skurv enn andre.

Men min gutt har hatt det kontinuerlig siden baby, så det er sikkert ikke nøyaktig de samme hudflakene, men det har aldri vært perioder der det har vært borte. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...