Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hadde absolutt solgt unna det jeg har av verdier som jeg ikke trenger. Å få inn friske penger kan slukke noen branner, unngå innkassosaker (som er sjukt dyrt) og komme litt ovenpå.

Jeg hadde glatt solgt en sofa, turutstyr jeg ikke trenger etc. Alt jeg kan unnvære for å komme ut av knipa

Anonymkode: 7be2c...fe9

• Nyttig 1
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hadde absolutt solgt unna det jeg har av verdier som jeg ikke trenger. Å få inn friske penger kan slukke noen branner, unngå innkassosaker (som er sjukt dyrt) og komme litt ovenpå.

Jeg hadde glatt solgt en sofa, turutstyr jeg ikke trenger etc. Alt jeg kan unnvære for å komme ut av knipa

Men dama vil jo selge sofaen for å reise på ferie og gå ut å spise.... 

Anonymkode: 1eb94...a46

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ohh😟Det gikk jeg glipp av. Nei, det hadde jeg ikke gjort....

Kan forstå at de har havnet i en knipe om det er prioriteringene😂

• Liker 3
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sofa salg er uansett ikke big business- får vel en middag på Egon for familien 

Anonymkode: 40087...3a4

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Sofa er det dummeste å selge… ingen vil ha brukte sofaer og senger…

Anonymkode: 40087...3a4

For noe tull. Kjenner mange som syns det er bortkastet å kjøpe nytt, når man får pent brukt for halve prisen 

Anonymkode: 26f8c...533

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja, og har tydeligvis ikke spart opp nødvendig med penger for å bo i en eldre, stor enebolig. Alle vet jo at man bør ha 3 månedslønner i buffer pluss ekstra i fond når man bor slik. Å skifte tak eller renovere bad er jo mange hundre tusen.  Men, men. 

AnonymBruker

Er boliglånet makset? Eller så går det vel an å få lån til oppgradering av boligen. 

Jeg tenker som andre at dere har levd over evne alt for lenge og er helt enig med mannen din i at dere ikke bør selge sofa, men heller droppe ferie i år. Legg opp til friluftsferie med fjellturer og overnatting i telt. Dra mye på stranda. Kanskje kjenner dere noen som eier hytte dere kan besøke? 

Man bør alltid ha en stor buffer når man eier hus, og man har selv ansvar for å sette seg inn i hva nødvendig vedlikehold koster. Kledning og tak må f.eks skiftes med jevne mellomrom, de lever ikke evig.

Anonymkode: 3085a...7e0

• Liker 1
AnonymBruker

Siden dere bruker mest utgifter på mat: Mitt beste tips for å få inn noe ekstra cash er å begynne å handle maten på Kiwi om dere har det i nær nok omkrets til at det lønner seg. Meld dere opp i Kiwi Pluss, skaff dere at Trumf Visa kredittkort (som dere selvfølgelig betaler som dere skal hver måned), så får dere extra Trumfbonus der. I dag var det Trippel Trumf. Cashet inn 34 kr på en beskjeden handel på 500 kr bare i dag. Og det var knapt frukt. Du får alltid 15% frukt og grøntbonus på Kiwi, så spiser dere mye fersk frukt og grønt er det mye å hente der. 50% Trumfbonus på bleier og bind, så extra cash å hente der om dere har bleiebarn eller bind til mor/ungdom. Med Trumf Visa Kredittkort får dere 1% extra på all handel, så alltid 2% ordinære varer. Jeg har Trumfappen, og følger med på handelen der. Pluss, du får kvitteringene dine på appen automatisk. Å overføre penger fra Trumfkontoen er veldig bra. Får alltid pengene dagen etter jeg har overført.

Tenker der er en del å hente om dere bruker så mye på mat som det høres ut. Om dere bruker type 10 000 kr i mnd på mat, så vil jeg tro dere fort kan hente inn typ 1000 kr i mnd på Trumfbonus. 

Anonymkode: 42094...de3

• Liker 1
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Siden dere bruker mest utgifter på mat: Mitt beste tips for å få inn noe ekstra cash er å begynne å handle maten på Kiwi om dere har det i nær nok omkrets til at det lønner seg. Meld dere opp i Kiwi Pluss, skaff dere at Trumf Visa kredittkort (som dere selvfølgelig betaler som dere skal hver måned), så får dere extra Trumfbonus der. I dag var det Trippel Trumf. Cashet inn 34 kr på en beskjeden handel på 500 kr bare i dag. Og det var knapt frukt. Du får alltid 15% frukt og grøntbonus på Kiwi, så spiser dere mye fersk frukt og grønt er det mye å hente der. 50% Trumfbonus på bleier og bind, så extra cash å hente der om dere har bleiebarn eller bind til mor/ungdom. Med Trumf Visa Kredittkort får dere 1% extra på all handel, så alltid 2% ordinære varer. Jeg har Trumfappen, og følger med på handelen der. Pluss, du får kvitteringene dine på appen automatisk. Å overføre penger fra Trumfkontoen er veldig bra. Får alltid pengene dagen etter jeg har overført.

Tenker der er en del å hente om dere bruker så mye på mat som det høres ut. Om dere bruker type 10 000 kr i mnd på mat, så vil jeg tro dere fort kan hente inn typ 1000 kr i mnd på Trumfbonus. 

Det var veldig å ta i hvor mye bonus du får,vi bruker ca 10000-14000 i måneden på mat, men si vi bruker 9000-10000 på kiwi, da er det kanskje 200 i bonus på en måned. Så det er ikke så mye å hente 

Anonymkode: 77f0b...ed3

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du skriver jo at du er delvis ufør? 

Jeg kan ikke tjene mer er delvis uføre å klarer så vidt jobben jeg har nå.

Da må dere droppe alle ferieplaner i år, for meg så virker det som dre egentlig ikke har hatt særlig kontroll på forbruk, om du bommer på et sofakjøp du kanskje kan få igjen 8-10000 for så er det en kostbar sofa. Ikke mange impuls handler et sånt bomkjøp.

Må være bedre være hjemme og ta det med ro enn å planlegge ferie når dere sliter og er blakke før neste lønn

Ja, 20% uføre er delvis uføre. Jeg tjener penger, men kan ikke øke lønnen min mer pga helse. 
Jeg spurte ikke om sofaen min var et bomkjøp, men om andre tips til å få inn penger. Det har jeg fått. Så får andre mene mye om hvordan vi er økonomisk fordi vi ikke får til å ekstra utgifter på mange hundertusen i løpet av et år. Ts

Anonymkode: 10f1b...021

AnonymBruker

Du trenger vel ikke mannens godkjenning for å selge dine egne kjoler og ting? Det er jo bare å legge det ut og se om du får napp. 100 kroner er bedre enn 0 kroner. Sjekk også om du kan leie ut noe, bilen for eksempel. Jeg tjente 44 000 kroner netto på utleie av en dieselbil fra 2010 i fjor. 
Verktøy, gjerne av kvalitet, kan også være salgbart. Jeg solgte en 20 år gammel vinkelsliper med tilbehør for 800 kroner nylig. 

Anonymkode: 0f9c1...fcb

Takk for gode tips! Nei mine ting selger jeg lett, selv om han himler litt med øyene. Litt verre med tingene våre. Har han på gli da. 

Det jeg tenker også litt er bedre enn ingenting, og vi har mye ting etter å ha bodd i lag med hverandre i 20 år. Ts

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det var veldig å ta i hvor mye bonus du får,vi bruker ca 10000-14000 i måneden på mat, men si vi bruker 9000-10000 på kiwi, da er det kanskje 200 i bonus på en måned. Så det er ikke så mye å hente 

Har dere registrert dere som Kiwi pluss kunde? Høres veldig rart ut at dere bare får 200 kr i bonus om dere handler for 9000 - 10 000 kr i mnd på Kiwi. 

Annonse

AnonymBruker

Skjønner jeg deg riktig nå, at du vil selge unna klær, sofa og utemøbler for å kunne reise på ferie først, altså ikke prioritere spare opp buffer? Og mannen din mener dere kan droppe ferie i år fordi dere ikke har råd?

Anonymkode: 3cba0...348

Reise på ferie er nok ikke riktig ord å bruke her på kg, men ferie for oss er å spise ute, sykkeltur Norge, bilferie med telt ol. Så det er ikke å fly til det store utland. Så nei vi skal spare opp buffer også, men da har vi råd til da. Får jeg ikke litt penger inn får jeg buffer og ajour med skatt og alt annet. Ts

AnonymBruker

Seriøst skjerp deg, jeg vil nedbetale skatten fort og komme ajour. Da har vi også råd til ferie. 

Du får lese over. 

Forstår ikke hvorfor jeg gidder å svare slike personer i utgangspunktet, lager sin egen historie ut av hva? Alle vil vi ha litt ferie, derfor deler også kommunen ut ferier til de som har et behov for det. 
Nei jeg vil bli ferdig med alt så vi kal starte på nytt!
Siste svar til de som ikke holder seg til trådenstema

Ts

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Er boliglånet makset? Eller så går det vel an å få lån til oppgradering av boligen. 

Jeg tenker som andre at dere har levd over evne alt for lenge og er helt enig med mannen din i at dere ikke bør selge sofa, men heller droppe ferie i år. Legg opp til friluftsferie med fjellturer og overnatting i telt. Dra mye på stranda. Kanskje kjenner dere noen som eier hytte dere kan besøke? 

Man bør alltid ha en stor buffer når man eier hus, og man har selv ansvar for å sette seg inn i hva nødvendig vedlikehold koster. Kledning og tak må f.eks skiftes med jevne mellomrom, de lever ikke evig.

Anonymkode: 3085a...7e0

Hadde stor buffer, tar ikke opp lån når vi har penger.  Så nei boliglånet er ikke maksa, nå er det siste rest igjen med restskatten så er vi ferdig med alt av utgifter. 
Tar tid å opparbeide buffer igjen, men sånn er livet. Ikke ønsker vi avdragsfrihet heller. Ts

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Dette gjør vi allerede og det er veldig gøy å se hvor mye vi får tilbake. Så veldig godt tips, tusen takk. Ts

• Liker 1
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Har du lest tråden? For jeg har ikke shoppet mer enn nødvendig siden vi fikk økte utgifter. 
Så shoppestopp har vi innført. 
Og alle kan man være uheldig at dyre ting på et hus ryker og forsikringen ikke dekker. Så samtidig helt blåst når jeg ikke følger med på skatten i tillegg. 
Nå vil jeg ha opp bufferen vår igjen, og betale alt av skatt. Isteden for å bruke alle våre feriepenger tenker jeg å få inn penger kjapt, da får man selge ting som man ikle bruker hver dag. Ja, tenk å ha kjøpt en sofa så ble det helt feil, tullete. Derfor tenker jeg at den kan jo selges ;) 

Vi er ingen dyp økonomisk krise, vi merker økte priser og vært uheldige med alt som bestemte seg for å ryke på engang. Sånn er livet, trenger ikke å selge hus, biler,eller barn, leve som fattige mennesker for det er det vi er.ts

Dere har rett og slett null økonomisk kontroll. Når man eier hus så har man en stor bufferkonto som dekker alle mulige ting som kan ryke.

Skatten har man alltid kontroll på uansett. 

Og man kjøper ikke masse dyrt ræl som man ikke har bruk for og heller ikke egentlig liker.

Anonymkode: 6d3cb...1d5

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Dere har rett og slett null økonomisk kontroll. Når man eier hus så har man en stor bufferkonto som dekker alle mulige ting som kan ryke.

Skatten har man alltid kontroll på uansett. 

Og man kjøper ikke masse dyrt ræl som man ikke har bruk for og heller ikke egentlig liker.

Anonymkode: 6d3cb...1d5

Hvor stor konto er din? Vår var på 250.000. Hvem definerer ræl? ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...