Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Har bestilt time hos fastlege i morgen. Jeg vil ta blodprøver får å sjekke om jeg mangler vitaminer eller andre ting i kroppen. Jeg vil liksom ikke bare sjekke vitaminer men litt mer "detljert" blodprøve. Jeg har i det siste vært litt svimmel. Hatt også hatt uregelmessig mensen osv.

Har du en liste over hvilken blodprøver jeg bør ta?

Anonymkode: 6e108...5c9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det som listes opp er:

Hemoglobin, erytrocytter, hematokrit, MCV/MCH, retikulocytter, leukocytter (neutrofile, eosinofile og basofile granulocytter og monocytter, lymfocytter), trombocytter, totalkolesterol, HDL, LDL, TG, glukose, HbA1c, kreatinin, GFR, natrium, kalium, kalsium, magnesium, albumin, jern, ferritin, transferrin, vitamin B12, folat, D-vitamin, bilirubin, ASAT, ALAT, GT, ALP, TSH, fT4.

Anonymkode: f2255...f6b

AnonymBruker
Skrevet

B12! 

Anonymkode: 1a6f9...bfd

AnonymBruker
Skrevet

Legen min kaller det å ta fullt blodbilde.

Ble gjort noen ganger under alvorlig depresjon siden hun ville vite om jeg kunne ha noen fysiske plager. Er ikke alle leger som godtar grunnløse bestillinger, men da kan du gå privat.

Anonymkode: 5b587...4fd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det som listes opp er:

Hemoglobin, erytrocytter, hematokrit, MCV/MCH, retikulocytter, leukocytter (neutrofile, eosinofile og basofile granulocytter og monocytter, lymfocytter), trombocytter, totalkolesterol, HDL, LDL, TG, glukose, HbA1c, kreatinin, GFR, natrium, kalium, kalsium, magnesium, albumin, jern, ferritin, transferrin, vitamin B12, folat, D-vitamin, bilirubin, ASAT, ALAT, GT, ALP, TSH, fT4.

Dette.

Og du TS, legen din vet jo hvilke blodprøver som bør tas. BØR i hvert fall vite det. 

Anonymkode: aa33d...deb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Dette.

Og du TS, legen din vet jo hvilke blodprøver som bør tas. BØR i hvert fall vite det. 

Anonymkode: aa33d...deb

De fleste legene vet ikke det. er min erfaring. Og denne gangen fikk jeg time hos en ny lege. Pga flytting så denne legen har jeg aldri vært hos

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Det som listes opp er:

Takk til alle som svarte ❤️ printer ut listen og tar med meg i morgen

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...