Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ringte sjefen idag sa at jeg desverre kommer litt forsinket, fordi jeg måtte ordne noe greier for min datter som har menssmerter, han ble snurt å sier «ok, plei babyen du» i småsnurt tone 

hun er tenåring.. synes det var veldig frekt. 
eller overreagerer jeg?

Anonymkode: d45cc...dd9

Skrevet

Men du har ikke sykt barn?

• Liker 36
  • Nyttig 13
AnonymBruker
Skrevet

Tja, han var sikkert stresset og syntes sikkert at datteren din burde ordne ut selv. 
Neste gang så sier du bare at du blir sen pga noe akutt familieanliggende, kun det. 
Da slipper du sure kommentarer 

Anonymkode: ad386...f00

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Du overreagerer. 

Hva måtte du ordne som gjør at du kommer for seint til jobb?

Anonymkode: 6a5b8...cb0

• Liker 11
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du overreagerer. 

Hva måtte du ordne som gjør at du kommer for seint til jobb?

Måtte dra å kjøpe paracet og ibux

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde også syns det var rart om jeg fikk beskjed om at noen kom for sent pga menssmerter hos en tenåring. Men kommentaren hans var veldig frekk. Er du mye borte pga sånne behov hos barna dine?

Anonymkode: 5bb97...dc5

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Men hvorfor i allverden begrunner du hvorfor? 😅 «jeg kommer litt senere fordi jeg må ordne noe for sykt barn» for alt han vet må du kjøre ungen din til legen. Hvorfor har ikke sjefen noe med 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 7b681...298

• Liker 13
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det var jo heftig unødvendig av deg...mensen kommer hver mnd og paracet og ibux har man jo alltid i hus når man har barn.

Anonymkode: 1f808...6a5

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men hvorfor i allverden begrunner du hvorfor? 😅 «jeg kommer litt senere fordi jeg må ordne noe for sykt barn» for alt han vet må du kjøre ungen din til legen. Hvorfor har ikke sjefen noe med 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 7b681...298

Sjefen har noe med hvilke fraværsgrunn en har når den ikke kvalifiserer til å være borte fra arbeidet.

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg ringte sjefen idag sa at jeg desverre kommer litt forsinket, fordi jeg måtte ordne noe greier for min datter som har menssmerter, han ble snurt å sier «ok, plei babyen du» i småsnurt tone 

eller overreagerer jeg?

Kommentaren til sjefen er uproff og umoden. 

Men.. med det sagt, når barnet ditt er tenåring så har du ingen rettigheter for å være hjemme med sykt barn og kan derfor ikke bare anta at du kan bli borte på grunn av dette. Det er i tillegg en syltynn årsak å bli forsinket av, og svært dårlig planlegging da alle med barn i menstruerende alder bør ha smertestillende liggende hjemme. 

Dersom det ikke fikk spesielle konsekvenser at du forskyver arbeidsdagen litt, så hadde jeg som leder prøvd å være forståelsesfull og sagt du bare kunne hente inn forsinkelsen på slutten av dagen. Men du hørtes ikke ut som du ringte ydmykt og spurte, bare konstatere. Og det har nok gjort sjefen irritert, forståelig nok. 

Anonymkode: a91ef...62f

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Måtte dra å kjøpe paracet og ibux

Da forstår jeg hvertfall hvorfor han blir irritert. Her er det jo du som er dårlig til å planlegge. 

• Liker 13
  • Nyttig 5
Skrevet

Han ble vel sur fordi fravær for barn over 12 år ikke finnes, men litt unødvendig av sjefen egentlig

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Tja, han var sikkert stresset og syntes sikkert at datteren din burde ordne ut selv. 
Neste gang så sier du bare at du blir sen pga noe akutt familieanliggende, kun det. 
Da slipper du sure kommentarer 

Anonymkode: ad386...f00

Man må vel være 16  for å kjøpe paracet og Ibux da.

Anonymkode: 4cf51...d8d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

eller overreagerer jeg?

Jeg synes dette mer fravær og å melde seg ut av aktiviteter/forpliktelser grunnet mens er litt vanskelig: noen har så klart ekstreme smerter men jeg vil våge å påstå at det ikke er normen, normen er at vi kvinner skal fungere i løpet av hverdagen med mens, ikke bli satt ut av spill. Jeg tror dette med fravær og å unndra seg forpliktelser pga mens er noe ikke jeg alene synes er kompleks men hele samfunnet, så her «blurper» sjefen din ut noen (upassende) holdninger som han ikke vet noe om (hvor plaget din datter er osv) - jeg tror han kanskje ville hatt høyere toleranse om du hadde sagt at du forsov deg, det er nesten mer akseptert enn fravær grunnet mens.. men: uansett upassende av sjefen din. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er slik verdener på mensen og mensen smerter. Hun kunne jo bare dratt på butikken selv, eller hvorfor dro hun ikke på skolen. 
Mens er jo så normalt. 🙄

Neste gang ts ikke vær ærlig.

Anonymkode: bf139...2f3

AnonymBruker
Skrevet

Altså, han ble ikke sur fordi du hadde sykt barn, men fordi du tror du kan bruke fraværs grunnen sykt barn uten at kriteriene var oppfylt. Du skal være glad han bare ble sur og ikke trekker deg i lønn, det kunne han fort ha gjort om han virkelig var en kjiping.

Anonymkode: 3814f...cc7

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dersom der ikke er apotsk i nærheten og barnet er under 18 år så får ikke barnet kjøpt paracet. Så dersom barnet trenger det så må faktisk mor fikse det. Men det er sånt som burde være hjemme.

Tenåringer har gjerne ikke regelmessig mens og det er ofte verst de første dagene. Jeg kan fint se for meg et scenario der det ble tatt siste paracet i går kveld og at jenta ikke orker skolen i dag. 

Sjefens respons var utrolig uprofesjonell og unødvendig. Men du bør nok se på om sjefen generelt har grunn til å være irritert på deg.

Anonymkode: 42394...520

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Altså, han ble ikke sur fordi du hadde sykt barn, men fordi du tror du kan bruke fraværs grunnen sykt barn uten at kriteriene var oppfylt. Du skal være glad han bare ble sur og ikke trekker deg i lønn, det kunne han fort ha gjort om han virkelig var en kjiping.

Anonymkode: 3814f...cc7

Det kan godt hende ts blir trukket i lønn. Slik jeg leser det så ringte hun for å informere om at hun blir litt forsinket. Hun skriver ikke noe om å ikke skulle ta de konsekvensene som det medfører (enten jobbe det inn senere eller trekk i lønn). Slik jeg keser det er hun overrasket over sjefens uprofesjonelle svar.9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er slik verdener på mensen og mensen smerter. Hun kunne jo bare dratt på butikken selv, eller hvorfor dro hun ikke på skolen. 
Mens er jo så normalt. 🙄

Neste gang ts ikke vær ærlig.

Anonymkode: bf139...2f3

Barn under 18 år får ikke kjøpt paracet på butikk. De må på apotek. Enkelte kommuner har faktisk ike egne apotek.

At ting er normalt betyr ikke at det ikke er vondt. Fødsel er kjempenormalt, men det er også (stort sett) veldig vondt. For det meste har jeg ganske smertefrie mensturasjoner, men jeg har også hatt noen runder hvor jeg har ligget i fosterstilling med store smerter i mage og rygg. Dersom denne jenta har hatt noe i nærheten av det jeg opplevde de gangene så kan jeg skrive under på at det var svært naturlig og svært smertefullt.

• Liker 4
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...