Gå til innhold

Cellegift og luft i magen.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nå på min 3. kur og jeg har hatt litt plager med luft i magen etter hver kur, men så har det bedret seg.

Denne gangen har det derimot vært mer plagsomt. Mat jeg vanligvis ikke reagerer på skaper mye luft. Jeg lurer på om andre har hatt samme plager og om noe hjalp mot det?

Anonymkode: 99ee0...dea

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nå har ikke jeg gått på cellegift men min mann, og han fikk luft i magen og sa at det kom av at hele systemet ble mer sensitivt og man reagerer mer på ting man ikke reagerte på tidligere.

Anonymkode: 97d8a...f15

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg er nå på min 3. kur og jeg har hatt litt plager med luft i magen etter hver kur, men så har det bedret seg.

Denne gangen har det derimot vært mer plagsomt. Mat jeg vanligvis ikke reagerer på skaper mye luft. Jeg lurer på om andre har hatt samme plager og om noe hjalp mot det?

Er det EC90 kur du får? Jeg går på den, og har også vært plaget med mye luft og løs mage som varer fra et par dager til en uke etter kur. Har også hatt tre kurer, og synes plagene varte lengre denne gangen. Vil tro det er fordi kroppen blir mer nedbrutt etter hver kur . 

Anonymkode: 98011...722

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nå har ikke jeg gått på cellegift men min mann, og han fikk luft i magen og sa at det kom av at hele systemet ble mer sensitivt og man reagerer mer på ting man ikke reagerte på tidligere.

Anonymkode: 97d8a...f15

Ja, det tror jeg også at det gjør, men det er mer voldsomt etter denne kuren. Håper det blir bedre når jeg er ferdig.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det EC90 kur du får? Jeg går på den, og har også vært plaget med mye luft og løs mage som varer fra et par dager til en uke etter kur. Har også hatt tre kurer, og synes plagene varte lengre denne gangen. Vil tro det er fordi kroppen blir mer nedbrutt etter hver kur . 

Anonymkode: 98011...722

Nei, jeg får Folfox.

Ja, etter at jeg fikk de første kurene så varte det ikke så lenge, men jeg har klart å unngå diaré denne gangen i hvert fall. Merker at kroppen virker mer og mer nedbrutt. Jeg har også vært mye mer sliten etter denne kuren.

Skrevet (endret)

Folfox er jo en cellegift som skal virke på magen, så det er velkjent at man kan få en del mageproblematikk av dette, både i form av luft/ømhet/endring i avføringen, samt magesmerter.

I tillegg får du noen medisiner i forkant av cellegiften som kan virke forstoppende.

Man blir også som oftest mer og mer sliten for hver kur, ettersom kroppen sakte brytes ned og ikke får hentet seg inn igjen. Det blir godt når du blir ferdig med kurene ❤️

Endret av Nuttery
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Nuttery skrev (4 timer siden):

Folfox er jo en cellegift som skal virke på magen, så det er velkjent at man kan få en del mageproblematikk av dette, både i form av luft/ømhet/endring i avføringen, samt magesmerter.

I tillegg får du noen medisiner i forkant av cellegiften som kan virke forstoppende.

Man blir også som oftest mer og mer sliten for hver kur, ettersom kroppen sakte brytes ned og ikke får hentet seg inn igjen. Det blir godt når du blir ferdig med kurene ❤️

Åja, takk, det gir mening. Ja, jeg gleder meg veldig til jeg er ferdig med kurene :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg er usikker på om det var cellegifta eller strålingen som gjorde at tarmsystemet mitt gikk fullstendig haywire, men jeg sleit veldig med ekstreme magesmerter i forbindelse med toalettbesøk, så til de grader at jeg noen ganger bare sank sammen på gulvet til det gikk over. Spilte ingen rolle hva jeg spiste, om jeg spiste eller ikke, det var akutt gassangrep og intens mageknip uansett når jeg skulle på toalettet.
Dette gav seg litt da jeg begynte å ta Loperamid for å unngå at alt gikk tvers gjennom meg.

Hvis du i hovedsak har problemer med gass, kan du prøve Imogas eller lignende over disk-preparater fra apoteket, spør på sykehusapoteket (er du på Radium er jentene på apoteket der helt fantastiske hvis du bare tør å forklare symptomene du sliter med), du kan også snakke med onkologen din og spørre hva de foreslår, hvis det er behov for noe reseptbelagt, kan du hente den nede på apoteket så snart du er ferdig med timen din.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...