Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Inspirert av en annen tråd her.

Kona har snart bursdag. Jeg har aldri vært spesielt god på gaver, men kanskje jeg skal prøve ta meg sammen og klemme til skikkelig i år?

Har dere gode tips til gaver og aktiviteter for en kvinne tidlig i 50-årene?

Anonymkode: 0a350...f37

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det spørs jo på dama. Spør henne. 

Selv kjøper jeg det jeg vil ha selv, og føler ikke behov for gaver. Liker å feire med ferietur til utlandet 

Anonymkode: 71da5...86b

AnonymBruker
Skrevet

Inviter henne ut, gjerne sammen med venner, på en middag og f.eks. en konsert / revy eller noe.   Vi damer i 50 årene elsker å bli vartet opp, men personlig orker jeg ikke å feire min egen bursdag.  Alle andres i familien derimot lager jeg store parties for.  Men orker ikke å dra i gang når jeg har egen bursdag.  Derfor ekstra koselig med en overraskelse .

Anonymkode: fe578...331

• Liker 1
Skrevet (endret)

Min mann er veldig flink med bursdager, men det er fordi han vet det er viktig for meg, og han lytter til meg. Han er nok egentlig ikke noe gavemenneske, men har lært seg at det er et av mine kjærlighetsspråk.

Han lager en kake jeg ønsker meg på forhånd (vi gjør alltid det for hverandre), han lager en middag han vet jeg elsker - eller tar meg med på restaurant, han gir en gave han vet jeg liker, og han finner på ting han vet jeg liker (f.eks standup, teater, spille brettspill osv).

Men, alt handler om kommunikasjon. Det som passer meg, passer ikke nødvendigvis din kone. Mannen min har alltid vært flink, til tross for at han ikke er vant til å feire noe særlig eller gi noe særlig med gaver. Det er fordi han er god på lytte til hva jeg sier, både eksplisitt og implisitt. 

Hva vil kona di da? :)

Endret av SPOCA
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Det spørs jo litt, som flere sier her, på kona. Er bursdagen en big deal for henne eller er det litt så som så? 

Selv elsker jeg bursdager og vil gjerne feire den dagen. En av de beste bursdagene jeg har hatt var da jeg fikk enkel middag hjemme, pølse og lompe og gele til dessert (nesten som barnebursdag 😅) og så fikk jeg billetter til konsert med en av mine favorittartister uka etter. Helt perfekt :)  for meg. 

Men  gaver til henne kan jo være alt fra gavekort på spa/velvære, fin middag, kanskje liker hun bøker eller vin? Spørre om hun har noen konkrete ønsker også :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Frokost på senga, med favoritter innen drikke, mat og søtsaker. En dag helt fri for avtaler og gjøremål! Gaver er vanskelig å anbefale, jeg er ikke så opptatt av gaver, men glad i litt ekslusivt undertøy eller lounge-wear i ren silke, eller smykker av gull. 

Anonymkode: 63d01...c1c

Skrevet

Spørs helt på henne. Jeg vil være mest mulig i fred på min bursdag. Da mannen min overrasket meg med å hive meg i bilen tidlig på morgenen og ta meg med på brevandring er den beste bursdagen min noensinne. Kommer aldri til å glemme da han serverte meg svette skolebrød og sang bursdagssangen på toppen av en isbre 🥰

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Spør henne - de beste gavene og aktivitetene er de som er planlagt spesifikt til mottakeren. "Kvinne tidlig i 50-årene" er ikke et et spørsmål med en standard "one size fits all"-løsning - å legge ned ekstra innsats og samtidig bomme fullstendig på hennes preferanser kan slå helt feil. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

En fin gave, og gjerne et kort med gode ord. Min mann er flink med gaver 🙂. Føler meg "sett" fordi han vet hva jeg ønsker meg. Det betyr at han følger med på hva jeg liker. Og han er veldig flink til å plukke ut parfymer og bøker til meg. Kommer langt med det 😄

Setter stor pris på om han lager en god middag, og kjøper en kake også. Syns ikke den som har bursdag skal måtte ordne til selv.

Anonymkode: 60716...200

• Liker 2
Skrevet

Det beste er take away i senga der han har funnet frem filmer vi mest trolig vil like. Det er det beste jeg vet.

Vi har igrunn opprettet en fast greie på at vi får penger til felles reisekonto til bursdagen siden begge har alt og kjøper det som trengs når det trengs.

• Liker 1
Skrevet

Må si meg enig med flertallet her - det kommer jo an på hva kona di liker :)

For min del ville drømmebursdagen vært å starte dagen med kaffe i senga, mens jeg leste avisoverskriftene, og deretter stå opp og spise en god frokost i pysjen. For meg er også en dag fri for avtaler og gjøremål omtrent den største luksusen jeg kan tenke meg, slik at jeg kunne ha gjort noe jeg ellers ikke har så mye tid til, som f.eks. å rusle en laaang tur i rolig tempo og bare nyte naturen rundt meg 😊 Gjerne i selskap med samboer, om han har tid og lyst. Deretter en lang dusj med hårkur og annen egenpleie, mens jeg rusler rundt i badekåpa. Hadde gjerne avsluttet dagen med en god middag på restaurant og en kinoforestilling om det var en film jeg hadde lyst til å se. Gaver jeg kunne ha ønsket meg er gavekort på hudpleiebehandling eller neglesalong, plagg i kashmir og enkle, minimalistiske gullsmykker :) 

• Liker 1
Skrevet

Spørs hvordan hun er som person. Liker hun oppmerksomhet eller liker det rolig. Liker hun å reise? Liker hun ting?

Jeg er ikke så veldig glad i gaver. Kanskje dersom det er noen gode løpesko eller noe i den dur. Men sånn ellers er blomster mer en nok.

Dersom partneren min eller venninnene skal dra på litt, hadde jeg satt veldig pris på helgetur i Europa. 

Ellers hadde JEG elska overaskelsefest med venner og familie når jeg runder 40 foreks. Men tror ikke jeg er så heldig 😎 Noen andre hadde hata sånt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Minst mulig styr 😊 men gjerne en gave fra mannen og blomster.

Anonymkode: d85b9...644

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva liker hun da?

Jeg og forloveden liker ikke oppmerksomhet så vi har feiret i stillhet bare oss med en god middag ute eller middag hjemme 🤷

Men nå er han utrolig oppmerksom året rundt. Det må ikke være en spesiell dag for at han utrykker med handling hvor høyt han elsker meg og setter pris på meg.

Anonymkode: ed15d...bd5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Inspirert av en annen tråd her.

Kona har snart bursdag. Jeg har aldri vært spesielt god på gaver, men kanskje jeg skal prøve ta meg sammen og klemme til skikkelig i år?

Har dere gode tips til gaver og aktiviteter for en kvinne tidlig i 50-årene?

Anonymkode: 0a350...f37

En piknik eller ferie tur til utlandet. 

AnonymBruker
Skrevet

En vanlig dag, jeg bryr meg ikke om fødselsdager, det er for barn

Anonymkode: c8777...ca8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg en gang i livet blir sendt til frisør, møtt etterpå for god frokost et sted, ut på en god tur også kjøpe med middag hjem til kvelden er jeg i himmelen. Gjerne litt god vin til maten på kvelden. 

Anonymkode: 0a9df...502

• Liker 1
Skrevet

Den svir litt her.. Jeg er elendig på bursdager og avviklet på et vis feiring av min egen da jeg var 9-10: fikk veske til sykkelen, inviterte til sykkeltur med venner og fikk mor til å lage no' mat å ta med i sykkelvesken. Alle var strålende fornøyd, helt stille hjemme mens vi var på tur :) 

Grunnen til at det svir med gaver og feiring er at "hun" er helt motsatt: elsker gaver. Jeg syns "spør jubilanten" lukter bestilling og det er jo no' annet. Gave er å få noe man selv ikke har oppdaget man ønsker seg. Feks ville hun ha tilbake joggebuksa si, så da fikk jeg min egen. Å se slikt er tingen syns jeg.

Skrevet

Det beste hadde vært å gå ut og spise og gå på konsert etterpå. Trenger ikke å falle på selve dagen da man ofte har vært på jobb.

Skrevet

Fest med lave skuldre med mine nærmeste venner. Helst ikke hjemme, men koselig lokale. Heller reker med tilbehør, grilling eller spleise- koldtbord enn treretters på fint hotell for min del. 

Angående gaver er min mann utrolig flink til å plukke opp hva jeg liker og ønsker meg. Han noterer det liksom når vi er rundt, og husker på det til passende tidspunkt. En hyggelig opplevelse med ham er heller aldri dumt. Han vet hva jeg liker. En god gave er å gi noe som er gjennomtenkt med tanke på mottaker. Helst ikke noe nødvendig/nyttig, men mindre det likevel kan gjøres veldig personlig. Jeg er veldig glad i å pusse opp, og eneste nyttige personlige gave jeg noen gang har fått tror jeg en rosa verktøyskasse. Det likte jeg. 😁 Hadde jeg fått ny støvsuger eller noe slikt av ham hadde jeg ikke ansett det som gave egentlig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...