Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er lei meg… har en jeg anser(kanskje anså) som en venn som er mann, han er litt nedafor tiden pga livet er vanskelig. Han spurte om å komme på 17 mai besøk og være her hos meg litt. Og som en venn jeg er så sier jeg selvfølgelig ja og gleder meg til besøke fra min venn. Men når nå han kom på besøk så har han vært så mye monoton at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg, uansett hvor mye jeg har prøvd å oppmuntre, tatt med ut på turer, stelt, laget digg mat, restaurant og film så er det samme resultatet, en slags skuffet og monoton gjest sitter hos meg. Så sier han ut av det blå at han har følelser og har ikke fått anerkjennelse av følelser fra andre damer tidligere. Jeg bare høøøø. Hva er dette for noe? Vi har aldri vært på date eller gitt noe form for romanse greier imellom oss. Og jeg kjenner jeg er lei av besøket mitt og dette har også skjedd tilsvarende en gang før også av en annen xvenn som er mann som var i en «livet er vanskelig» situasjon. Jeg kjenner meg skuffet og lei over dette. Kan noen forklare meg hva dette går i? 

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Ekko jenta skrev (2 timer siden):

Kan noen forklare meg hva dette går i? 

Har du ikke hatt biologi på skolen?

Anonymkode: 68429...942

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Ekko jenta skrev (2 timer siden):

Kan ikke en dame ha en mann venn?

Nei.

Anonymkode: 68429...942

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Alle de jeg har villet ha som venn ble forelsket i meg. Så da måtte jeg kutte dem ut. Jeg ville jo ikke det. Jeg ville ha venn. Ikke kjæreste. 

Anonymkode: 49ad1...d2d

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, ikke en som er hetero. At kvinner tror det, er trist for menn som har havnet i friendzone. 

Anonymkode: 52ec9...d82

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Menn vil gjerne pare seg mest mulig. Skeive venner kan løse problemet. Ellers er det jo en gang sånn at dersom man har en mannlig venn har man sannsynligvis mottatt diverse kroppsvæsker og bakterier fra han helt ufrivillig allerede. Tisser han på badet ditt vil det komme dråper på alt fra vask til dørhåndtak

• Liker 1
Skrevet

Jeg har tre-fire mannlige venner som jeg finner på ting sammen med, som tur, museum eller ut og ta en matbit.

Med unntak av en, har de møtt sin kjære etter at jeg ble kjent med dem, men vennskapet består.

Så jo, menn og kvinner kan være venner.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Joda man kan fint være venner selv om man er hetro og forskjellig kjønn.

Selv har jeg noen kvinnelige venner, som er akkurat det. Venner.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det vil sjeldent vare livet ut. En av dere vil utvikle følelser til den ene eller så vil den ene få seg en partner som ikke vil godta at dere har den type relasjonen.

Vi lever i 2025 men det er bare en ideologi.

Anonymkode: c1db1...085

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei. Alle de jeg har villet ha som venn ble forelsket i meg. Så da måtte jeg kutte dem ut. Jeg ville jo ikke det. Jeg ville ha venn. Ikke kjæreste. 

Dette er for meg en gåte, å måtte kutte ut folk pga at de får følelser. De er da samme folkene for det.

Anonymkode: 40641...5bb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Dette er for meg en gåte, å måtte kutte ut folk pga at de får følelser. De er da samme folkene for det.

På en måte er jeg enig i det, men på den annen side... en forelsket person kan bli ganske masete og klengete og stadig vekk la det dryppe hint om følelsene sine osv. Kort sagt, det kan bli ganske masete om den forelskede personen ikke holder det for seg selv lenger, men fortsetter å gi uttrykk for det i håp om at vennen skal "ombestemme seg" på et vis og plutselig bli forelsket tilbake.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (34 minutter siden):

På en måte er jeg enig i det, men på den annen side... en forelsket person kan bli ganske masete og klengete og stadig vekk la det dryppe hint om følelsene sine osv. Kort sagt, det kan bli ganske masete om den forelskede personen ikke holder det for seg selv lenger, men fortsetter å gi uttrykk for det i håp om at vennen skal "ombestemme seg" på et vis og plutselig bli forelsket tilbake.

Merkelig at dette skal gjelde alle. Man hører konsekvent om at har de fått følelser må og skal de kuttes ut. Det er intet annet å gjøre med dem.

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Merkelig at dette skal gjelde alle. Man hører konsekvent om at har de fått følelser må og skal de kuttes ut. Det er intet annet å gjøre med dem.

Er enig i at det er litt rart at man alltid hører om at de må kuttes ut, ja. En person som er forelsket i en venn men har fått "avslag" på sine følelser, ville vel normalt ha enten tatt det til seg og ikke sagt mer om det men bare vært en venn.... eller selv valgt å kutte for å skåne sine egne følelser?

Men her på KG er det alltid den parten som IKKE er forelsket som kutter kontakten, har man inntrykk av, ja.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er dem. Men når dem vil mere enn meg så går det ikke. Jeg har prøvd. Så ble dem sur når jeg fikk meg kjæreste. For hallo dem ville jo ha meg. Ja men no føler jeg ikke slik for deg. Nei det ble bare tull. Jeg gidda ikke. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke at heterofile menn og kvinner kan ha vennskap hvor ingen av partene har hatt eller har lyst til mer enn bare vennskap. Jeg trodde lenge det men ikke nå lenger. Jeg har et par kamerater men jeg vet at begge var forelsket i meg, det har de fortalt lenge etterpå. Kjæresten min var bare venn i mange år. Han ville alltid mer. Så nei jeg tror ikke at man kan ha "bare venn".

Anonymkode: 05148...6da

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg prøvde å holde på vennskapet til kompisen min som var forelsket i meg. Vi hadde tross alt 20 års vennskap sammen, og jeg ville ikke miste det. Men etter at han kom med sine kjærlighetserklæringer var liksom hele barrieren brutt for ham. Han søkte mot fysisk kontakt hver gang vi traff hverandre, brukte "søte" kallenavn på meg, og uansett hva jeg sa eller gjorde så var det alltid sååå fantastisk i hans øyne. Blikket og øynene hans hadde et slør av forelskelse i seg hele tiden. Til slutt måtte jeg sette meg ned med ham og ta en prat om vennskapsforholdet. At det ikke kunne være noe annet enn vennskap mellom oss. Fra da av ble han mutt, deppa og utbrent. Såpass utbrent at han ble sykemeldt fra jobben sin over lengre tid. Uansett hva jeg prøvde å få ham med på, så dukket han opp mutt og sliten. Prøvde å være en støttende venninne for ham og psyken hans, mens han så ut til å mene at det kun var én løsning på problemet hans (og det var et kjæresteforhold til meg). Det var da jeg innså at jeg måtte kutte relasjonen.

Kanskje nyttig å nevne at jeg er godt gift med en fantastisk mann jeg har delt halve livet med. Verken han eller jeg syntes jeg sto i noe grei situasjon med kompisen min.

Anonymkode: 29233...3ce

• Liker 1
Skrevet

Men jeg tenker…. Er det ikke ugreit å invitere seg selv på 17 mai besøk også bare dumpe slikt på hosten?  Kan jeg kaste slike gjester ut før tiden?

Skrevet
Ekko jenta skrev (39 minutter siden):

Men jeg tenker…. Er det ikke ugreit å invitere seg selv på 17 mai besøk også bare dumpe slikt på hosten?  Kan jeg kaste slike gjester ut før tiden?

Var det en mannlig venn som kom?

Skrevet
Brunhilde skrev (11 minutter siden):

Var det en mannlig venn som kom?

Ja? 

Skrevet
Ekko jenta skrev (44 minutter siden):

Ja? 

Det virket bare som om du kanskje svarte i feil tråd 😉

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...