Gå til innhold

Eks har satt seg som enkemann på profilen sin

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Støtter forslaget om å informere naboer. Vi fikk en melding fra en av våre naboer der hun skrev rett ut at hun var livredd sin eks. Etter det var det flere av oss naboene som sørget for å gå innom henne flere ganger om dagen, bl.a. luftet hunden i hagen hennes. Og en annen nabo satte opp overvåkingskamera på grensen mellom seg og denne damen, og der dukket eksen opp så hun fikk brukt det som bevis. 

Anonymkode: 272f9...6e0

Støtter dette. Informer de rundt deg.

Har du noen mannlige venner eller slekt som kan bo hos dere en stund?

• Liker 1
  • Hjerte 1

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Mannen har helt klart en psykose på gang. Send bekymringsmelding til legen hans...

Anonymkode: 1aad5...129

Dette er ikke psykose 🙄 Det er manipulasjon. 

Anonymkode: 5317c...3b9

• Nyttig 3
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Støtter forslaget om å informere naboer. Vi fikk en melding fra en av våre naboer der hun skrev rett ut at hun var livredd sin eks. Etter det var det flere av oss naboene som sørget for å gå innom henne flere ganger om dagen, bl.a. luftet hunden i hagen hennes. Og en annen nabo satte opp overvåkingskamera på grensen mellom seg og denne damen, og der dukket eksen opp så hun fikk brukt det som bevis. 

Anonymkode: 272f9...6e0

Dere høres ut som fantastiske naboer 🫶🫶 ( ville bare skrive det) 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan går det ts? Kan du innom denne tråden innimellom så vi vet du har det bra? 

Anonymkode: cadd2...3a3

Har på nytt vært i kontakt med advokat i dag å hatt en god samtale, mange gode tips her inne. I dag har jeg nesten ikke hørt noe fra eks, bare noen meldinger som jeg ikke svarer på. Jeg er utrolig redd for hva han kan finne på, barna kjenner faren sin godt og de lurer også på om deres biologiske far holder på å miste grepet. Barna er store så de får også meldinger fra far selv om de heller ikke svarer. 

Jeg har i dag sittet å forsøkt å skrive ned hvordan livet har vært fra jeg møtte min eks å frem til i dag, dette for å lettere kan sette ord på det jeg har opplevd og jeg ser jo hvor skjult volden har vært, noe som gjør det vanskelig å formidle hva jeg har opplevd.

Jeg har hatt noen runder med meg selv og jeg vurderer å flytte til en annen plass i landet bare for å få litt avstand å for at barna skal få ro. Hilsen ts

Anonymkode: d7db3...630

• Liker 2
  • Hjerte 6
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg og eks gikk fra hverandre etter 16 års samliv. Jeg gikk for han var voldelig. Jeg har hatt flere runder hvor eks har hatt kontakt og besøksforbud grunnet trussler og terror.

Eks har i lang tid nå vært truende på meldinger, jeg har ikke kontakt med eks og vi snakker kun gjennom meldinger pga barna, den siste tiden virker han paranoid, har mye teorier på alle i nærmiljøet som vil ta han, han tror de fleste i offentlige instanser er med i en sekt og han tror at flere tusen personer er ute for å ta han. Oppførselen han viser har gjort meg utrygg å redd for hva han kan gjøre mot meg å barna, jeg har forsøkt å anmelde men saken blir henlagt for det er ingen trussler i meldingen, men jeg kjenner eks så godt så jeg vet at det som han skriver til meg er godt gjennomtenkt å det er de små nyansene i språket jeg oppfatter og som skremmer meg. jeg låser ytterdøren hver natt og barna låser døren på sitt rom å jeg har nøkkel til alle rom. i dag fikk jeg melding fra venner at eks har endret statusen sin til enkemann, det skremmer meg så mye, men politiet  tror ikke på meg. Jeg har ringt å sagt at jeg er redd, jeg har snakket med advokat som sier at mannen er klart gal, å jeg må anmelde med en gang om jeg tror han gjør noe, å advokat skal se på saken tvert, men politiet tror meg ikke, så nå sitter jeg å er redd, kan han skrive til alle som ser at jeg er død, så bryr han seg vel heller ikke om jeg er det

Regner med at han ikke har samvær med barna siden han er så ustabil ? Da trenger du ikke kommunisere med han heller . Blokker han. Hadde tatt med utskrift av alle de syke meldingene hans , til fastlegen DIN . Han / hun kan melde videre til mannens lege . For egen trygghet , veiledning og oppfølging , ville jeg rådført meg med både krisesenter og barnevernet evnt helsesøster på skolen . Må jo tære på barna å leve i så stor utrygghet 🥹❤️. Masse lykke til ❤️

• Liker 2

Ville virkelig vurdert flytting og skjult adresse. I tillegg ville jeg bosatt meg i en blokk eller flermannsbolig, i stedet for i et hus på landet. Da kan du få varslet folk i bygget om noe skjer, og det er gjerne en port ved inngangen som du må ha nøkkel eller kode til.

Få deg iallefall et alarmsystem med kamera så fort som mulig, så du kan skallsikre boligen på natten. Da kan du sove bedre, og også følge med på kamera/dokumentere om noe skjer.

Føler virkelig med deg, å leve sånn må være utmattende og fælt. Håper det ordner seg.

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Har på nytt vært i kontakt med advokat i dag å hatt en god samtale, mange gode tips her inne. I dag har jeg nesten ikke hørt noe fra eks, bare noen meldinger som jeg ikke svarer på. Jeg er utrolig redd for hva han kan finne på, barna kjenner faren sin godt og de lurer også på om deres biologiske far holder på å miste grepet. Barna er store så de får også meldinger fra far selv om de heller ikke svarer. 

Jeg har i dag sittet å forsøkt å skrive ned hvordan livet har vært fra jeg møtte min eks å frem til i dag, dette for å lettere kan sette ord på det jeg har opplevd og jeg ser jo hvor skjult volden har vært, noe som gjør det vanskelig å formidle hva jeg har opplevd.

Jeg har hatt noen runder med meg selv og jeg vurderer å flytte til en annen plass i landet bare for å få litt avstand å for at barna skal få ro. Hilsen ts

Hvis du har mulighet til å flytte høres det ut som en god ide. For en periode. ❤️ 

Anonymkode: cadd2...3a3

• Liker 1

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hjelpe med hva da? De kan ikke få eksen til å endre adferd.

Anonymkode: 93785...5a9

Barneverntjenesten kan selvfølgelig også rådgi mor, legge press på politi og støtte barna. Dersom barna låser rommet hver kveld i frykt for far, er det åpenbart skadelig for deres utvikling. 

Anonymkode: d1bd2...473

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Barneverntjenesten kan selvfølgelig også rådgi mor, legge press på politi og støtte barna. Dersom barna låser rommet hver kveld i frykt for far, er det åpenbart skadelig for deres utvikling. 

Anonymkode: d1bd2...473

Skjønner at noen frykter barnevernet . Men i akkurat dette tilfellet er det mer omsorgssvikt å ikke rådføre seg med de. Barnevern kan snakke med politi ang kontaktforbud etc . Det gjorde de, og fikk til , i en bekjent sitt tilfelle . Det å la barn leve  i så stor frykt , (uten å koble inn nødvendige instanser , utenom politi ) er også en form for omsorgssvikt . 

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 22.5.2025 den 0.33):

Send til kommunelegen.

Anonymkode: 7f19c...dc7

Eller ta kontakt med legevakt. De får videresendt informasjon til fastlegen hans. 

Anonymkode: a06f6...fd3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...