Gå til innhold

Eks har satt seg som enkemann på profilen sin

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og eks gikk fra hverandre etter 16 års samliv. Jeg gikk for han var voldelig. Jeg har hatt flere runder hvor eks har hatt kontakt og besøksforbud grunnet trussler og terror.

Eks har i lang tid nå vært truende på meldinger, jeg har ikke kontakt med eks og vi snakker kun gjennom meldinger pga barna, den siste tiden virker han paranoid, har mye teorier på alle i nærmiljøet som vil ta han, han tror de fleste i offentlige instanser er med i en sekt og han tror at flere tusen personer er ute for å ta han. Oppførselen han viser har gjort meg utrygg å redd for hva han kan gjøre mot meg å barna, jeg har forsøkt å anmelde men saken blir henlagt for det er ingen trussler i meldingen, men jeg kjenner eks så godt så jeg vet at det som han skriver til meg er godt gjennomtenkt å det er de små nyansene i språket jeg oppfatter og som skremmer meg. jeg låser ytterdøren hver natt og barna låser døren på sitt rom å jeg har nøkkel til alle rom. i dag fikk jeg melding fra venner at eks har endret statusen sin til enkemann, det skremmer meg så mye, men politiet  tror ikke på meg. Jeg har ringt å sagt at jeg er redd, jeg har snakket med advokat som sier at mannen er klart gal, å jeg må anmelde med en gang om jeg tror han gjør noe, å advokat skal se på saken tvert, men politiet tror meg ikke, så nå sitter jeg å er redd, kan han skrive til alle som ser at jeg er død, så bryr han seg vel heller ikke om jeg er det

Anonymkode: d7db3...630

• Hjerte 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mannen har helt klart en psykose på gang. Send bekymringsmelding til legen hans...

Anonymkode: 1aad5...129

• Liker 10
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Mannen har helt klart en psykose på gang. Send bekymringsmelding til legen hans...

Anonymkode: 1aad5...129

Dette. Ikke vent til politiet får ut fingeren. 

Anonymkode: 7faa3...727

• Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette. Ikke vent til politiet får ut fingeren. 

Anonymkode: 7faa3...727

ts. jeg vet ikke lenger hvem som er legen. Det ble sendt bekymringsmelding for et eller 2 år siden men jeg vet at den legen ikke jobber som fastlege mer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

ts. jeg vet ikke lenger hvem som er legen. Det ble sendt bekymringsmelding for et eller 2 år siden men jeg vet at den legen ikke jobber som fastlege mer

Send til kommunelegen.

Anonymkode: 7f19c...dc7

• Liker 11
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Send også bekymringsmelding til barnevernet!

Anonymkode: 53284...204

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg og eks gikk fra hverandre etter 16 års samliv. Jeg gikk for han var voldelig. Jeg har hatt flere runder hvor eks har hatt kontakt og besøksforbud grunnet trussler og terror.

Eks har i lang tid nå vært truende på meldinger, jeg har ikke kontakt med eks og vi snakker kun gjennom meldinger pga barna, den siste tiden virker han paranoid, har mye teorier på alle i nærmiljøet som vil ta han, han tror de fleste i offentlige instanser er med i en sekt og han tror at flere tusen personer er ute for å ta han. Oppførselen han viser har gjort meg utrygg å redd for hva han kan gjøre mot meg å barna, jeg har forsøkt å anmelde men saken blir henlagt for det er ingen trussler i meldingen, men jeg kjenner eks så godt så jeg vet at det som han skriver til meg er godt gjennomtenkt å det er de små nyansene i språket jeg oppfatter og som skremmer meg. jeg låser ytterdøren hver natt og barna låser døren på sitt rom å jeg har nøkkel til alle rom. i dag fikk jeg melding fra venner at eks har endret statusen sin til enkemann, det skremmer meg så mye, men politiet  tror ikke på meg. Jeg har ringt å sagt at jeg er redd, jeg har snakket med advokat som sier at mannen er klart gal, å jeg må anmelde med en gang om jeg tror han gjør noe, å advokat skal se på saken tvert, men politiet tror meg ikke, så nå sitter jeg å er redd, kan han skrive til alle som ser at jeg er død, så bryr han seg vel heller ikke om jeg er det

Send bekymringsmelding så får han hjelpen han trenger. Har selv vært igjennom lignende, ikke så grovt som dette da. Eksen sleit med psyken og hadde de øynene som du sikkert kjenner til. Han var paranoid, hørte og luktet ting ingen andre merket, ekstremt sinne og truet med å ta sitt eget liv. Ringte legen hans å fortalte alt som hadde skjedd. 

Han ble oppringt av sin lege og innkalt til møte. Selvfølgelig var han sint på meg, men det får han bare bli. Så hadde han flere timer hos en spesiell psykolog på akkurat dette feltet. Han kom kjappere inn på dps pga dette, ble tildelt en av de bedre psykologene. Samtidig fikk han timer i gruppeterapi. 

Han fikk 3 grove diagnoser, blant annet borderline og en personlighetsforstyrrelse. Etter 1 år ble behandlingen avsluttet. Jeg kan se på øynene hans i periodene han sliter. I ettertid finner han lettere strategier for å holde seg oppe enn hva han har gjort før. 

Han er ikke lengre truende, han kan bli sint, men er flinkere til å roe ned kjapt, hans paranoia har roet seg kraftig, han har mer struktur i egen hverdag. Han har selv sett hva som skaper stress som fører til personlige problemer og har lettere for å sette egne grenser for å holde psyken oppe.

Så du har alt å vinne på å kjempe for at han får hjelp også. 

Anonymkode: 62512...426

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du har råd så kan du leie dere inn på hytte over en periode, da vet han ikke hvor dere er. 

Anonymkode: 62512...426

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

politiet trenger ikke tro deg for at du skal kunne levere en annmeldelse TS, og ved å levere den kan advokat hjelpe deg 

Anonymkode: 98fc4...6de

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er du i kontakt med krisesenter? 

Hvis ikke, synes jeg du skal ta kontakt. De kan være en svært god støtte i din situasjon, uavhengig av om dere bor der. Det kan også tenkes at dere bør bo der eller et annet sted en stund. 

Anonymkode: d1bd2...473

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Send også bekymringsmelding til barnevernet!

Nei! Barna bor åpenbart hos ts og da har de ingen tvangsmidler overfor faren. Hun oppnår bare et søkelys på seg selv.

Anonymkode: 93785...5a9

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring kommuneoverlegen som flere skriver. Nå skal det dessverre (i dette tilfellet) ofte en del til for å innlegge noen på tvang feks. Så ikke gitt det fører noe sted. Men du må gjøre det du kan. Ville hatt kamera ved ytterdør eller ringerklokke som filmer når det er bevegelse. Evt overvåking av hage og rundt huset. Det er vel lov på private arealer, om noen vet? Rett og slett for å ha bevis hvis han dukker opp. Og for å føle dere tryggere. Alltid ha døren låst som du allerede gjør. Følge barna til/fra skole om de er i skolealder. Være med på barnas aktiviteter. Alliere deg med naboer i tilfelle de observerer noe mistenkelig. 
Utrolig synd at politiet ikke tar dette seriøst. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du må ta skjermbilder av statusoppdateringen.

Du må ta skjermbilder av alle meldinger.

Du måbha kopi av de meldingene icen sky så hvis mobilen din går istykker får du tak i kopier. 

Dere må ha døren låst hele døgnet ikke vare om natta. Du bør kontakte politiet igjen med bevis og be om besøksforbud. 

Anonymkode: cadd2...3a3

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dokumenter så mye du kan. Få tatt skjermbilde av statusen hans som enkemann. Ta opp alle samtaler. Skaff deg alarm med sensorer, kamera og panikknapp knyttet til vekterselskap som rykker ut. Kan du få voldsalarm? 

Så må du få meldt ifra bekymring om denne mannen. Han høres overhodet ikke frisk ut. 

Anonymkode: 12d2c...ca6

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Rette egne skrivefeil. 

Du måbha kopi av de meldingene i en sky så hvis mobilen din går istykker får du tak i kopier. 

Dere må ha døren låst hele døgnet ikke vare om natta. Du bør kontakte politiet igjen med bevis og be om besøksforbud. 

Og du må gjøre alt dette og du må informere rektor på barnas skoler.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du måbha kopi av de meldingene icen sky så hvis mobilen din går istykker får du tak i kopier. 

Lurt å ha alt i skyen også ja. 
Her kan TS også sjekke om det ligger lagrete meldinger, bilder eller annet som hun evt skulle ha slettet eller ikke fått overført til ny telefon i senere tid. Jeg hadde behov for dokumentasjon på noe helt annet en gang og heldigvis lå det fortsatt i skyen. Jeg hadde bare ikke fått lastet alt inn på ny mobil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan går det ts? Kan du innom denne tråden innimellom så vi vet du har det bra? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Nei! Barna bor åpenbart hos ts og da har de ingen tvangsmidler overfor faren. Hun oppnår bare et søkelys på seg selv.

Anonymkode: 93785...5a9

Og så? De kan jo komme inn og hjelpe!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Støtter forslaget om å informere naboer. Vi fikk en melding fra en av våre naboer der hun skrev rett ut at hun var livredd sin eks. Etter det var det flere av oss naboene som sørget for å gå innom henne flere ganger om dagen, bl.a. luftet hunden i hagen hennes. Og en annen nabo satte opp overvåkingskamera på grensen mellom seg og denne damen, og der dukket eksen opp så hun fikk brukt det som bevis. 

Anonymkode: 272f9...6e0

• Liker 3
  • Hjerte 4
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...