Gå til innhold

Hva er greia med “hen”?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skriver alltid hen fordi det er så mange som blir provosert av det. Synes det er veldig interessant. Folk trenger noe å hate, og om de kan få ut litt agg over en sånn liten og ubetydelig ting så er vel det bra.

Anonymkode: 9bd44...ecd

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg skriver alltid hen fordi det er så mange som blir provosert av det. Synes det er veldig interessant. Folk trenger noe å hate, og om de kan få ut litt agg over en sånn liten og ubetydelig ting så er vel det bra.

Ja, eg begynte først å bruke det fast etter at eg la merke til at det provoserer folk så inni hampen. 

Etter ei kort tilvenningstid, så synes eg det er eit svært så praktisk ord. Så no bruker eg det ganske ofte, både privat og på jobb. Og så ofte som eg kan på KG.

Anonymkode: 5be62...3ea

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Mitt barn er hen. Som 0.4 % av alle barn som blir født i Skandinavia er. Hva gjør du med det? Barnet er ikke født med et spesifikt kjønn.

Anonymkode: ef0bf...d2e

Jo, det høres litt deilig ut egentlig å ikke bli plaget med menstruasjon og ufrivillige ereksjonen i hytt og pine.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva jeg gjør med det? Ingenting. Var det helt umulig å omtale barnet ditt før "hen" ble oppfunnet? Hva var de 0,4% før "hen", siden du sier det nå er 0,4% hen i Skandinavia.

Anonymkode: 938b2...21e

Men er du helt stokk dum? 
Hvert år fødes det barn som ikke kan defineres som X eller Y fra fødselen av! Det har alltid blitt kalt intersex, men nå kan de også bruke pronomenet «hen».

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du ikke vil skrive kjønn fordi du er redd for identifisering, kan du ikke bare skrive hun om det er han- og motsatt?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Mitt barn er hen. Som 0.4 % av alle barn som blir født i Skandinavia er. Hva gjør du med det? Barnet er ikke født med et spesifikt kjønn.

Er mer enn 0,4% som skriver "hen" her på KG

Anonymkode: 6e2aa...ab4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

HEN HEN HEN

Anonymkode: d32fd...ad0

Høne høne høne. 

Anonymkode: 154ab...4c6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nommin. 

Anonymkode: 154ab...4c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Anonymbruker*** skrev (11 timer siden):

"Degradere dem til et kjønnsløst individ" 😂

Ja, det er akkurat det man gjør.

Anonymkode: 22bed...b9f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

6 sider, ver så god. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Ja, det er akkurat det man gjør.

Ord som person, elev og menneske bør også ut av språket? Skal me gå tilbake til å skrive lærarinne og studine? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Bare om man trigges av ordet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.5.2025 den 8.13):

Ingen respekt for barnets kjønn utvises ved å bruke dette uttrykket, snarere tvert imot.

Barnets kjønn er sjeldent relevant for problemstillingen. Hvorfor er du så sykelig opptatt av barn sitt kjønn?🤔

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

DET ER LIKE MANGE BABYER SOM ER FØDT INTERSEX SOM DET ER FOLK MED GRØNNE ØYNE HER I VERDEN.

HEN ER KOMMET FOR Å BLI. GET OVER IT.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Grønnastar skrev (Akkurat nå):

Barnets kjønn er sjeldent relevant for problemstillingen. Hvorfor er du så sykelig opptatt av barn sitt kjønn?🤔

«Min lille med vagina  sliter med å sovne om kvelden. Siden hun har vagina må jeg få svar om hvordan jeg lettere kan hjelpe henne å sove».

«Barnet mitt med PENIS sliter med å få seg venner på skolen. Hvordan skal jeg hjelpe PENISBARNET mitt med dette?»

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.5.2025 den 23.28):

Hva er greia med “hen” i KG tråder? Dere skriver om barnet deres, kan man ikke bare skrive hvilket kjønn ungen har? 

Anonymkode: a768e...b07

Woke smittede mennesker bruker dette utrykket ! Som oftest er dette helt hjernevaskede politisk korrekte mennesker som gjør alt de kan i livet for å gli inn i den store mengden og alltid bli likt av alle til enhver tid. Utrolig lite sjarmerende. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Men er du helt stokk dum? 
Hvert år fødes det barn som ikke kan defineres som X eller Y fra fødselen av! Det har alltid blitt kalt intersex, men nå kan de også bruke pronomenet «hen».

Det er mellom 5 og 15 mennesker i Norge hvert år, av de 54.000 mennesker som fødes. Men de får over tid grundig utredning og kjønn fastsettes over tid. Så  det er så ekstremt marginalt at det å lage et eget ord på det er latterlig. Så si nå sannheten da ! Dette har ikke noe med disse å gjøre ! Hen kom inn fordi Woke gjengen krevde det og maste over tid. Og det er mennesker med helt klart definerte kjønn som bruker dette, men de "føler seg som noe annet". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
TomKrus skrev (6 minutter siden):

Woke smittede mennesker bruker dette utrykket ! Som oftest er dette helt hjernevaskede politisk korrekte mennesker som gjør alt de kan i livet for å gli inn i den store mengden og alltid bli likt av alle til enhver tid. Utrolig lite sjarmerende. 

1,4 % av mennesker i verden er født intersex. Og så skal jeg ikke nevne de som er ikke-binære av valg, for av skrivestilen din er det åpenbart en trigger for deg. 

Det er så sjukt gammeldags å skulle definere kjønnet for å ville ha kontekst. Det er så sjukt gammeldags å insistere på han/hun der kjønn ikke er relevant, fremfor å ta til seg det TI ÅR gamle uttrykket «hen». Det er så sjukt hvit gammel gubbe å mene at dette er «woke» (og mene det er en sykdom) når mange land (blant annet våre naboer) har kjønnsløse pronomen som standard.

Det er så sjukt hvit gammel gubbe i 2025 å henge seg opp i et pronomen og mene det er politisk. De eneste som politiserer et pronomen er de som blir sure over det.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...