AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:28 #1 Del Skrevet onsdag kl 21:28 Hva er greia med “hen” i KG tråder? Dere skriver om barnet deres, kan man ikke bare skrive hvilket kjønn ungen har? Sitat Anonymkode: a768e...b07 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:48 #2 Del Skrevet onsdag kl 21:48 Enklere med hen enn hun/han og så blir man mer anonym. Anonymkode: e883d...ee1 3 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adrenalina1 Skrevet onsdag kl 21:54 #3 Del Skrevet onsdag kl 21:54 Jeg hater det ordet som pesten. Da sier jeg heller vedkommende. Eller så gjør jeg det slik h*n. 14 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 05:30 #4 Del Skrevet i går, 05:30 De vil ikke oppgi kjønn. Det finnes mange langt bedre måter å skrive om et barn uten å oppgi hvilket kjønn det har, men 'hen' er i det minste leselig i motsetning til 'h*n'. Anonymkode: f8e4f...3bd 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 05:57 #5 Del Skrevet i går, 05:57 Det er kun damer som bruker den benevnelsen for å prøve å anonymisere mest mulig . Menn gidder ikke å dille på den måten. Irriterende å lese hen , hen Anonymkode: ecbc0...7ce 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:05 #6 Del Skrevet i går, 06:05 Enn trendjippo som folk liker å være en del av. Selv har jeg og kommer selvsagt aldri til å bruke ordet. Anonymkode: 22bed...b9f 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rebecca30 Skrevet i går, 06:06 #7 Del Skrevet i går, 06:06 Noen skriver "hen" fordi de vil skjerme barnas kjønn, spesielt i åpne forum. Det handler ikke om å være vanskelig, men om personvern og respekt. Og nei, vi skylder ingen å oppgi kjønnet på barna våre i en diskusjon på internett. 8 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:13 #8 Del Skrevet i går, 06:13 Rebecca30 skrev (6 minutter siden): Noen skriver "hen" fordi de vil skjerme barnas kjønn, spesielt i åpne forum. Det handler ikke om å være vanskelig, men om personvern og respekt. Og nei, vi skylder ingen å oppgi kjønnet på barna våre i en diskusjon på internett. Ingen respekt for barnets kjønn utvises ved å bruke dette uttrykket, snarere tvert imot. Anonymkode: 22bed...b9f 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rebecca30 Skrevet i går, 06:29 #9 Del Skrevet i går, 06:29 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ingen respekt for barnets kjønn utvises ved å bruke dette uttrykket, snarere tvert imot. Anonymkode: 22bed...b9f Det er da for faen ikke respektløst i å bruke "hen"! Det er bare å ikke blottlegge ungen sitt kjønn for hele jævla internett. Hvorfor i helvete skal du ha rett på den infoen? Det er ikke din unge. Folk prøver å skjerme barna sine, og du sitter der og koker fordi noen ikke skrev "han" eller "hun"? Kom deg videre. Dette sier mer om deg enn om dem. 8 1 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:32 #10 Del Skrevet i går, 06:32 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Ingen respekt for barnets kjønn utvises ved å bruke dette uttrykket, snarere tvert imot. Anonymkode: 22bed...b9f I ditt hode. Anonymkode: 982bb...280 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:33 #11 Del Skrevet i går, 06:33 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Det er kun damer som bruker den benevnelsen for å prøve å anonymisere mest mulig . Menn gidder ikke å dille på den måten. Irriterende å lese hen , hen Anonymkode: ecbc0...7ce Feil. Hilsen en mannlig hen Anonymkode: b921f...871 3 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:34 #12 Del Skrevet i går, 06:34 Rebecca30 skrev (1 minutt siden): Det er da for faen ikke respektløst i å bruke "hen"! Det er bare å ikke blottlegge ungen sitt kjønn for hele jævla internett. Hvorfor i helvete skal du ha rett på den infoen? Det er ikke din unge. Folk prøver å skjerme barna sine, og du sitter der og koker fordi noen ikke skrev "han" eller "hun"? Kom deg videre. Dette sier mer om deg enn om dem. Ta deg sammen, du vet jeg har rett. Det minste man kan gjøre for sine barn er å respektere kjønnet deres, ikke degradere dem til et kjønnsløst individ. Å skulle måtte anonymisere sine barns kjønn på et anonymt forum er bare en billig unnskyldning. Til din info "koker jeg" ikke, og det forslitte uttrykket "det sier mer om deg" er også helt oppbrukt og utdatert. Det er ikke jeg som "må komme meg videre" her. Anonymkode: 22bed...b9f 6 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:35 #13 Del Skrevet i går, 06:35 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): I ditt hode. Anonymkode: 982bb...280 I barnets også, om en ikke har godkjenning fra dette. Anonymkode: 22bed...b9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet i går, 06:43 #14 Del Skrevet i går, 06:43 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Ingen respekt for barnets kjønn utvises ved å bruke dette uttrykket, snarere tvert imot. Anonymkode: 22bed...b9f Så jeg er respektløs om jeg skriver om "barnet mitt"? Eller "ungen min". To relativt kjønnsnøytrale substantiver. AnonymBruker skrev (5 minutter siden): I barnets også, om en ikke har godkjenning fra dette. Anonymkode: 22bed...b9f Tror ikke man tråkker på noen barns personvern om f.eks Anonymkode: 22bed...a4f oppgir et kjønnsdefinerende pronomen på ungen sin... 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:44 #15 Del Skrevet i går, 06:44 Hvis man i HI her skriver masse om barnet sitt, men ikke kjønn, så virker det bare rart. Et rødt flagg bør være å gi så mange opplysninger om barnet/familien at noen kan skjønne hvem det er. Det er ikke så vanskelig å unngå, uten å bare anonymisere kjønn. Dessuten røper de fleste seg i løpet av en lang tråd, og skriver han/hun i stedet for hen. Jeg bruker noen ganger hen om jeg ikke vet kjønnet. Men bruker helst "barnet" el.l. Om noen kommer til meg, og sier at de identifiserer seg som hen, så ville jeg ha brukt det. Men da er det jo noen jeg skal omgås. Har aldri opplevd det. Anonymkode: dac1a...738 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:46 #16 Del Skrevet i går, 06:46 newman01 skrev (Akkurat nå): Så jeg er respektløs om jeg skriver om "barnet mitt"? Eller "ungen min". To relativt kjønnsnøytrale substantiver. Tror ikke man tråkker på noen barns personvern om f.eks Anonymkode: 22bed...a4f oppgir et kjønnsdefinerende pronomen på ungen sin... Unnskyldninger i denne leiren mangler det ikke på. Jeg har sagt mitt og er ikke med på noen debatt der forsvar av dette idiotuttrykket forekommer. Oppfordrer hver enkelt til å aldri, aldri bruke det. Anonymkode: 22bed...b9f 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet i går, 06:51 #17 Del Skrevet i går, 06:51 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Unnskyldninger i denne leiren mangler det ikke på. Jeg har sagt mitt og er ikke med på noen debatt der forsvar av dette idiotuttrykket forekommer. Oppfordrer hver enkelt til å aldri, aldri bruke det. Anonymkode: 22bed...b9f Jeg er helt enig i at det er idiotisk å bruke "hen" når det ikke er relevant for å beskytte identiteten. Men poster man under anonym kode, ikke sier hvor man bor, hva man jobber med osv. er det lite sannsynlig at noen klarer å gjette seg frem til hvilken person det er snakk om. Det blir rett og slett litt plagsomt å lese Noen ganger kan det være greit med kjønnsnøytral diskusjon, for eksempel lønnsdiskusjoner. Om stilling og kompetanse er lik bør lønn være lik, uavhengig av kjønn. 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:10 #18 Del Skrevet i går, 07:10 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hva er greia med “hen” i KG tråder? Dere skriver om barnet deres, kan man ikke bare skrive hvilket kjønn ungen har? Anonymkode: a768e...b07 Jeg blar forbi diskusjoner der "hen" brukes. Anonymkode: e23e2...cf6 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:11 #19 Del Skrevet i går, 07:11 newman01 skrev (18 minutter siden): Jeg er helt enig i at det er idiotisk å bruke "hen" når det ikke er relevant for å beskytte identiteten. Men poster man under anonym kode, ikke sier hvor man bor, hva man jobber med osv. er det lite sannsynlig at noen klarer å gjette seg frem til hvilken person det er snakk om. Det blir rett og slett litt plagsomt å lese Noen ganger kan det være greit med kjønnsnøytral diskusjon, for eksempel lønnsdiskusjoner. Om stilling og kompetanse er lik bør lønn være lik, uavhengig av kjønn. Nettopp. For øvrig har vi fortsatt kun gutter og jenter. Det er ikke slik at det enkelte barnet har et unikt kjønn som straks vil avsløre barnet og familien hvis kjønnet oppgis i diskusjonen. Anonymkode: e23e2...cf6 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:12 #20 Del Skrevet i går, 07:12 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Enklere med hen enn hun/han og så blir man mer anonym. Anonymkode: e883d...ee1 Man blir jo ikke mer anonym ved å skrive hen eller han/hun. Jeg skriver han/hun. Hen er et ord jeg ikke forholder meg til.... Anonymkode: 721a8...60d 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå