BareMegAlene Skrevet onsdag kl 20:37 #1 Del Skrevet onsdag kl 20:37 Hei Jeg har hatt bilen min i 3 år, kjøpt brukt. Nettopp eugodkjent for 2 uker siden. Men. Bilen min blir varm i motoren og lukter bensin (bruker 95) etter bare halvtimes kjøring. Lukter bare når man er ute av bilen. Og kjenner man på panseret så er det glovarmt!! Jeg har hatt flere biler tidligere og kjørt flere biler fra venner og familie. Ingen blir varm i motoren som min. Selve den måleren/ temrometer inni dashbordet viser 90°, og øker ikke selv om motoren/panseret er glovarm. Da mener jeg den som viser f (fahrenheit) og c (celcius). Hva kommer den varme motoren av? Jeg tør ikke kjøre lengre enn 1time maks, er redd den starter å brenne/ eksplodere. Og den tar ca halvtime å kjøle seg ned til å ikke bli varm lenger. Olje og kjølevæske er i orden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:41 #2 Del Skrevet onsdag kl 20:41 Kommer det hvit eksos fra bilen? Anonymkode: b43e9...c55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:42 #3 Del Skrevet onsdag kl 20:42 Forbrenning? Anonymkode: d1d30...5d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:59 #4 Del Skrevet onsdag kl 20:59 Du må på verksted med den. Jeg hadde et veldig likt problem nylig, motoren ble varm og det luktet bensin, og det var noe med tennpluggene. De ble skiftet, men dessverre var noe annet i motoren skadet av varmen som utviklet seg, så nå venter jeg mens en jeg kjenner skal se om han kan gjøre noe med det. Bilen er gammel og jeg mistenker den må vrakes, men ikke bare pga dette, det har vært andre problemer også. Uansett, dette vil jeg råde deg til å få sett på kjapt, varmen kan skade motoren. Anonymkode: 7b8a8...459 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 04:12 #5 Del Skrevet i går, 04:12 Temperaturmåleren skal vise den sanne temperaturen, følg med på den. Kjører du mye sakte i finværet? Rett etter tur, koker det i kjølevæskebeholderen? Går viften eller er den stille? Anonymkode: 2dbbd...2cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BareMegAlene Skrevet i går, 05:01 Forfatter #6 Del Skrevet i går, 05:01 Kjører bare 15min til og 15min fra jobb daglig. Ellers halvtime her og der par ggr i uka. Motoren er varm under turen, altså stopper jeg og kjenner på panseret så er den glovarm, og tar halvtime å kjøle seg ned. Bilen bråker veldig kun når jeg starter bilen, typ når en båt durree. Bare et veldig høyt fres på noen sekunder også borte. Koker i kjøleveske beholder? Vet jeg ikke, er der ikke farlig å åpne denne å sjekke når motoren er varm? Uansett, naf som godkjente eu kontrollen, skal vel kunne avdekke dette hvis det var noe alvorlig? Fordi dette problemet har jeg hatt i mange måneder. Og eukontrollen var bare par uker siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PhilosopherSe7en Skrevet i går, 05:07 #7 Del Skrevet i går, 05:07 De sjekker ikke radiator, vifte, plugger osv på eu. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 05:08 #8 Del Skrevet i går, 05:08 BareMegAlene skrev (6 minutter siden): Uansett, naf som godkjente eu kontrollen, skal vel kunne avdekke dette hvis det var noe alvorlig? Fordi dette problemet har jeg hatt i mange måneder. Og eukontrollen var bare par uker siden. Nei. Det sjekkes kun sikkerhetsrelevante komponenter slik som bremsene og lys. Det sjekkes ikke motorhelse. Anonymkode: d1d30...5d7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet i går, 05:43 #9 Del Skrevet i går, 05:43 BareMegAlene skrev (9 timer siden): Hei Jeg har hatt bilen min i 3 år, kjøpt brukt. Nettopp eugodkjent for 2 uker siden. Men. Bilen min blir varm i motoren og lukter bensin (bruker 95) etter bare halvtimes kjøring. Lukter bare når man er ute av bilen. Og kjenner man på panseret så er det glovarmt!! Jeg har hatt flere biler tidligere og kjørt flere biler fra venner og familie. Ingen blir varm i motoren som min. Selve den måleren/ temrometer inni dashbordet viser 90°, og øker ikke selv om motoren/panseret er glovarm. Da mener jeg den som viser f (fahrenheit) og c (celcius). Hva kommer den varme motoren av? Jeg tør ikke kjøre lengre enn 1time maks, er redd den starter å brenne/ eksplodere. Og den tar ca halvtime å kjøle seg ned til å ikke bli varm lenger. Olje og kjølevæske er i orden. Det er helt normalt at panser blir varmt. Tipper det er dårlig med isolasjon på undersiden, og da kommer varmen fra motor rett mot metallet og det kjennes ut som om det koker under der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BareMegAlene Skrevet i går, 06:02 Forfatter #10 Del Skrevet i går, 06:02 tdm900 skrev (17 minutter siden): Det er helt normalt at panser blir varmt. Tipper det er dårlig med isolasjon på undersiden, og da kommer varmen fra motor rett mot metallet og det kjennes ut som om det koker under der. Hmmm.. så din bil blir også varm...? Lurte bare fordi mine 3 tidligere biler ikke blir varme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet i går, 07:16 #11 Del Skrevet i går, 07:16 BareMegAlene skrev (1 time siden): Hmmm.. så din bil blir også varm...? Lurte bare fordi mine 3 tidligere biler ikke blir varme Har ikke sagt at mitt panser blir varmt. Som jeg sa, det beror mest sannsynlig på om det er isolasjon på undersiden, eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå