AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #1 Del Skrevet 13 timer siden Jeg har akkurat oppdaget at jeg er gravid. Og at jeg har vært det lenge... Siste 100% sikre mens var i januar, så jeg kan være så langt som 20 uker på vei. Jeg tok en test i går fordi jeg har hatt litt vondt i magen noen dager, og jaggu kom det ikke to streker. Jeg er fortsatt ganske sjokkert, og skal ringe jordmor i morgen. Men jeg skal på kurs i forbindelse med jobb mandag-onsdag til uka. Dette er i en annen by og jeg må ta fly dit. Siden jeg neppe får time hos jordmor før turen, frykter jeg at jeg ikke kommer til å klare å kose meg sammen med kollegaer og heller bare bekymre meg for om alt står bra til med både meg og babyen. Bør jeg droppe kurset eller reise? Dette er et kurs jeg skal alene på fra min arbeidsplass, og det har vært planlagt lenge. Jeg er i usedvanlig god form og har hatt totalt fravær fra graviditrtssymptomer, derav sjokket av å oppdage dette først nå. Samtidig blir jeg jo naturligvis veldig redd for alt jeg ennå ikke vet... Nå som jeg vet at jeg er gravid føles plutselig alt så skummelt, til og med dette. Anonymkode: 73a1f...987 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #2 Del Skrevet 13 timer siden Dra! Du får ikke gjort så mye fra eller til. Prøv å få tatt en ultralyd privat før du drar? Da kan du fastslå lengde på svangerskap, og hvordan ting står til. Anonymkode: dd06d...db2 22 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #3 Del Skrevet 13 timer siden Hvorfor skal du ikke kunne dra? Du er akkurat den samme som i går som i dag - bortsett fra at du kan lite om mens, syklus og biologi. Men det vil nok ikke endre seg med det første uansett..... Anonymkode: 21ae4...be3 14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #4 Del Skrevet 13 timer siden Så klart reiser du. Hva skal jordmor fortelle deg som du ikke kan finne informasjon om på Internett? Anonymkode: 9b91b...c07 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #5 Del Skrevet 13 timer siden Kan du få til en privat UL i morgen eller fredag? Skjønner at dette er skremmende. Gratulerer? Jeg ville nok reist, men hadde nok tatt en privat ultralyd i forkant slik at man slipper å sitte med et hode som spinner. Anonymkode: a9969...567 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #6 Del Skrevet 13 timer siden Jeg ville dratt. Ta deg en privat ultralyd først hvis det går, ellers endrer ikke turen noenting. Anonymkode: d08a4...b73 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monican94 Skrevet 13 timer siden #7 Del Skrevet 13 timer siden selvsagt drar du. ikke er du dårlig, ikke er du tett på termin, ingen grunn til å ikke dra 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monican94 Skrevet 13 timer siden #8 Del Skrevet 13 timer siden og gratulerer mer graviditeten 🥳 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #9 Del Skrevet 13 timer siden Takk for svar ❤️ innerst inne vet jeg vel at det ikke har så mye å si, for om jeg ikke visste om graviditeten ville jeg heller ikke bekymret meg. Rart det der, hvor fort alt endrer seg med en gang man ser de to strekene og hvor mye man plutselig overtenker helt vanlige ting 🫣 Jeg bor dessverre landlig til og har ikke mulighet til å ta UL privat før jeg reiser. Må reise minst 2,5 time for det. Med mindre jeg faktisk gjør det i byen jeg skal på kurs i når jeg kommer dit. Anonymkode: 73a1f...987 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #10 Del Skrevet 12 timer siden Dra på kurs! Så lenge du ikke er over 24 uker så er det faktisk ikke noe som kan gjøres fra eller til med babyen. Ytterst få tilstander som kan behandles in uterus, så det ville jo vært din form som evt. ville hindret deg. PS: hvis du er over 14 uker på vei så skal du kunne kjenne toppen av livmoren din mellom skambeinet og navlen et sted. Kjenner du ingenting nytt der er du mest sannsynlig ikke så langt på vei. Anonymkode: 6dced...3a9 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 12 timer siden #11 Del Skrevet 12 timer siden Hvorfor skulle du ikke dra? Du er i god form. Flyreisen vil ikke påvirke barnet. En ultralyd fra eller til betyr ingen ting. Bare reis og kos deg. Men hold deg unna alkohol, rått kjøtt og sushi. Ikke klapp fremmede katter. Så vil alt gå helt strålende. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #12 Del Skrevet 12 timer siden Ta det i byen du skal til! Så får du litt ro og har en plan. Anonymkode: 8ef93...8eb 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #13 Del Skrevet 12 timer siden Har sjekket tilgjengeligheten i byen jeg skal til, og det er ledige timer i dagene jeg er der. Men hvis jeg når får time hos jordmor sent i neste uke, så har vel ikke en dag fra eller til så mye å si..? Jeg tror jeg avventer til jeg har snakka med jordmor i morgen. Anonymkode: 73a1f...987 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #14 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Har sjekket tilgjengeligheten i byen jeg skal til, og det er ledige timer i dagene jeg er der. Men hvis jeg når får time hos jordmor sent i neste uke, så har vel ikke en dag fra eller til så mye å si..? Jeg tror jeg avventer til jeg har snakka med jordmor i morgen. Anonymkode: 73a1f...987 Jordmor på helsestasjonen har sjelden ultralydapparat og ofte lang ventetid for å få time. Selv om de sikkert vil prøve å få deg inn så raskt som mulig, da. Men du må da kanskje belage deg på å måtte få en henvisning til ultralyd og dermed måtte vente enda lenger før du får stadfestet hvor langt du er på vei. Sånn sett kan det være lurt å ta en privat ultralyd når du har muligheten. Anonymkode: 06360...d6c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 10 timer siden #15 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har akkurat oppdaget at jeg er gravid. Og at jeg har vært det lenge... Siste 100% sikre mens var i januar, så jeg kan være så langt som 20 uker på vei. Jeg tok en test i går fordi jeg har hatt litt vondt i magen noen dager, og jaggu kom det ikke to streker. Jeg er fortsatt ganske sjokkert, og skal ringe jordmor i morgen. Men jeg skal på kurs i forbindelse med jobb mandag-onsdag til uka. Dette er i en annen by og jeg må ta fly dit. Siden jeg neppe får time hos jordmor før turen, frykter jeg at jeg ikke kommer til å klare å kose meg sammen med kollegaer og heller bare bekymre meg for om alt står bra til med både meg og babyen. Bør jeg droppe kurset eller reise? Dette er et kurs jeg skal alene på fra min arbeidsplass, og det har vært planlagt lenge. Jeg er i usedvanlig god form og har hatt totalt fravær fra graviditrtssymptomer, derav sjokket av å oppdage dette først nå. Samtidig blir jeg jo naturligvis veldig redd for alt jeg ennå ikke vet... Nå som jeg vet at jeg er gravid føles plutselig alt så skummelt, til og med dette. Anonymkode: 73a1f...987 Dra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #16 Del Skrevet 10 timer siden Hvorfor i alle dager skal du la vær å dra? Anonymkode: b1908...fc1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anononyma Skrevet 4 timer siden #17 Del Skrevet 4 timer siden Hvorfor i all verden skal du ikke dra når formen er fin? Jeg var på jobbtur i uke 30, stor som en blåhval, men formen var jo fin. La meg mye tidligere enn de andre fordi jeg var sliten, men på hotell er jo luksusen at man legger seg når man vil 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #18 Del Skrevet 2 timer siden Jeg hadde booket en ul i byen du skal til. Jeg vet ikke hvor fort jordmor kan få deg inn til ul på sykehuset, ikke usannsynlig at det kan ta litt tid. Anonymkode: 4df84...fa0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 2 timer siden #19 Del Skrevet 2 timer siden Selvfølgelig drar du på kurs. Book deg en privat UL i byen du skal til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #20 Del Skrevet 2 timer siden Oppdaget graviditet i uke 20 selv og orket ikke ta stilling til det før i uke 24. Gikk helt fint. Har man kommet til uke 20 så er oddsen stor for at alt er bra med begge fikk jeg beskjed om. Anonymkode: a41c7...dc6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå