Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det hender masken min slipper litt. F.eks.hvis noen ser på meg en stund så blir jeg stressa og "blikker" tilbake. Eller hvis noen irriterer meg på annet vis. Jeg kan nok se litt psycho ut og da får jeg så dårlig samvittighet etterpå, folk man skal jo ikke se stygt på folk. Men noen ganger går det bare ikke å holde maska!! Noen som kjenner seg igjen og har noen triks? Jeg liker virkelig ikke denne siden med meg selv. Har fått høre før at jeg er litt dårlig på å tilpasse meg sosialt, men folk aner ikke hvor mye fokus jeg har på å "holde maska" og være tilstede og hyggelig". Jeg tror det har med å gjøre at jeg er introvert. Eller er det noe annet? Er dette veldig unormalt? 

Anonymkode: 6d31d...9d3

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å slutte med det? Er et alternativ det 

Anonymkode: ac2cb...032

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva med å slutte med det? Er et alternativ det 

Anonymkode: ac2cb...032

Det er jo derfor jeg spør om noen teknikker. Noen ganger er det fryktelig vanskelig å holde maska hvis man er trøtt f.eks. 

Tar gjerne i mot konstruktive svar :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tror det har med å gjøre at jeg er introvert

Introverte har da også normaladferd og folkeskikk. Det handler om mangel på å klare å regulere seg selv og ha en grei oppførsel sammen med andre mennesker

Anonymkode: bbc9d...d98

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hva er å blikke ?🤔😅 sende stygt blikk?

Anonymkode: 086fc...e99

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva er å blikke ?🤔😅 sende stygt blikk?

Ja, et kort "bestemt" blikk.

Jeg har resting b**** face også men akkurat det er ikke min feil da. Folk sier jeg ser streng ut når jeg bare er avslappet/nøytral i fjeset. Så jeg gjør meg ofte "til" med å smile og være veldig hyggelig. Men klarer ikke det hele tiden heller, og da får jeg dårlig samvittighet for å ha oppført meg litt teit

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler med deg fordi jeg har det slik selv. Så takk som opprettet denne artikkelen. Jeg ser at de som allerede har kommentert ikke har kommet med noen råd enda (hvorfor da kommentere?)

Dette høres sikkert rart ut; men for meg hjelper det å ha en tyggis i munnen, da er hjernen og ansiktet såpass opptatt med det som er i munnen at man ikke får det sure "trynet". Det samme kan hjelpe litt mot sosial angst, da er kroppen opptatt med noe. Det er en teknikk som har hjulpet for meg.

Anonymkode: 53ac8...9c1

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg føler med deg fordi jeg har det slik selv. Så takk som opprettet denne artikkelen. Jeg ser at de som allerede har kommentert ikke har kommet med noen råd enda (hvorfor da kommentere?)

Dette høres sikkert rart ut; men for meg hjelper det å ha en tyggis i munnen, da er hjernen og ansiktet såpass opptatt med det som er i munnen at man ikke får det sure "trynet". Det samme kan hjelpe litt mot sosial angst, da er kroppen opptatt med noe. Det er en teknikk som har hjulpet for meg.

M39

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

M39

Takk for innspill! Fin fyr du 👍 M27

• Liker 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Takk for innspill! Fin fyr du 👍 

Endret av Sjarmør
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ja, et kort "bestemt" blikk.

Jeg har resting b**** face også men akkurat det er ikke min feil da. Folk sier jeg ser streng ut når jeg bare er avslappet/nøytral i fjeset. Så jeg gjør meg ofte "til" med å smile og være veldig hyggelig. Men klarer ikke det hele tiden heller, og da får jeg dårlig samvittighet for å ha oppført meg litt teit

Ahaa, ja da kjenner jeg meg igjen så det hagler etter! Jeg har et utrolig bitchy tryne når jeg slapper av i ansiktet og blir råsliten av å smile hele tiden. Ser en annen nevner tyggis og det har jeg ikke tenkt på så blir å stjele det tipset for jeg blir rett og slett sliten av å være i sosiale settinger. Dessverre ingen råd.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du blir irritert med god grunn bør du ta opp saken med den irriterende. Hvis ikke bør du jobbe med å ikke bli så irritert. Det med at folk stirrer skjønner jeg ikke helt, hvor ofte skjer det?

Anonymkode: 098fe...d14

AnonymBruker
Skrevet

Man ser jo ut som en umoden idiot, det hadde jeg brukt som motivasjon.

Anonymkode: 97adf...07c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en kollega en gang som kunne gi et intenst blikk, noe som kunne oppleves litt uventet. Hen var veldig stille, introvert og viste sjelden følelser utad. Det fikk meg noen ganger til å lure på hva som foregikk inni hodet på hen. Jeg tenkte at hen kanskje hadde indre monolog som Joe i You.

Anonymkode: 0b5ed...417

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg tror det har med å gjøre at jeg er introvert. Eller er det noe annet? Er dette veldig unormalt? 

Ikke bland inn introvert i dette. 

Anonymkode: 13c39...de0

Skrevet

Folk som "blikker" ser totalt idiot ut. Det bør være grei motivasjon for å slutte.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ikke bland inn introvert i dette. 

Anonymkode: 13c39...de0

Er så mange på KG som kaller seg introvert som om det er en diagnose 🙄

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Zidji skrev (9 minutter siden):

Er så mange på KG som kaller seg introvert som om det er en diagnose 🙄

Det har dog roet seg med de "høysensitive" i det siste.

Anonymkode: 7d7ff...565

AnonymBruker
Skrevet

Jeg stusser over at du blir «sur» hele tiden. Hva foranlediger det? 

Anonymkode: 4ee09...e9b

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Jeg stusser over at du blir «sur» hele tiden. Hva foranlediger det? 

Anonymkode: 4ee09...e9b

Noen er jo bare slik. Og så forventer de at miljøet rundt skal føye seg etter surmulinga. Jeg antar det er derfor folk "blikker" også, fordi de vil oppnå noe med surheten sin. Beste kur er å overse sure folk så de får tatt seg sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...