AnonymBruker Skrevet 21. mai #1 Skrevet 21. mai Der jeg jobber er temperaturen konstant 23 grader, i alle arbeidsrom. Har søkt om dette og det er jo langt over anbefalt arbeidstemperatur. Det er tett luft og VARMT. Jeg er så lei. Har sagt fra til de som koordinerer dette og de mente det var så mange som klaget over at det var så kaldt hele tiden før, så da skrudde de opp til 23. Mener å huske det var 21 før. Hvordan har dere det? Anonymkode: 65fb5...2fd 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai #2 Skrevet 21. mai Her kler man heller på seg enn av... Slike temperaturer inne bryter vel flere forskrifter. Anonymkode: a078a...91d 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai #3 Skrevet 21. mai Her er det 20 grader på kontoret, alt for kaldt for meg så jeg har en ekstra ovn som står på. Det å sitte å fryse eller måtte sitte med boblejakke er ikke noe digg så det er en glemmesak. Anonymkode: 0ae60...183 6 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai #4 Skrevet 21. mai Vi som jobber på kjøkken må jobbe i 40 grader når det er varmt ute. Da koker det inne. Desverre ikke ulovlig. Vi har kjøpt inn vifter. Hjelper litt. Ikke mye. Anonymkode: 0edb0...ef6 1 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai #5 Skrevet 21. mai Dere er utrolig heldige hvis det holder seg på 23, vi har ofte over 30. Anonymkode: 7779d...af5 5
AnonymBruker Skrevet 22. mai #6 Skrevet 22. mai Det kan variere mye. Det tar tid før klimaanlegget tilpasser seg utetemperaturen. Så er vant med å kle meg i flere lag. Det går helt fint, regulerer bare løpende. Anonymkode: 627aa...d3b
AnonymBruker Skrevet 22. mai #7 Skrevet 22. mai Hva jobber du med? Hvis det er mest stillesittende arbeid er det absolutt ikke for varmt (selv om det kan være for varmt for deg personlig, og jeg skjønner at det ikke er noe gøy). Nå er jo temperaturen hos dere midt i mellom, så mer rettferdig får det ikke blitt. Sitat – Menn trives på ca. 22 grader, mens kvinner har det best når det er 24 grader. Om sommeren vil disse temperaturene være litt høyere, siden vi har mindre bekledning. Forskning viser at dobbelt så mange kvinner som menn fryser på jobben, sier professor Mads Mysen i ventilasjonsteknikk ved OsloMet. https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/derfor-fryser-damene/16711748/ ...Sånn bortsett fra at det er sommertemperatur ute nå, og egentlig burde vært et par grader varmere innendørs for bedre samsvar (med mindre du har en jobb som innebærer mer fysisk aktivitet), så da er du jo heldig med at dere har det såpass kjølig. Under 23 grader og stillesittende arbeid er helt drepen for meg. Da går jeg med konstant spente muskler, mye hodepine og stive fingre, og det blir vanskelig å bruke tastatur. Enig i at tett luft er ubehagelig. Det må luftes skikkelig. Anonymkode: 41c33...c91 8
AnonymBruker Skrevet 22. mai #8 Skrevet 22. mai En av grunnene til at jeg misliker åpne landskap, savner kontoret mitt så inderlig. Kan heldigvis jobbe hjemmefra samt er mye på reise, så er ikke der så ofte. Stakkars dere som ikke har noe valg, jeg ville byttet jobb. Anonymkode: 487e8...b22 4
AnonymBruker Skrevet 22. mai #9 Skrevet 22. mai 25-28 grader her i felles arealene. Enda mer når det er varmt ute. Jobber på sykehjem med frysne pasienter. På rommene deres hvor vi skal hjelpe dem er det fjerne 32 grader. Anonymkode: 00a96...787 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai #10 Skrevet 22. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva jobber du med? Hvis det er mest stillesittende arbeid er det absolutt ikke for varmt (selv om det kan være for varmt for deg personlig, og jeg skjønner at det ikke er noe gøy). Nå er jo temperaturen hos dere midt i mellom, så mer rettferdig får det ikke blitt. ...Sånn bortsett fra at det er sommertemperatur ute nå, og egentlig burde vært et par grader varmere innendørs for bedre samsvar (med mindre du har en jobb som innebærer mer fysisk aktivitet), så da er du jo heldig med at dere har det såpass kjølig. Under 23 grader og stillesittende arbeid er helt drepen for meg. Da går jeg med konstant spente muskler, mye hodepine og stive fingre, og det blir vanskelig å bruke tastatur. Enig i at tett luft er ubehagelig. Det må luftes skikkelig. Anonymkode: 41c33...c91 Stillesittende arbeid. Det anbefales da strengt tatt maks 22 grader da. Anonymkode: 65fb5...2fd 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai #11 Skrevet 22. mai AnonymBruker skrev (48 minutter siden): En av grunnene til at jeg misliker åpne landskap, savner kontoret mitt så inderlig. Kan heldigvis jobbe hjemmefra samt er mye på reise, så er ikke der så ofte. Stakkars dere som ikke har noe valg, jeg ville byttet jobb. Anonymkode: 487e8...b22 Mye på hjemmekontor pga det faktisk Anonymkode: 65fb5...2fd
AnonymBruker Skrevet 22. mai #12 Skrevet 22. mai AnonymBruker skrev (8 timer siden): Dere er utrolig heldige hvis det holder seg på 23, vi har ofte over 30. Anonymkode: 7779d...af5 Hvor jobber du?!!! Anonymkode: 65fb5...2fd 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai #13 Skrevet 22. mai AnonymBruker skrev (8 timer siden): Her er det 20 grader på kontoret, alt for kaldt for meg så jeg har en ekstra ovn som står på. Det å sitte å fryse eller måtte sitte med boblejakke er ikke noe digg så det er en glemmesak. Anonymkode: 0ae60...183 Ahhh deilig!!!! Vil heller kle på meg enn å føle at jeg må ha på tynn bluse hele tiden Anonymkode: 65fb5...2fd
AnonymBruker Skrevet 22. mai #14 Skrevet 22. mai AnonymBruker skrev (8 timer siden): Her kler man heller på seg enn av... Slike temperaturer inne bryter vel flere forskrifter. Anonymkode: a078a...91d Helt enig!! Men etter å ha lest kommentarfeltet så skjønner jeg at min arbeidsgiver var lei av frysepinner. Folk elsker tydeligvis både 23, 25 og 30 grader - godt og varmt for hjernen… Anonymkode: 65fb5...2fd 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai #15 Skrevet 22. mai Vi har rundt 21-22 grader og jeg fryser konstant. 23 grader høres supert ut spør du meg! Men det høres kanskje ut som om det ikke er temperaturen som er problemet men at det er ikke er god nok luftkvalitet? Anonymkode: fc3e8...3cb 4
AnonymBruker Skrevet 22. mai #16 Skrevet 22. mai Kan du bytte plass med noen på en annen del av kontoret som kanskje vil ha det varmere? Ledelsen burde virkelig legge til rette for ulike klimasoner. Hvis man fryser eller er for varm så får man ikke arbeidet så effektivt. Jeg er kvinne og vil ha det svalt. Jobbet en gang med en mann som skrudde opp termostaten til 30. Holdt på å dø jeg. Jeg jobber best rundt 20 grader. 23 blir for varmt for meg. Nå har jeg droppet kontorjobb og er i et temperatur- kontrollert miljø og stortrives. Anonymkode: b591c...3cd 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai #17 Skrevet 22. mai AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Stillesittende arbeid. Det anbefales da strengt tatt maks 22 grader da. Anonymkode: 65fb5...2fd Det gjelder bare i perioden med oppvarmingsbehov (og det er uansett for kaldt for kvinner generelt). Poenget er at det må være et visst samsvar mellom innetemperatur og utetemperatur. Man kan alltids dra på jobb i vinterklær og beholde den tykke genseren, ullsokkene og de forede skoene på (hvis kleskoden tillater det), men det blir verre å dra på jobb i sommerklær for så å plutselig måtte forholde seg til vintertemperatur innendørs - spesielt når det er stillesittende arbeid. Anonymkode: 41c33...c91 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai #18 Skrevet 22. mai AnonymBruker skrev (18 timer siden): Der jeg jobber er temperaturen konstant 23 grader, i alle arbeidsrom. Har søkt om dette og det er jo langt over anbefalt arbeidstemperatur. Det er tett luft og VARMT. Jeg er så lei. Har sagt fra til de som koordinerer dette og de mente det var så mange som klaget over at det var så kaldt hele tiden før, så da skrudde de opp til 23. Mener å huske det var 21 før. Hvordan har dere det? Anonymkode: 65fb5...2fd Det er noe galt i vårt kontorlandskap, så vi starter dagen på rundt 23 grader, og kan nå 26-27 i løpet av dagen. Heldigvis bruker mange hjemmekontor, når så å si alle er på plass er det omtrent ulevelig. Men, det er visst innenfor AML/lovlig, så vi har levd med dette nå i godt over et år. Skal visstnok bli utbedret med nytt ventilasjonsanlegg til høsten. Anonymkode: 83231...dac
AnonymBruker Skrevet 22. mai #19 Skrevet 22. mai Det høres pes ut. Også kan man ikke lufte heller i sånne moderne lokaler. Det er bedre å ha det litt kaldt og bruke ekstra genser. Anonymkode: e2ebc...029 3
AnonymBruker Skrevet 22. mai #20 Skrevet 22. mai Jeg jobber som servicekoordinator og er den som får klagene på ventilasjon, temperatur og støy, og kan fortelle at det er helt umulig å gjøre alle fornøyde 🙈 Vi måler jevnlig både tilluft, co2-nivå, temperatur og desibelnibå og vi er stort sett alltid innenfor kravene. Og de nyeste byggene med balansert ventilasjon får ikke mindre klager enn byggene fra 70-tallet med konstant sus. Anonymkode: f4b07...b98
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå