Lava Anne Skrevet 6. juni #81 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg vet. Skal være streng med meg selv og tenke at jeg mer mye mer verdt enn det der. Det som gjør at jeg ikke klarer å gi helt slipp, er at han var verdens mest omsorgsfulle og fineste person da vi var sammen. Han pratet om fremtiden og at det var oss da, han fortalte alle rundt at nå hadde han funnet drømmedama og slapp å lete mer… Så endrer han seg til noe jeg ikke kjenner igjen i det hele tatt. Anonymkode: 9d7ba...300 Det er mange mennesker som kan møte deg når ting er bra, men ikke når ting er dårlig. Noen klarer å møte mer "konkrete problemer", men ikke feks en depresjon. Noen kan møte noen uttrykk for depresjon, men ikke andre uttrykk. Depresjon kan være dyp passivitet og nedstemthet, men det kan også vise seg i kronisk frustrasjon, lav stresstoleranse og sinne. Det kan være noen få måneder, andre har tilbakevendende episoder eller har det kronisk i ulik grad. Noen kan havne i psykose. Noen klarer å møte sine egne vanskelige følelser, men ikke andres, osv. Og noen bruker ubevisst større utfordringer til å avslutte nære relasjoner fordi de i utgangspunktet ikke ønsket mer tett kontakt. Alt dette er muligheter og svært vanlig, men som oftest får du ikke et klart svar. Ofte vet vi ikke selv, og svarene blir diffuse og utilfredsstillende. Behovet for svar kan ofte gjøre vondt verre. Det er like greit å ha funnet ut dette såpass tidlig. Andre finner ikke ut av dette før de er vikla langt inni det. Men ellers tenker jeg at det er viktig at du fremover øver på å dele følelser underveis. Noen vil ta deg imot, andre ikke. Du finner ut av det når du deler og du kan luke ut tidligere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå