Gå til innhold

Er det virkelig jeg som overreagerer? Samboer "glemmer" ofte å informere meg om planer i vårt felles hjem.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

For meg er det helt greit med overraskelsesbesøk. Men da må de tåle at det er pittelitt rot (ikke graps, men litt leker her og der, et par hybelkaniner og noen tallerkner som venter på oppvaskmaskinen.

IKKE gidd å late som at du vet om besøket. Da blir du medansvarlig for at dere kanskje ikke har noe å by gjestene. Men vær positiv. Si "hei, så kjekt å se dere! Har Einar bydd på noe, eller skal jeg se om finner noe kjeks til kaffen?"

Anonymkode: 7b190...223

• Liker 3

Fortsetter under...

Slutt å glatt over.

Vis at du er overrasket, og spør han foran de andre hva som er planen, maten ect.

Da vil de andre etterhvert skjønne at du ikke ante at de skulle komme, og kanskje de selv ber han si ifra til deg.

Ingen liker å komme slik "uinvitert".

• Liker 5
  • Nyttig 4
AnonymBruker

«Neimen, er det folk her, nå har Karl glemt å informere meg IGJEN!» og så ler du, setter deg ned og forventer samme oppvartning som gjestene. Og så himler du med øynene og småler, så han ikke kan ta deg på at du er sur, men nok til at han blir usikker. 

Så ond hadde jeg vært. 

Anonymkode: 54395...dcc

• Liker 3
  • Nyttig 4

Hadde mannen invitert masse folk på besøk uten å informere meg hadde det rabla for meg. Får han en syk glede i å se deg bli overrasket når uventet gjest etter uventet gjest kommer inn døra eller hva er greia?

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Igjen må jeg gå rundt og late som at alt er fint, for jeg vil ikke ta den kampen foran alle.

Jeg hadde svart at det var jo dumt, siden jeg har gitt beskjed om at akkurat i dag skulle jo jeg på kino, ut og spise, treffe venninner, trene osv... Og gått ut av døra igjen og blitt borte til gjestene var borte. 

Anonymkode: a96a8...221

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker

Jeg hadde reist bort. Hadde jeg kommet hjem til fult hus med en feiring jeg aldri hadde hørt noe om, ikke greit. Èn gang, ok, man kan være stressa og glemme, men dette er jo gjentakende. Jeg hadde som sagt reist uten et ord, og blitt borte til dagen etter. Han behandler deg som at du ikke har stemmerett eller trenger å vite noe som helst, da hadde han fått tilbake den veien fra meg hvertfall. 

Anonymkode: e2d55...5b0

• Liker 2
  • Nyttig 1

Annonse

AnonymBruker

Hadde heller ikke giddi å glatte over. Hadde sagt at jeg ikke viste det kom noen. Passer det dårlig med mine planer, kjører jeg på med det jeg hadde tenkt. Gidder ikke late som.

Anonymkode: a8acb...e64

• Liker 2
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...