Gå til innhold

Bruke mann for sex, innafor?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg vet faktisk ikke om jeg selv ville klart å avslutte med en som spilte meg på den måten.

Anonymkode: f0e9a...0fb

Neivel, men det er jo likevel ditt eget ansvar. Det er jo ingen andre som presser deg. Hvis du velger å ha sex med noen du ikke er kjæreste med, så må du takle at det ikke blir noe. 

Anonymkode: fb288...d3a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvem som helst kan klikke litt av å bli brukt så til de grader.

Anonymkode: ed1a4...a9a

Man velger selv å la seg bruke, og nei, ingen har lov å klikke bare fordi det ikke går deres vei. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Neivel, men det er jo likevel ditt eget ansvar. Det er jo ingen andre som presser deg. Hvis du velger å ha sex med noen du ikke er kjæreste med, så må du takle at det ikke blir noe. 

Åja, fasitsvaret var så enkelt? Var jo egentlig ingenting å lure på da. Si det til alle, sånn er det :) 

• Liker 2
Skrevet

Man velger selv å la seg bruke, og nei, ingen har lov å klikke bare fordi det ikke går deres vei. 

I praksis er det fult ut lov å "klike". I Norge er sjansene for å strafes for alvorlige ting som voldtekt eller familievol veldig lave. Så tror du politiet hadde brukt resurser på noen fordi de ringte eksen sin i noen måneder? 

Litt som når du sier det er lov å utnyte menesker, så er det også lov å klike i et brud. Alle kan velge å være dårlige menesker... Men som du ser i historien du svarer på, velger du å oppføre deg dårlig får du selfølgelig lite sympati om noen oppfører seg dårlig tilbake. 

AnonymBruker
Skrevet

Nyt sexen og så ser dere hva det fører til. Vær åpen og ærlig med han, slik at han ikke tror at alt er fullkomment. Kos dere❤️

Anonymkode: 38c46...fd8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Åja, fasitsvaret var så enkelt? Var jo egentlig ingenting å lure på da. Si det til alle, sånn er det :) 

De som ikke vet dette innen de er voksen, er det nok ikke noe håp for.

Helt ærlig blir jeg nokså matt av hvordan man ordlegger seg i denne tråden;

«en som spilte meg på den måten»

«å bli brukt så til de grader»

Her er man altså ikke kjærester, og har ingen forpliktelser overfor hverandre, man takler dårlig å ikke være kjærester, likevel jumper man til køys, og så, når det ikke går som man vil, så skal man klage på det?

Det blir litt som å ikke låse døren og så bli sjokkert over at noen har gått inn og forsynt seg med det de fant. Man legger opp til sorg og skuffelse. Man forsøker å legge skylden på andre, men det er ens eget ansvar. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Pippi Lotta skrev (7 timer siden):

I praksis er det fult ut lov å "klike". I Norge er sjansene for å strafes for alvorlige ting som voldtekt eller familievol veldig lave. Så tror du politiet hadde brukt resurser på noen fordi de ringte eksen sin i noen måneder? 

Litt som når du sier det er lov å utnyte menesker, så er det også lov å klike i et brud. Alle kan velge å være dårlige menesker... Men som du ser i historien du svarer på, velger du å oppføre deg dårlig får du selfølgelig lite sympati om noen oppfører seg dårlig tilbake. 

Det var en talemåte. Klart man har lov til å klikke, i betydningen få et mentalt sammenbrudd. Det skal bare ikke gå ut over andre at man gjør det.

Og nei, det at ting ikke blir straffet eller at sjansen for å bli straffet for noe er lav, betyr ikke at det er lov :ordlos:

• Liker 1
Skrevet (endret)

Poenget mitt var at man kan være slem på mange måter, ingen strafer deg den ene eller andre veien... Uten om at du selfølgelig får mindre sympati om folk er slem tilbake om du startet. 

Endret av Pippi Lotta
AnonymBruker
Skrevet
Pippi Lotta skrev (6 minutter siden):

Poenget mitt var at man kan være slem på mange måter, ingen strafer deg den ene eller andre veien... Uten om at du selfølgelig får mindre sympati om folk er slem tilbake om du startet. 

OK.

Jeg har mindre sympati med den som føler seg lurt og brukt, enn med motparten. Har generelt høy toleranse for kynisme og egoisme, og lav toleanse for offerrollen og dramatikk. Ikke bare tror jeg at det gjelder flertallet, som et utgangspunkt, jeg tror også at menneskers tålmodighet med offerrollen og krenkende mennesker, er nokså tynnslitt, etter årevis med skam kastet etter mennesker som er helt normale. Særlig gjelder dette kjærlighet vs sex.

Kjærlighet er liksom så yndig og søtt og fint, mens sex er skammelig ekkelt og stygt. Mennesker som liker kjærlighet er snille, mennesker som liker sex er slemme. Det er Norge 2025.

Måtte vi gå mot en lysere fremtid! 🌱🌦️

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

OK.

Jeg har mindre sympati med den som føler seg lurt og brukt, enn med motparten. Har generelt høy toleranse for kynisme og egoisme, og lav toleanse for offerrollen og dramatikk. Ikke bare tror jeg at det gjelder flertallet, som et utgangspunkt, jeg tror også at menneskers tålmodighet med offerrollen og krenkende mennesker, er nokså tynnslitt, etter årevis med skam kastet etter mennesker som er helt normale. Særlig gjelder dette kjærlighet vs sex.

Kjærlighet er liksom så yndig og søtt og fint, mens sex er skammelig ekkelt og stygt. Mennesker som liker kjærlighet er snille, mennesker som liker sex er slemme. Det er Norge 2025.

Måtte vi gå mot en lysere fremtid! 🌱🌦️

Det er ganske åpenbart at du har noe høy "toleranse" for egoisme. Jeg syntes bare det var lit ironisk at du var så klar på at det er greit å såre noen på en måte men at på en annen måte er det plutselig "ikke lov".... Er man slem så er man slem, det enne måten er ikke mer greit en den andre (synes jeg).

AnonymBruker
Skrevet
Pippi Lotta skrev (13 minutter siden):

Det er ganske åpenbart at du har noe høy "toleranse" for egoisme. Jeg syntes bare det var lit ironisk at du var så klar på at det er greit å såre noen på en måte men at på en annen måte er det plutselig "ikke lov".... Er man slem så er man slem, det enne måten er ikke mer greit en den andre (synes jeg).

Nå blander du!

Jeg har full sympati med mennesker som gjør sitt beste for å unngå å bli såret og som likevel blir såret. Det skrev jeg om allerede på side 1. 

Det jeg angriper er alle de som puler rundt uten å være i forhold samtidig som de beskriver seg selv som lett å såre. Det er 100% mulig å la være å ha sex utenom forhold, og kun ha sex med de man allerede er kjæreste med. Så når man da gjør det likevel, så er det som å INVITERE til krenkende følelser. Det synes jeg er kvalmt. Når man da attpåtil forsøker å legge skylden på den andre, og ikke ta noe ansvar selv, desto verre.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke sagt rett ut til han at du BRUKER han for sex. Det å bruke noen er ikke fint eller sjarmerende.

Men å si at du ikke ser for deg dere i fremtiden, at du kun ønsker et uforpliktet forhold, sånn dere har det er en bedre måte å si det på.

Men han vil allikevel kunne tolke "forholdet" at dere har det så fint sammen og vil overbevise seg selv at dere vil ende opp som kjærester. Forelskede personer gjør ofte det. Voksen eller ikke.

Jeg synest det rette her vil være å bryte med han.

Anonymkode: 40680...0a7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde det med han som nå er mannen min. Jeg var klar på at jeg ikke hadde lyst på et forhold, og var egentlig ikke klar for noe kjærestforhold heller. Men det endret seg for min del etter ett år eller to, og min mann sa på det tidspunktet at han nok skulle få endret meg og at han var overbevist om at jeg ville bli like forelsket i han som han var i meg :P  Det hadde jeg ingen tro på, men nå er vi gift, og har vært det i en del år. Vi deler alt, også arbeidsplass, ettersom vi har en bedrift sammen, Det hadde jeg aaaaldri trodd skulle skje. 

Så lenge du spiller med åpne kort, så tenker det er innafor. Men hvis han blir veldig lei seg av dette, og det blir vondt og vanskelig, så blir det noe annet. Her tok mannen min det han fikk, og var trygg og sikker i seg selv. Kanskje jeg trengte det, og det var medvirkende til at jeg falt sånn etter en tid? Det var vel etter en litt tøff hendelse der han virkelig stilte opp at noe i meg åpnet seg...og en dag da vi lå der, han sov..og jeg tittet på han, så verket hjertet mitt sånn masse. Jeg bare innså at jeg elsket denne personen og alt med han. 

Det trenger jo ikke skje med deg, men for min del så startet forholdet mitt slik som du har nå. Jeg har ikke dårlig samvittighet for at jeg har fulgt hjertet mitt hele tiden, og ikke var klar på et tidlig tidspunkt. Men jeg var klar når vi snakket om det. 

Anonymkode: b5afd...0c6

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (22 timer siden):

Du gir selv begrunnelse til svaret på spørsmålet i HI her.

Er din seksuelle tilfredsstillelse så viktig at du kan trampe på andres følelser? Kan du føle seksuell tilfredsstillelse vel vitende om at du samtidig tramper på andres følelser?

Sånn har jeg hatt det i over 5år med en jeg var hodestups forelsket i. Han har hele tiden trodd han kunne bare knipse i fingrene så var jeg der som en lydig hund. Han hadde null følelser for meg og brydde seg ikke om meg i det heletatt med mindre han var kåt. Så det der er bedritent TS.. egoistisk, selvsentrert og jeg blir forbanna når jeg leser om folk som  utnytter andres følelser til egen fordel. Slemt gjort. Avslutt og la mannen få være i fred til å komme seg over kjærlighetssorgen. Hadde han min bare latt meg være i fred den gangen hadde jeg kommet over det mye fortere. Ved at du tar kontakt og har sex med han vil det gi han håp hele tiden. 

Finn en annen å bruke for sex som vil bruke deg for bare sex og så stillere dere likt. 

Anonymkode: 7d364...10f

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

Nå blander du!

Jeg har full sympati med mennesker som gjør sitt beste for å unngå å bli såret og som likevel blir såret. Det skrev jeg om allerede på side 1. 

Det jeg angriper er alle de som puler rundt uten å være i forhold samtidig som de beskriver seg selv som lett å såre. Det er 100% mulig å la være å ha sex utenom forhold, og kun ha sex med de man allerede er kjæreste med. Så når man da gjør det likevel, så er det som å INVITERE til krenkende følelser. Det synes jeg er kvalmt. Når man da attpåtil forsøker å legge skylden på den andre, og ikke ta noe ansvar selv, desto verre.

Hva er det jeg blander? 

Legger til: du trenger ikke å forklare, det begyner å bli avsporing. 

Endret av Pippi Lotta
Annonse
Skrevet

Du er inne på det med at du forteller han hvor du er følelsesmessig TS. Jeg prater med folk hvis liv har utviklet seg uten merkelapper eller felles planer og det har gått fint. Og vet av i periferien mange som har stått i posisjonen til den forelskede mannen, samtlige av de var nødt til å selv ta ansvar for eget liv, egne følelser og rydde opp selv.

Jeg selv synes ingen av måtene er ideelle. Jeg har erfaring med at det kan være lurt å at dypere samtaler regelmessig og gjerne sette opp en tidsfrist. Fra hans side kan det høres ut som: jeg vil gjerne ha definert forholdet vårt tydelig innen utgangen av dette året. Fra din side kan dette høres ut som: jeg ønsker å fortsette vår seksuelle aktivitet uten noe mer involvering enn det er nå, hva sier du til å gjøre det de neste x månedene?

AnonymBruker
Skrevet
Pippi Lotta skrev (29 minutter siden):

Hva er det jeg blander? 

Legger til: du trenger ikke å forklare, det begyner å bli avsporing. 

Uenig at det er en avsporing, det er selve kjernen i saken mener jeg.

Hvis man er voksen og allerede har vært i langvarig forhold og nå har sex med noen man ikke er kjæreste med = inviterer til å bli brukt = kan takke seg selv.

Hvis man er ung, uerfaren, ikke har forutsetninger for å forstå, og den andre sier de kanskje vil bli kjærester hvis hvis hvis = inviterer ikke til å bli brukt = den andre er en slemming hvis han/hun fortsetter.

Det er altså ikke ett svar til dette spørsmålet, det er to, og med en viss grad av nyanser mellom. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Uenig at det er en avsporing, det er selve kjernen i saken mener jeg.

Hvis man er voksen og allerede har vært i langvarig forhold og nå har sex med noen man ikke er kjæreste med = inviterer til å bli brukt = kan takke seg selv.

Hvis man er ung, uerfaren, ikke har forutsetninger for å forstå, og den andre sier de kanskje vil bli kjærester hvis hvis hvis = inviterer ikke til å bli brukt = den andre er en slemming hvis han/hun fortsetter.

Det er altså ikke ett svar til dette spørsmålet, det er to, og med en viss grad av nyanser mellom. 

Oki forstår du mener det er greit å ikke bry deg om voksne folk sine følelser, men hva er det jeg blander?

Endret av Pippi Lotta
Skrevet

Det er åpenbart en skjevhet i dette forholdet.

Det går vanligvis andre vegen, at det er kvinna som blir romantisk og mannen som er med på seksuelt begjær. Men om et slikt "puleforhold" skal fungere, så er det litt av premisset at man innstiller seg på at det ikke er noe mer. Nå kan man ikke noe for at man blir forelsket, som det er naturlig å knytte seg til hverandre av å ha sex, vi mennesker er skrudd sammen slik, og da bør man finne avklaring om man ser på hverandre som mulige ektefelle- emner eller om det er kroppens egne krav og ferdig med det.

Man ødelegger for seg selv med å ville ha andre til å føle noe de ikke kan. 

Du er jo den, TS, som ikke er forelsket og som ser klarest, så du skylder kanskje elskeren din å rettlede han.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det beste er å lage vinn-vinn situasjoner i forhold til relasjoner så langt det lar seg gjøre. Likeverd er ekstremt viktig. 

Skjevfordeling kan føre til mye smerte og ubehag. Det bør man helst ville unngå for begges del. Jeg holder meg heller singel framfor å bruke en mann kun for sex. Det synes jeg ikke noe om. 

Avhengighet er ikke bra...

Anonymkode: ef52e...ed2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...